راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

Post Main

خرید یک هدفون کار سختی نیست ، اما با توجه به تعداد برند ها و صدها مدل هدفون ، انتخاب یک هدفون متناسب با سلیقه مورد علاقه شما کار آسانی نیست ؛ما برای رفع این مشل شما راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱ تهیه کردیم.

با استفاده از راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱ ، فاکتورهای زیادی را بررسی می کنیم از جمله ، کیفیت هدفون ، طراحی هدفون ، نوع درایور هدفون ، سیمی یا بی سیم بودند ، کیفیت صدا و موارد دیگرمی باشد. اگر انتخاب کنید که کیفیت صدا خیلی بهتر از همه باشد حتما قیمت بالاتری باید برای هدفون بپردازید.

بنابراین قبل از مراجعه به فروشگاه محل خودتان و یا فروشگاه اینترنتی اوریکو برای خرید هدفون ، اولویت های خود را مشخص کنید ، مواردی را که واقعاً به آن نیاز دارید در هدفون و آنچه بدون آن می توانید مشخص کنید.

انواع مناسب هدفون

هدفون این ایر یا تو گوشی

هدفون های تو گوشی همچنین گاهی اوقات به عنوان هدفون یا محافظ گوش نیز شناخته می شوند ، متداول ترین هدفون موجود در آن هستند. 

این نوع هدفون به طور متوسط جز ​​از سه نوع هدفون موجود در بازار، از ارزان ترین هاست.

آنها راحت قابل حمل هستند و برخی از آنها می توانند صدا را ازهم تکفیک کنند. برخلاف هدفون بالای گوش یا گوش که هنگام استفاده از آن ها سرپا هستند ، می توان از این هدفون برای جلوگیری از توجه زیاد استفاده کرد.

در حالی که صدای هدفون تو گوشی نمی تواند با هدفون گوش یا بالای گوش مطابقت داشته باشد ، اما صدا به همان اندازه خوب است.

برای ورزش ، هدفون تو گوشی یکی از گزینه های مورد علاقه است. ویژیگی قابل حمل ، طراحی سبک وزن آنها کار را بسیار آسان تر می کند. همچنین هدفون های داخل گوش جفت پیشرفته ای وجود دارد که اساساً برای فعالیت های ورزشی طراحی شده اند.

راهنمایی خرید بهترین هدفون 2021
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

برای افرادی که دارای گوش های حساس هستند ، هدفون های تو گوشی می توانند مشکلات ناراحتی ایجاد کنند. این هدفون ها به خصوص وقتی برای مدت زمان طولانی تری استفاده می شوند ، گوش و اذیت می کنند. برای به حداقل رساندن این تأثیرات منفی، می توانید محافط سری گوش را با نکات استاندارد سیلیکون امتحان کنید. برای حداکثر راحتی ، می توانید محافط تو گوشی هدفون ساخته شده را به صورت سفارشی در متخصص شنوایی سنجی درست کنید.

هدفون اُوِر ایر یا دور گوشی

هدفون های دور گوشی جز مدسته متوسط هدفون ها قرار دارند ، یعنی در بیشتر موارد مفید هستند اما کامل روی گوش تسلط ندارد . این هدفون ها نه به اندازه هدفون های داخلی قابل جابه جای هستند و نه به اندازه هدفون های فوق العاده صدای خوبی دارند و نه خیلی راحت هستند.

هدفون Grado SR60i
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

با این حال ، بهترین جفت قوطی های گوش ترکیبی از قابلیت حمل ، راحتی ، سبک و صدای بهتر دارند.

پس ، هدفون دور گوش برای چه کسی طراحی شده است؟

با تطبیق پذیری همراه این هدفون ، برای شخصی که کمی از همه چیز را به صورت بسته بندی شده می خواهد خوب باشد. آنها قابل حمل ، تاشو هستند و موسیقی بهتری نسبت به گوش دارند اما همچنین دارای حجم کمتری هستند ، ارزان تر از بیش از مدل های دیگه هدفون ها هستند.

برای افرادی که در حال حرکت هستند و کیفیت صدای بهتری را می خواهند ، هدفون های روی گوش خیلی ایده آل تر هست زیرا از حجم کمتری برخوردار هستند و در مقایسه با هدفون های بالای گوش چندان نمایان نمی شوند.

مزایای : قابل حمل، بسیار تاشو قادر برای سفر، صدای بهتر
اشکالاتی : فشار بر روی گوش پس از جلسه گوش دادن طولانی

هدفون بالای گوش

هدفون بالای گوشی به بیشتر هدفون اطراف گوش است ، دور گوش یا اندازه کامل نیز شناخته می شود. از ویژگی های این هدفون فنجان های بزرگ گوش است که برای بیشتر شنوندگان متناسب با کل گوش است.

با گوشواره هایی که گوش را محاصره می کنند ، قوطی های محیطی صدای خارج را از آنچه کسی گوش می دهد جدا می کند تا کیفیت کلی صدا را بهبود بخشد. این امر در صورتی مفید خواهد بود که کاربر را بیشتر روی انجام کاری متمرکز کنید زیرا به راحتی حواس او را پرت نمی کند.

سبک محیطی علاوه بر ایجاد فضای بدون حواس پرتی به کاربر ، در صدا نیز مانع از خروج صدا می شود و به این ترتیب به دیگران در نزدیکی شما کمک می کند تا از صدای موسیقی شما اذیت نشوند.

هدفون بالای گوش به دلیل حجیم بودن و برجستگی بیشتر قابل حمل بودن نیست. با این وجود ، آنها در مقایسه با سایر طراحی هدفون ، صدای غنی و راحتی برتر را ارائه می دهند.

برای گوش دادن به خانه یا محل کار ، هدفون بالای گوش انتخاب بهتری است. قوطی های بیش از حد گوش را برای پروازهای طولانی ترجیح می دهم.

هدفون پاک کننده کانونی
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

طراحی لیوانی گوشی هدفون

پشت‌بسته

هدفون های پشت بسته کاملاً در قسمت پشتی مهر و موم شده اند بنابراین هنگام استفاده از آنها ، تداخل صدای کمتری از دنیای خارج خواهید داشت.

گرچه ممکن است هدفون های نوع پشت بسته به اندازه قوطی های پشت باز صدایی طبیعی نداشته باشند ، اما مطمئناً صدای خارجی را مسدود می کند و به شما تجربه گوش دادن بهتری می دهد حتی در مواردی که در مناطق پر سر و صدا و شلوغ استفاده می شود.

اگر همیشه در حال حرکت هستید ، با هواپیما ، وسیله نقلیه یا قطار خود ، هدفون های بسته پشت یک انتخاب خوب هستند. علاوه بر این ، می توان از هدفون های بسته نوع پشتی در استودیو برای ضبط موسیقی استفاده کرد.

نگرانی اصلی هنگام استفاده از هدفون های بسته پشتی برای مدت طولانی تر ، جمع شدن گرما در گوشواره هاست زیرا منافذی برای خروج گرمای اضافی تولید شده در اطراف گوش شما ندارند. با این حال ، می توانید با برداشتن هدفون به مدت چند دقیقه از ساعات طولانی ، این مشکل را برطرف کنید.

در مقایسه با هدفون های پشت باز ، هدفون های بسته جلوه های صوتی یا موسیقی زنده بهتری به شما نمی دهند و این بیشتر به دلیل بسته بودن آن است.

من همچنین توصیه می کنم برای اطمینان از کاهش جنبه های منفی گوش دادن به موسیقی در قوطی های بسته ، هدفون های بسته را از مواد ضد تشدید تهیه کنید.

مزایا : انزوای بهتر صدا ،
اشکالات : مرحله صدا خفه ،

OPPO PM-3 - راهنمایی خرید بهترین هدفون 2021
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

پشت‌باز

هدفون های پشت باز همانطور که از نام آن مشخص است ، دارای طراحی پشت باز هستند تا بتوانند هوا را از داخل گوش خارج و خارج کنند. با هدفون های پشت باز ، فشار هرگز در گوشها جمع نمی شود و به این ترتیب صدای طبیعی ، هوا و شفاف تری ایجاد می شود.

با این حال ، کیفیت صدا بهتر فقط در مواردی است که در این نزدیکی صدا وجود نداشته باشد. این به این دلیل است که طبیعت پشت باز نمی تواند سر و صدای بیرون را به طور موثر مسدود کند. بنابراین وقتی از آنها در محیط های پر سر و صدا استفاده می شود ، همه چیز را در اطراف خود خواهید شنید.

هدفون های پشت باز همچنین با ایجاد مزاحمت برای سایر افراد در اطراف شما باعث ایجاد تداخل می شوند. اگر در کتابخانه ، در محل کار یا در نزدیکی یک فرد نشسته باشید ، نشت صدا از هدفون به خصوص هنگام گوش دادن به صدای زیاد باعث ایجاد مزاحمت می شود.

علاوه بر این ، به دلیل ماهیت باز بودن ، این هدفون ها شکننده تر از نمونه های پشت بسته خود هستند ، به عنوان مثال ، رطوبت یا آب می توانند به سرعت وارد قسمت های حساس شوند و باعث تخریب شوند.

هدفون باز پشت گوش دادن در خانه ، گوش دادن انتقادی یا هنگام گوش دادن به فایل های صوتی با کیفیت بالا است. با این حال ، وقتی از آنها در هنگام رفت و آمد ، در محیط های پر سر و صدا ، در هواپیما یا دفتر استفاده می کنید ، وضعیت آنها بدتر است.

مزایا : بهترین صحنه صدا ، صدای غنی تر برای گوش دادن انتقادی
اشکالات : نشت صدا ،
مثال : هدفون باز پشت فیلیپس X2 / 27 Fidelio

هدفون فیلیپس X2 / 27 Fidelio
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

برگشت نیمه باز

هدفون های نیمه باز پشت هدفون هایی هستند که تا حدی باز می شوند تا بتوانند مقداری هوا را به داخل گوشواره ها برسانند و از آن خارج شوند.

در حالی که این نوع قوطی ها دارای برخی از مزایای هدفون های نوع پشت باز هستند ، اما معایب خود را نیز به همراه دارند. هدفون های نیمه باز پشت سر و صدا ایجاد می کنند ، اجازه می دهد نشت صدا وجود داشته باشد ، اما نه به اندازه پشت باز.

طراحی نیمه باز صدای طبیعی مانند پشت باز را ارائه می دهد ، اما همچنین انزوای صدا را شبیه به نوع نوع بسته دریافت می کنید.

هدفون های نیمه باز پشت برای گوش دادن در خانه مناسب هستند اما در مناطق پر سر و صدا کارآمد نخواهند بود.

مزایای : افزایش صدا، خوب انزوا سر و صدا
اشکالاتی : نشت صدا،

هدفون استیو نیمه باز AKG K240STUDIO
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

مشخصات فنی هدفون‌

سیم پیچ پویا / متحرک

بیشتر هدفون هایی که به آنها برخورد می کنید از یک درایور پویا استفاده می کنند.

درایورهای دینامیک که به عنوان مبدل هدفون متحرک نیز شناخته می شوند ، از میدان های مغناطیسی متناوب برای ایجاد صدا با جابجایی هوا استفاده می کنند. درایور پویا مانند نسخه کوچکتر درایورهای بزرگی است که معمولاً در بلندگوهای خانگی مشاهده می کنید.

یک درایور پویا شامل سه قسمت اصلی است که درایور ، عنصر مغناطیسی نئودیمیم یا فریت ، سیم پیچ صدا و دیافراگم متصل به سیم پیچ صدا را تشکیل می دهد.

برای کار کردن ، ابتدا آهنربا سیم پیچ صدا را مغناطیسی می کند. وقتی سیم پیچ صدا جریان دریافت می کند ، یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. بسته به جریان جریان ، سیم پیچ صوتی یا به سمت میدان مغناطیسی جذب یا دفع می شود. این به نوبه خود باعث می شود تا دیافراگم متصل به سیم پیچ صدا برای جابجایی هوا و در نهایت ایجاد صدا حرکت کند.

با یک کار ساده و هزینه کم مواد استفاده شده ، درایورهای دینامیکی برای عملکرد صحیح به قدرت زیادی احتیاج ندارند و متعاقباً دارای برچسب قیمت ارزانتری هستند.

با این حال ، رانندگان پویا و محبوب بسیار محبوب ، سهم خود از مشکلات را دارند. یکی از بزرگترین شکایات در مورد این درایورها این است که به احتمال زیاد صدا را با صدای زیاد تحریف می کنند. اگرچه این درست است ، اما با رشد تکنولوژی و مهندسی خوب ، به تدریج با اعوجاج در یک راننده پویا مقابله می شود ، خصوصاً با مدل های پیشرفته

مزایا : ارزان تر ،
اشکالاتی : مستعد تحریف ،

Sennheiser HD600
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

آرمیچر متعادل

درایورهای متعادل کننده آرماتور (BA) نسبت به درایورهای دینامیک کوچکتر هستند و این تنها در مانیتورهای گوش (IEM) قابل دسترسی است. با این حال ، درایور آرماتور متعادل نسبت به درایورهای دینامیک گرانتر است.

درایورهای آرمیچر متعادل فاقد پاسخ باس هستند زیرا هوا را برای تولید صدا جابجا نمی کنند. به همین دلیل درایورهای BA برای غلبه بر این مشکل با درایورهای دینامیکی ترکیب می شوند.

درایورهای آرمیچر متعادل ابتدا برای افرادی که دارای سمعک هستند تولید شد. با این حال ، با پیشرفت های انجام شده ، رانندگان BA بیشتر به دلیل سبک بودن و سبک بودن ، توسط تولیدکنندگان موسیقی برای تولید مثل صدا یا هنگام تمرین استفاده می شوند.

مزایا : کوچک و سبک ، به انرژی کمتری ، صدای عالی نیاز دارد.
اشکال : پرهزینه ، برای دریافت پاسخ باس به رانندگان اضافی نیاز دارد

1 گوشی در گوشی درایور سه گانه
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

مسطح مسطح

مغناطیسی مسطح همچنین به عنوان “ایزودینامیک” نامیده می شود که به معنای داشتن نیروی برابر یا “ارتودینامیک” است ، اصطلاح بازاریابی یاماها نوعی تلاقی بین محرک های دینامیکی و الکترواستاتیک است.

همانند درایورهای دینامیک ، هدفون های ارتودینامیکی از میدان مغناطیسی اطراف یک رسانا که جریان الکتریکی در آن جریان دارد ، برای هدایت دیافراگم استفاده می کنند. دیافراگم یک اسپیکر مغناطیسی مسطح مانند یک درایو الکترواستاتیک ، یک صفحه نازک از فیلم شفاف قابل انعطاف است ، اما بر خلاف یک الکترواستات ، این فیلم دارای هادی های الکتریکی بسیار نازک و مسطح است.

درایورهای مغناطیسی مسطح همیشه در صنعت بوده اند ، اما اخیراً شاهد احیا مارک های برجسته تری از هدفون ها مانند Audeze ، HiFiMan ، Oppo با قوطی های مغناطیسی مسطح جدیدی هستیم. به طور کلی ، هدفون های مغناطیسی مسطح گران قیمت هستند ، اما اکثر سازندگان سخت افزار صوتی هدفون های ارتودینامیکی مناسب مانند Fostex Trp 150 و Hifiman HE-400 را معرفی کرده اند که زیر ۵۰۰ دلار خرده فروشی می کنند.

برخلاف سایر فن آوری های درایور ، برخی از آهن ربا های مسطح در بازتولید باس بهتر عمل می کنند. برخی نیز اعداد تحریف غیر خطی کم را نشان می دهند.

بعلاوه ، درایورهای مسطح معمولاً به عنوان بارهای مقاومتی در برابر تقویت کننده رفتار می کنند که ممکن است از مزایایی برخوردار باشد.

با این حال ، بیشتر هدفونهای مغناطیسی مسطح دارای مقادیر حساسیت کمی هستند و ممکن است برای استفاده بیشتر از آنها به جریان کمی نیاز داشته باشند.

مزایا : اعوجاج کم ، تقویت کننده دوستانه ، پاسخ فرکانس گسترده
اشکالات : سنگین ،

Audeze LCD2C
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

الکترواستاتیک

هدفون یا بلندگوهای الکترواستاتیک نه تنها با هدفون ها و بلندگوهای نوع دینامیکی محبوب متفاوت نیستند بلکه از اصول پیشرفته ای نیز برای کار استفاده می کنند.

فاکتورهای زیادی بر صدای هدفون تأثیر می گذارد ، آنچه هدفون های الکترواستاتیک را از هم متمایز می کند این است که دیافراگم که صدا تولید می کند به طور مساوی در کل سطح آن قرار می گیرد. راننده نیز سبک است ، بنابراین دارای یک پاسخ گذرا سریع است.

هدفون الکترواستاتیک سریعتر از هر نوع هدفونی است. آنها همچنین وضوح غیرقابل دستیابی توسط سایر درایورهای هدفون را دارند.

نکته منفی هدفون های الکترواستاتیک هزینه بر بودن آن است. آنها صدای عالی را ارائه می دهند ، اما برچسب های قیمت همراه آنها برای اکثر مردم مقرون به صرفه نیست ، به عنوان مثال هدفون Stax SR-009 که بیش از ۳۰۰۰ دلار قیمت دارد.

هدفون الکترواستاتیک برای ارائه خصوصیات کامل خود به انرژی بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل ، داشتن یک آمپلی فایر یا “انرژی دهنده” برای صاحب هدفون الکترواستاتیک یک نیاز است. ،

مزایا : اعوجاج کم ، صحنه صوتی خارق العاده ،
اشکالاتی : پرهزینه ، برای استفاده بیشتر از آنها نیاز به آمپ است

هدفون الکترواستاتیک Sonoma Model One
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

هدایت استخوانئی / مغناطیسی

سالهاست که از فناوری هدایت استخوانی استفاده می شود. یکی از اولین کاربران این فناوری ارتش بود. هدفون هدایت استخوان امکان ارتباط در میدان جنگ را فراهم می کند بدون اینکه کاربر نوعی صدای محیط را از دست بدهد.

افرادی که دارای مشکلات شنوایی و کم شنوایی هستند نیز می توانند از این فناوری بهره مند شوند. هدفون های هدایت استخوان به جای ارسال صدا از لاله گوش شما ، صدا را از طریق استخوان های جمجمه ارسال می کنند.

سایر کاربردهای هدفون هدایت استخوان عبارتند از:

  1. برای غواصی
  2. برای ورزش

بنابراین ، تفاوت بین هدفون های هدایت استخوان و هدفون های “معمولی” چیست؟ این فناوری علاوه بر استفاده از رسانش استخوان ، به منبع تغذیه برای هدایت مبدل ها نیز نیاز دارد.

برای افرادی که هیچ مشکلی در شنوایی ندارند ، هدفون هدایت استخوان ممکن است بهترین انتخاب نباشد ، اما برای ناشنوایان و افرادی که از سمعک رنج می برند ، هدفون هدایت استخوان تنها راه درک موسیقی است.

مزایا : به افرادی که مشکلات شنوایی دارند سود می رساند ، گوش را خصوصاً هنگام آموزش در ترافیک آزاد نگه می دارد
اشکالات : کیفیت صدای خوبی ندارد

AfterShokz Trekz Air
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

اتصال هدفون

سیم دار

فناوری در دنیای صوتی پیشرفت کرده است ، اما با این اتفاق اکثر مردم از جمله من هنوز هدفون سیمی را به هدفون بی سیم ترجیح می دهند.

بیشتر افرادی که به خرید یک هدفون جدید می پردازند بین این دو گزینه سیم و بی سیم شکسته شده اند. در زیر قصد دارم چند دلیل را برای شما نشان دهم که چرا هدفون های سیمی همچنان بهترین انتخاب برای شما هستند.

برای مبتدیان ، اجازه دهید کیفیت صدا را بررسی کنیم. مدت هاست که هدفون های سیمی در مقایسه با هدفون بی سیم از نظر کیفیت صدا ، حرف اول را می زنند. اگرچه این ممکن است هنوز درست باشد ، اما هدفون های بی سیم به ویژه هدفون های بلوتوث بهبود چشمگیری در کیفیت صدای خود دیده اند. با این حال ، همه هدفون های بلوتوث از کیفیت صدای بالا یکسانی برخوردار نیستند و برای تجربه صدای بهتر باید هدفون های بی سیم رده بالایی تهیه کنید. هدفون های بی سیم رده بالا گران هستند ، اما اگر به دنبال هزینه کمتری هستید و همچنان کیفیت صدای بهتری دارید ، هدفون های سیمی بهترین انتخاب هستند.

هدفون های سیمی از لحاظ سازگاری و دوام باتری نیز دارای مزایایی هستند. کاربر هدفون سیمی که به یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری مجهز است ، نگرانی کمتری در مورد سازگاری هدفون دارد. وقتی نوبت به عمر باتری می رسد ، جدا از چند مدل هدفون سیمی که باتری برای تأمین ویژگی هایی مانند حذف صدا وجود دارد ، هدفون های سیمی کاملاً مستقل از باتری هستند

مزایا : صدای بهتر ،
اشکالات : با آنها روی تلفن خود گیر کنید

Beyerdynamic DT 990 PRO - راهنمایی خرید بهترین هدفون 2021
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

بی سیم

در چند سال گذشته هدفون های بی سیم رشد چشمگیری داشته اند. این به این دلیل است که آنها به شما امکان می دهند با اتصال سیم به تلفن خود از موسیقی یا صدا لذت ببرید.

خوب ، اگر از آویزان شدن سیم بین هدفون و تلفن خود اذیت شوید ، یک هدفون بی سیم انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

اکثر هدفون های بی سیم از اتصال بلوتوث استفاده می کنند که باید با منبع آنها جفت شود تا بتوانید بی سیم صدا را بشنوید یا بشنوید.

اگر شما یک صوتی صوتی هستید که موسیقی خود را برای گوش دادن به تلفن همراه خود هدایت می کنید ، هدفون بی سیم یک راه حل عالی است.
قبل از انتخاب هدفون بی سیم بلوتوث ،

  • یک قابلیت aptX را بررسی کنید که کیفیت کلی صدا را در مقایسه با انتقال استاندارد بلوتوث بهبود می بخشد.
  • اطمینان حاصل کنید که عمر باتری برای دوام بیشتر هنگام استفاده از آنها کافی است.

مزایا : گوش دادن بی سیم ، کیفیت صدا بهتر می شود ،
اشکالاتی : برای کار با باتری تکیه کنید ،

هدفون لغو نویز سونی WH1000XM2
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

بی سیم واقعی

فناوری بی سیم مسیری طولانی را طی کرده است. در یک مطالعه تحقیقاتی انجام شده توسط Future Market Insights ، تخمین زده شده است که تعداد واحدهای هدفون بی سیم فروخته شده تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک سوم کل سهم بازار را تشکیل دهد.

به همین دلیل ، فناوری بی سیم طی سالها پیشرفت کرده است و اکنون ، True Wireless به جدیدترین صنعت تبدیل می شود.

بنابراین ، بی سیم واقعی چیست؟

برخلاف هدفون های بی سیم ، هدفون های بی سیم واقعی بدون سیم هستند. برای کار کردن ، یک earbud اصلی به دستگاه پخش متصل می شود و سیگنال صوتی را منتقل می کند. سپس هدفون ثانویه به هدفون اصلی متصل می شود و سیگنال صوتی را دریافت می کند.

بی سیم واقعی از بسیاری جهات با فناوری بی سیم مقایسه می شود. اندازه گوشواره ها و کیفیت صدا بیشتر در یک سطح هستند. با این وجود ، هدفون های بی سیم واقعی با متوسط ​​۵-۴ ساعت با توان کمتری عرضه می شوند. برای جبران کمبود برق ، اکثر تولیدکنندگان واقعی گوشواره های بی سیم یک کیف شارژ قابل حمل دارند که تا ۵۰۰ میلی آمپر ساعت قدرت را نگه می دارد.

مزایا : گوش دادن بی سیم ،
اشکالات بسیار قابل حمل اشکال : برای کار با باتری تکیه کنید ، ظرفیت کم انرژی

ENACFIRE E18
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

مشخصات هدفون

پاسخ فرکانس

موارد مختلفی وجود دارد که باید هنگام خرید هدفون بدانید ، اما در مورد فرکانس هدفون چه باید بدانید؟

پاسخ فرکانس هدفون اندازه گیری توانایی هدفون در تولید مثل همه فرکانس ها است ، یعنی باس ، میانه و سه برابر از کمترین میزان صدا به بالاترین میزان.

گوش انسان به طور متوسط ​​می تواند فرکانس های بین ۲۰ هرتز تا ۲۰۰۰۰ هرتز را بشنود. در حالی که بیشتر گروه ها در این محدوده قرار می گیرند .

بنابراین ، پاسخ فرکانس چگونه بر کیفیت هدفون تأثیر می گذارد؟ نه فرکانس های پایین تر <20 و نه فرکانس های بالاتر> 20000 توسط گوش انسان شنیده نمی شوند. اما ، آنها تجربه کلی هدفون شنیداری را افزایش می دهند.

روشی که باید هنگام انتخاب هدفون از آن استفاده کنید ، به انتخاب موسیقی گوش داده شده شما بستگی دارد. من برای ژانرهای EDM ، reggae ، Bollywood ، techno و dancehall توصیه می کنم با هدفون های با فرکانس پایین همراه باشید. در حالی که عاشقان ژانرهای موسیقی پاپ ، راک و کلاسیک می توانند هدفون های با فرکانس بالا را کاملاً انتخاب کنند.

حساسیت

هنگامی که صحبت از انسان می شود ، حساسیت معیار میزان فشار شخص در یک موقعیت است. اما هدفون نیز می تواند حساس شود.

بنابراین ، حساسیت هدفون چیست و چگونه بر حساسیت هدفون شما تأثیر می گذارد؟

حساسیت به این معنی است که هدفون چگونه می تواند به طور م effectivelyثر سیگنال الکتریکی را به سیگنال صوتی تبدیل کند. این توضیح ساده نشان می دهد که هدفون در منابع مختلف چقدر بلند است.

حساسیت صدا در دسی بل (دسی بل) از سطح فشار صدا (SPL) اندازه گیری می شود و دامنه ایمن برای حساسیت هدفون بین ۷۰dB تا ۱۱۰dB است. حساسیت هدفون به گونه ای طراحی شده است که گوش ما را از آسیب نبیند.

حساسیت بالا و پایین

با حساسیت بالا ، عملکرد بهتر درایور هدفون بدون استفاده از انرژی زیاد تضمین می شود. با این حال ، ممکن است در حجم های بالاتر احتمال اعوجاج وجود داشته باشد که ممکن است به گوش یا درایور هدفون شما آسیب برساند.

در طرف مقابل ، هدفون با حساسیت کم برای رانندگی درایورهای هدفون به انرژی بیشتری احتیاج دارد. اما ، با وجود قدرت مورد نیاز برای رانندگی درایورها ، هدفون با حساسیت کم دوام بیشتری دارد زیرا به راننده آسیب نمی رساند. با این حال ، برای به دست آوردن کیفیت صدای بهتر ، هدفون هایی با حساسیت کم باید با دستگاه های منبع تغذیه بالا جفت شوند.

صدا با وضوح بالا

صوتی با وضوح بالا یا صوتی با وضوح بالا عمدتاً به دلیل انتشار محصولات و سرویس های جریانی که از استانداردهای با وضوح بالا پشتیبانی می کنند ، به آرامی محبوبیت پیدا کرده اند.

صوتی با وضوح بالا اصطلاحی است که برای پرونده های صوتی که بالاترین کیفیت تولید صدا را دارند یا به عبارت دیگر فرکانس نمونه برداری باید بالاتر از CD باشد که در ۱۶ بیت / ۴۴.۱ کیلوهرتز است.

برای شروع ، هنگام ضبط یک فایل ، آن در محدوده ۱۶ بیت تا ۴۴.۱ کیلوهرتز است. پرونده های پرطرفدار Mp3 معمولاً با سرعت کمتری از ۶۴ تا ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه ارائه می شوند.

به غیر از Mp3 ، پسوندهای پرونده دیگری نیز وجود دارد. قالب های صوتی بدون ضرر مانند FLAC ، WAV ، ALAC و AIFF. این موارد برای بالاترین کیفیت ضبط دیجیتال در استودیوها استفاده می شوند. حجم فایل این فرمت ها در حدود ۱۰-۱۵ مگابایت در دقیقه است و باعث می شود که یک آهنگ بدون ضرر در حدود ۵۰-۸۰ مگابایت باشد ، برخلاف MP3 که از ۳ تا ۱۰ مگابایت ارائه می شود.

در اواخر سال ۲۰۱۴ ، انجمن صوتی ژاپن (JAS) به همراه انجمن مصرف کننده فناوری (CTA) استانداردی را برای صدا با وضوح بالا تهیه کردند. در این فرآیند ، آرم صوتی با وضوح بالا به گونه ای طراحی شد که توسط هر کیتی که از استانداردهای با وضوح بالا مطابق توافق اتحادیه پشتیبانی می کند ، استفاده شود. علاوه بر شناسایی دستگاه های صوتی با وضوح بالا ، این آرم همچنین تصمیم گیری بهتر برای خرید را برای مصرف کنندگان آسان می کند.

برای اینکه هدفون ها در دسته بندی های بالا قرار بگیرند ، باید فرکانس بالایی حداقل ۴۰ کیلوهرتز تولید کنند. با این اوصاف ، هدفون مدت ها قبل از آرم صوتی با وضوح بالا قادر به تولید صدای با وضوح بالا بود.

اما ، برای تجربه صدای با وضوح بالا ، شما نه تنها باید هدفون هایی داشته باشید که از این فناوری پشتیبانی می کنند بلکه دارای صدای بدون تلفات هستند که قادر به تولید مجدد طیف گسترده ای از صدا است.

هدفون تو گوشی

استریو در مقابل مونو

در چند وقت اخیر هدفون های مونو عمدتاً به دلیل محبوبیت و کاربردی بودن هدفون های استریو از بازار خارج شده اند.

هدفون مونو چیست؟

برای شروع با حدس می زنم شما از قبل می دانید مونو یعنی یک. بنابراین ، وقتی صحبت از صدای تک صدا می شود از یک کانال واحد خارج می شود که غالباً در قسمت صدا متمرکز است.

این به این معنی است که وقتی هدفونی را دریافت می کنید که دارای صدای مونو است. هر فنجان گوش صدای یکسانی را منتقل می کند.

هدفون استریو چیست؟

با استریو ، دو یا چند کانال صدا ایجاد می کنند. هدفون استریو تصویری از صدای فراگیر ایجاد می کند زیرا به نظر می رسد صدای تولید شده از چند جهت است

با این حال ، اگر به دلیل تصادف ، شرایط پزشکی یا هر دلیل دیگری یک گوش دارید ، هدفون های مونو خوب خواهند بود زیرا تمام سیگنال های چند کاناله در یک کانال مخلوط می شوند.

اگر اهل بازی ، تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی هستید ، هدفون های استریو به شما کمک می کنند زیرا تجربه غنی تر و استادانه تری را ارائه می دهند.

در موارد دیگر ، هنگامی که به صوتی که به خروجی استریو نیاز ندارد گوش می دهید ، بهتر است از راه مونو استفاده کنید زیرا نسبتاً ارزان تر هستند.

امپدانس

هدفون ها در سطح امپدانس مختلفی مانند ۸ ، ۱۶ ، ۳۲ و برخی بیش از ۶۰۰ اهم هستند.

بنابراین ، امپدانس هدفون چیست و چگونه بر کیفیت صدای هدفون تأثیر می گذارد؟

اول ، امپدانس هدفون ، توان مورد نیاز برای کارکرد هدفون است. امپدانس معمولاً برای بدست آوردن سطح ولوم بهتر در سطح ولتاژ مورد انتظار برای رانندگی تجهیزات طراحی می شود.

به زبان ساده ، هدفون هایی با قدرت امپدانس پایین تر به انرژی کمی برای ارائه سطح صدای بالا نیاز دارند. در حالی که هدفون هایی که قدرت امپدانس بالاتری دارند برای تأمین سطح صدای بالا به انرژی بیشتری احتیاج دارند.

هدفون با امپدانس پایین با تلفن ها ، پخش کننده های موسیقی قابل حمل و سایر دستگاه های قابل حمل که تقویت ضعیف دارند ، به خوبی کار خواهد کرد. این به این دلیل است که هدفون های با امپدانس پایین هنگام استفاده از تقویت کننده های قدرتمند احتمالاً منفجر می شوند.

هدفون با امپدانس بالا کمی با دوام تر است اما برای مطابقت با خروجی هدفون با امپدانس پایین به سطح سیگنال بیشتری نیاز دارد.

بنابراین ، قبل از خرید هدفون ، تجهیزات را بررسی کنید ، از آن استفاده خواهید کرد.

USB-C

به طور رسمی با نام USB نوع C شناخته می شود ، USB-C یک اتصال دهنده نسبتاً جدید برای انتقال صدا ، تصویر ، داده و قدرت است.

برخلاف پورت صوتی ۳.۵ میلی متری سنتی که در اکثر وسایل الکترونیکی وجود دارد ، USB-C کیفیت موسیقی را کمی بهبود می بخشد. حذف صدا یکی دیگر از مزایای پورت USB-C است. در حالی که می توانید یک هدفون عالی برای حذف نویز با یک اتصال ۳.۵ میلی متری دریافت کنید ، USB-C منبع تغذیه قابل اطمینان تر و فاکتور شکل باریک تری را برای هدفون های نویز دهنده ارائه می دهد.

USB-C از مزایایی برخوردار است اما از معایب نیز سهم مناسبی دارد. یک نقطه ضعف بزرگ USB-C سازگاری است. با گذشت زمان تولید کنندگان بیشتری رابط های USB-C را با هدفون های خود در نظر می گیرند ، اما در حال حاضر عدم سازگاری بین چرخ دنده های صوتی وجود دارد.

بنابراین ، قبل از انتخاب نوع هدفون USB-C اطمینان حاصل کنید که تلفن یا چرخ دنده صوتی شما دارای یک پورت USB-C برای کار است.

مزایا : بهبود کیفیت موسیقی ، ارتباط پیشرفته بین سخت افزار ، قابلیت حذف نویز ،
نکات منفی : در حال حاضر با اکثر دستگاه ها سازگار نیست ،
مثال : Libratone Q Adapt USB-C

هدفون تو گوشی

تقویت هدفون

بهبود کیفیت صدای خروجی هدفون می تواند با استفاده از تقویت کننده انجام شود. به طور کلی ، آمپ هدفون بیشتر شبیه آمپ هایی است که برای تغذیه بلندگوهای بزرگتر استفاده می شود.

چند عامل ممکن است تعیین کند که آیا هدفون شما به تقویت کننده نیاز دارد یا خیر. اول اینکه ، اگر هدفون با کیفیت خوبی نداشته باشید ، یک تقویت کننده هدفون چندان به درد شما نمی خورد. با این حال ، با افزایش کیفیت هدفون ، احتمال استفاده از آمپ هدفون نیز افزایش می یابد.

عامل دیگری که استفاده از آمپ هدفون را تعیین می کند ، امپدانس هدفون است.

امپدانس در هدفون بسیار متفاوت است. در قسمت پایین ، امپدانس حدود ۱۶ اهم است و به ۶۰۰ اهم می رسد. برخی از هدفون ها مانند Sennheiser HD424 وجود دارند که دارای ارزش های امپدانس فوق العاده بزرگ بیش از ۲۰۰۰ اهم هستند.

FiiO E10K USB DAC و تقویت کننده هدفون
راهنمایی خرید بهترین هدفون ۲۰۲۱

 ویژگی های ویژه هدفون

مقاومت آب

اگر بخواهید در تابستان گرم در ساحل سرد شود ، استفاده از آنها در دوش ، شنا یا ورزش ، هدفون های مقاوم در برابر آب می توانند به درد شما بخورند اگر دوست دارید موسیقی خود را بدون نگرانی در مورد از بین رفتن آب رانندگان ، موسیقی خود را روشن نگه دارید.

در مورد هدفون های مقاوم در برابر آب یا ضد آب ، هدف اصلی این است که به شما کمک کنیم موسیقی خود را حتی در صورت غوطه ور شدن کامل در آب با خود ببرید.

انواع مختلفی از هدفون ضد آب در آن وجود دارد. برای شخصی که در حال کار است می توانید هدفونی تهیه کنید که ضد عرق باشد و این نوع از لحاظ سبک و طرح با سایر هدفون های مقاوم در برابر آب متفاوت است. برای شناگران ، هدفون ضدآب مانند هدفون های صوتی H20 بهتر است زیرا توسط شناگران المپیکی پشتیبانی و استفاده می شود.

دستیار صوتی

پس از سال ها آزمایش ، سرانجام در سال ۲۰۱۷ گوگل با مشارکت Boise از هدفون هایی رونمایی کرد که دستیار صوتی گوگل را به نمایش می گذاشت . این قابلیت برای اولین بار با Bose QC35 11 مورد استفاده قرار گرفت.

هدفونی که دارای دستیار صوتی داخلی است می تواند اعلان ها ، یادآوری های خواندن ، قرارها و موارد دیگر را بخواند.

با گذشت زمان ، QuetComfort35 11 رشد کرده و حتی از Amazon Alexa نیز پشتیبانی می کند .

با این روند ، دستیار صوتی یکپارچه در هدفون در حال افزایش است و می تواند در سال های آینده افزایش یابد.

این فناوری اما هنوز به طور کامل توسعه داده نشده است. مانند QC 35 11s همچنان برای فعال کردن دستیار صوتی نیاز به ضربه زدن روی یک دکمه خواهید داشت.

میکروفون و کنترل ها

میکروفون و کنترل هدفون

شرط می بندم بیشتر مردم هدفون هایی را که دارای میکروفون داخلی و کنترل باشند ترجیح می دهند. این ویژگی ها نه تنها اجباری هستند ، بلکه استفاده از هدفون های ما را نیز آسان می کنند.

قبل از تهیه یک هدفون جدید ، شما می توانید در مورد انواع کنترل های داخلی که دوست دارید یک هدفون داشته باشید تصمیم بگیرید.

انواع مختلفی از کنترل ها با هدفون ارائه می شوند و این کنترل ها به شما امکان می دهد میزان صدا را تنظیم کنید ، صدا را بی صدا کنید ، از آهنگ ها رد شوید یا تماس ها را پاسخ داده و پایان دهید.

تعداد کنترل ها نیز در سهولت استفاده از هدفون نقش اساسی دارد. یک هدفون با یک کنترل فقط به شما امکان پخش / مکث ، پاسخ دادن / رها کردن تماس ها یا تغییر مسیر را می دهد. در مقایسه با دو یا سه کنترل دکمه با حالت دوم بهتر ، و عملکردهای بیشتری خواهید داشت که بین مارک های مختلف هدفون متفاوت خواهد بود.

هنگام انتخاب هدفون ، همچنین از نظر سازگاری میکروفون هدفون و کنترل های دستگاه مورد استفاده ، اطمینان حاصل کنید. برخی از هدفون ها فقط از محصولات iPhone پشتیبانی می کنند بنابراین با سیستم های Android یا Nokia کار نمی کنند و بالعکس.

بیومتریک

بیشتر سالها از فناوری بیومتریک برای شناسایی یا کنترل دسترسی استفاده می شده است. با گذشت زمان ، فناوری بیومتریک نیز برای ردیابی اطلاعات مربوط به سلامتی و تناسب اندام مانند مانیتور ضربان قلب ، میزان کالری دریافتی ، شمارش گام و غیره ، در ابزارهای پوشیدنی فناوری گنجانده شده است.

در گذشته نه چندان دور ، ۲۰۱۴ ، هدفون هایی که قابل پوشیدنی نیز نامیده می شوند ، در حال طراحی شده اند که شامل اکثر ویژگی های بیومتریک به عنوان پوشیدنی مچ دست هستند. با این حال ، قابلیت شنیداری از مزایای دیگری مانند تماس تلفنی ، بازخورد صوتی در زمان واقعی و پخش موسیقی برخوردار است.

اولین هدفون بیومتریک که محبوبیت بیشتری پیدا کرد ، Jabra Sports Pulse در سال ۲۰۱۴ بود.

با توجه به اینکه اکثر افراد در سالن بدنسازی یا هنگام ورزش هدفون خود را با خود می برند ، مارک ها هدفون های ورزشی را بهبود بخشیده اند تا بیومتریک مانند پسر عموهای مچ دست خود را در آن بگنجانند.

اگر می خواهید در هنگام ورزش یا در حال انجام یک هدفون از آن استفاده کنید ، باید هدفونی را در نظر داشته باشید که دارای ویژگی های بایومتریک باشد تا بتواند بهترین نتیجه را از تمرینات خود کسب کند.

با استفاده از این راهنمای خرید هدفون ، امیدوارم که هنگام خرید هدفون اول یا بعدی خود تصمیم بهتری و آگاهانه بگیرید. در صورت تمایل می توانید در زیر با پیشنهادات یا سوالات مربوط به این موضوع نظر دهید و من در حد اطلاعات خود پاسخ خواهم داد.

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *