آیا واقعاً به یک جعبه مبدل دیجیتال برای تلویزیون خود نیاز دارم؟

Post Main

آیا واقعاً به یک جعبه مبدل دیجیتال برای تلویزیون خود نیاز دارم؟

جعبه مبدل دیجیتال به آنالوگ

همانطور که تلویزیون برای بسیاری از مردم ایالات متحده اهمیت دارد، فناوری پشت این رسانه از زمان معرفی آن تغییر چندانی نکرده است. تلویزیون اولیه در دهه ۱۸۷۰ شروع شد، اما تلویزیون تا زمانی که تلویزیون الکترونیکی در اوایل قرن بیستم معرفی نشد، واقعاً مورد توجه قرار نگرفت. اگرچه برنامه های پخش منظم وجود داشت، اما مردم در کل تا پس از جنگ جهانی دوم تلویزیون را قبول نکردند. در سال ۱۹۴۵، تنها ۹ ایستگاه تلویزیونی تجاری پخش می شدند، اما تا سال ۱۹۴۹، ۴۸ ایستگاه وجود داشت.

تلویزیون رنگی در اوایل سال ۱۹۴۶ وجود داشت، زمانی که مهندس CBS پیتر گلدمارک – که در ایجاد صفحه وینیل طولانی مدت نیز نقش داشت – روشی برای پخش رنگی ایجاد کرد. متأسفانه، استاندارد پخش رنگی او با تلویزیون های موجود سازگار نبود و در سال ۱۹۵۳، کمیته استانداردهای تلویزیون ملی (NTSC) به جای آن روش RCA را برای پخش رنگی اتخاذ کرد.

از آنجا، ما مقدمات افزایشی داریم — کنترل از راه دور، ارائه دهندگان کابلی و ماهواره ای، و ضبط کننده های کاست ویدیویی (VCR) و غیره. اما به طور کلی، برای تماشای تلویزیون لازم نیست همه آن چیزها را داشته باشید. اگر در منطقه ای نزدیک ایستگاه پخش زندگی می کنید، همچنان می توانید یک جفت گوش خرگوش را به جک آنتن در پشت مجموعه خود وصل کنید و برنامه را دریافت کنید.

در ۱۷ فوریه ۲۰۰۹، برخی از کانال های آنالوگ در ایالات متحده تاریک شدند — به استثنای چند مورد، بقیه در ۱۲ ژوئن این کار را انجام دادند. پخش کننده های معمولی در ایالات متحده انتقال به تلویزیون دیجیتال (DTV) را تکمیل کردند. دلیل؟ پخش کنندگان سیگنال های خود را به قسمت دیگری از طیف رادیویی منتقل کردند. یکی از دلایل این سوئیچ آزاد کردن فضا برای پلیس، آتش نشانی و سایر ارتباطات ایمنی عمومی بود. بخش باقی مانده از سیگنال پخش برای خدمات بی سیم در دسترس مصرف کنندگان خواهد بود.

تاریخ اصلی برای انتقال آنالوگ به دیجیتال باید تغییر می کرد زیرا FCC نیاز داشت تا آگاهی مردم را نسبت به این تغییر افزایش دهد. ایده این بود که اطمینان حاصل شود که تعداد کمی از مردم عقب می مانند، اما تلاش آنها باعث سردرگمی شد. برای دریافت سیگنال های تلویزیون دیجیتال، برخی از افراد به جعبه مبدل نیاز دارند.

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید و از یک آنتن معمولی برای دریافت سیگنال های تلویزیونی از طریق آنتن استفاده می کنید، احتمالاً به همین دلیل است که امروزه نمی توانید ایستگاه های قدیمی خود را ببینید.

­ ­

  تبدیل تلویزیون دیجیتال

آیا لازم است تلویزیون قدیمی خود را مانند این تلویزیون در نروژ به محل بازیافت بفرستید؟ نه مگر اینکه واقعاً خراب باشد.

ممکن است فکر کنید که با تغییر به تلویزیون دیجیتال باید یک تلویزیون جدید و گران قیمت با کیفیت بالا (HDTV) خریداری کنید. اگر بخواهید می توانید این کار را انجام دهید و دلایل خوبی برای این کار دارید. HDTV صدای بهتر، تصویر بزرگتر و وضوح بالاتر را ارائه می دهد. اما با وجود کاهش قیمت‌ها که با بازیگران بیشتری در بازار همراه شده است، این ماشین‌ها هنوز از محدوده بسیاری از بودجه‌های خانوار خارج هستند.

بنابراین آیا باید یک تلویزیون فانتزی جدید بخرید و تلویزیون قدیمی را به مصرف برسانید؟ راحت ترین پاسخ نه است. اگر تلویزیون شما یک تیونر دیجیتال دارد — جزءی که به شما کمک می کند تا ایستگاه های تلویزیونی را تنظیم کنید — به تلویزیون جدید نیاز ندارید. با این حال، اگر مانند میلیون‌ها نفر همچنان از تلویزیون قدیمی‌تر با تیونر آنالوگ داخلی استفاده می‌کنید، این سوئیچ تلویزیون شما را منسوخ نمی‌کند. در واقع، باید پذیرایی شما را تمیز کند، اما برنامه تلویزیونی شما را شبیه برنامه های با کیفیت بالا نمی کند.

تفاوت آنالوگ و دیجیتال بسیار ساده است. برخلاف پخش دیجیتال که خاموش یا روشن است، سیگنال آنالوگ می تواند در رابطه با عواملی مانند قدرت سیگنال دچار نوسان شود. اگر تا به حال مجبور شده اید برای گرفتن تصویر بهتر با آنتن تلویزیون خود بلند شوید، از پخش دیجیتال قدردانی خواهید کرد. اگر تلویزیون دیجیتال شما اصلاً سیگنال دریافت می کند، صدا و تصویر واضحی دریافت می کنید.

با این حال، اگر تلویزیونی با تیونر آنالوگ و آنتن زمینی دارید — نه آنتن بشقاب ماهواره — برای ادامه تماشای تلویزیون اکنون که مهلت تبدیل به پایان رسیده است، به جعبه مبدل دیجیتال به آنالوگ نیاز دارید. برای هر تیونری که دارید، چه برای تلویزیون باشد، چه برای ضبط کاست یا ضبط ویدئوی دیجیتالی که برای ضبط برنامه ها استفاده می کنید، به مبدل نیاز دارید. بنابراین اگر تلویزیون دومی در اتاق دیگری دارید، به یک جعبه برای آن تلویزیون نیاز دارید، البته تا زمانی که یک تیونر آنالوگ در آن تعبیه شده باشد.

تلویزیون‌هایی که تیونرهای دیجیتالی در آن تعبیه شده‌اند احتمالاً به این عنوان برچسب‌گذاری خواهند شد. اگر در مورد کتاب خود مطمئن نیستید، دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید یا برای اطلاعات بیشتر با سازنده تماس بگیرید. وب مکان خوبی برای نگاه کردن است. بسیاری از شرکت ها اطلاعات مربوط به مدل های قدیمی را به صورت آنلاین برای مرجع نگه می دارند.

آیا مشترک تلویزیون کابلی یا ماهواره ای دیجیتال هستید؟ اگر این کار را انجام دهید، جعبه ای که روی تلویزیون شما قرار می گیرد، تبدیل را برای شما انجام می دهد. در واقع، سوئیچ آنالوگ به دیجیتال واقعاً بر پخش کننده های محلی تأثیر گذاشت. خیابان ماهواره و کابل

از فرکانس های مشابهی که شرکت های وابسته به شبکه محلی شما استفاده می کنند استفاده نمی کنند. بنابراین اگر از آنتن برای تماشای تلویزیون استفاده نمی کنید، سوئیچ روی شما تأثیری نداشته است.

آیا شما یک مشترک کابل آنالوگ هستید؟ در اینجا یک سرنخ وجود دارد: اگر کابل را مستقیماً به پشت تلویزیون خود وصل کنید، ممکن است شرکت کابلی شما خدمات آنالوگ را به شما ارائه دهد. FCC از شرکت‌های کابلی می‌خواهد تا سیگنال‌های آنالوگ را برای ایستگاه‌های محلی که به سیگنال‌های دیجیتال سوئیچ کرده‌اند، تا زمانی که برای هر کانال دیگری تغذیه آنالوگ ارائه می‌دهند، ارائه دهند. ممکن است در حال حاضر خوب باشید، اما اگر نگران هستید که تلویزیون شما در آینده تاریک شود، باید با ارائه دهنده کابل خود تماس بگیرید.

با این حال، چند استثنا برای قانون تبدیل وجود دارد. ایستگاه‌های مترجم کم مصرف، کلاس A و تلویزیون هنوز نیازی به تغییر دیجیتال ندارند. این ایستگاه‌ها معمولاً ایستگاه‌های روستایی یا محلی هستند، و در حالی که در ژوئن ۲۰۰۹ مجبور به تعویض نشدند، در آینده باید تغییر کنند [منبع: FCC].

اگر به طور مرتب یکی از این ایستگاه ها را تماشا می کنید، حتما جعبه مبدلی تهیه کنید که دارای قابلیت عبور آنالوگ باشد و می توانید به دریافت آن کانال ها ادامه دهید. در غیر این صورت، باید یک تقسیم کننده سیگنال تهیه کنید و سیگنال آنتن خود را برای ایستگاه های دیجیتال و آنالوگ تقسیم کنید.

در این مرحله، ممکن است فکر کنید همه اینها یک درد در گردن است. اما برخی از مزایای سوئیچ به سیگنال دیجیتال وجود دارد. در صفحه بعد در مورد آنها بیشتر بخوانید.

گرفتن جعبه مبدل

جعبه های مبدل دیجیتال به آنالوگ در خرده فروشان لوازم الکترونیکی موجود است و قیمت آنها ۴۰ تا ۷۰ دلار است. اداره ملی مخابرات و اطلاعات، بخشی از وزارت بازرگانی ایالات متحده، برنامه ای را مدیریت می کند که کوپن های ۴۰ دلاری را برای خرید جعبه مبدل ارائه می دهد. خانوارهایی که این کوپن ها را درخواست می کنند ممکن است برای هر کدام حداکثر دو کوپن واجد شرایط باشند. می توانید در برنامه DTV – 2009 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  مزایای آنالوگ به دیجیتال

تغییر از آنالوگ به دیجیتال به پخش کننده ها اجازه می دهد تا وضوح تصویر بالاتری ارائه دهند، زیرا سیگنال دیجیتال را می توان بسیار بیشتر از سیگنال آنالوگ فشرده کرد. فشرده سازی به ایستگاه ها اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در سیگنال قرار دهند. این بدان معناست که شما با تلویزیون دیجیتال تصویر واضح تری نسبت به سیگنال آنالوگ دریافت می کنید. در واقع، اگرچه سیگنال‌های دیجیتال با فاصله ضعیف‌تر می‌شوند، درست مانند سیگنال‌های آنالوگ، سیگنال‌های دیجیتال از نظر کیفیت افت نمی‌کنند. تا زمانی که سیگنال داشته باشید، تصویر واضحی خواهید داشت [منبع: کرینگلی].

یک مزیت دیگر وجود پهنای باند اضافی در دسترس است. با استفاده از پخش دیجیتال، ایستگاه های محلی می توانند برنامه های بیشتری را نسبت به سیگنال آنالوگ به بینندگان خود ارائه دهند. چگونه؟ پخش چندگانه یا پخش چندین نمایش در یک فرکانس واحد. بسیاری از ایستگاه‌ها در سراسر ایالات متحده در حال پخش چندگانه هستند. به عنوان مثال، WRAL در رالی، N.C، یک فید خبری ۲۴ ساعته را در کنار برنامه های معمول خود پخش می کند [منبع: USA Today].

اگر یک جعبه مبدل دیجیتال به آنالوگ و یک آنتن زمینی دارید، می‌توانید از قابلیت پخش چندگانه ایستگاه محلی خود استفاده کنید. ارائه دهندگان کابلی و ماهواره ای ممکن است لزوماً ایستگاه های اضافی را به مجموعه خود اضافه نکنند، بنابراین اگر مشترک شوید ممکن است آنها را نبینید.

اگر همچنان به جعبه مبدل نیاز دارید، ممکن است همچنان بتوانید کوپن ۴۰ دلاری را از دولت ایالات متحده در dtv2009.gov دریافت کنید، اگر هنوز هم موجود است. شما همچنین می توانید یک تلویزیون جدید با یک تیونر دیجیتال خریداری کنید، اگر این چیزی است که شما ترجیح می دهید، اگرچه این گزینه گران تری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تلویزیون دیجیتال و موضوعات مرتبط، به پیوندهای صفحه بعد مراجعه کنید.

سکسکه در سیستم

انتقال از آنالوگ به دیجیتال کاملاً هموار پیش نرفت. انجمن پخش‌کنندگان اجتماعی، که نماینده مالکان ایستگاه‌های تلویزیونی کم مصرف است، در سال ۲۰۰۸ شکایتی را تنظیم کرد که فروش جعبه‌های مبدلی را که سیگنال‌های آنالوگ را مسدود می‌کنند، مسدود کرد. به گفته رابرت برونو، رئیس CBA [منبع: اینترنشنال هرالد تریبون]، حتی جعبه هایی با قابلیت عبور از کاربر نیز نیاز دارند که جعبه مبدل را خاموش کند. و اگرچه FCC از خرده فروشان می خواهد که تلویزیون ها را با تیونرهای آنالوگ برچسب گذاری کنند تا به مصرف کنندگان در مورد تغییر آینده به تلویزیون دیجیتال هشدار دهند، چندین خرده فروش بزرگ به دلیل عدم برچسب گذاری مناسب کالاهای خود جریمه شده اند [منبع: SF Gate].

سؤالات متداول جعبه مبدل

جعبه مبدل چه کار می کند؟

جعبه مبدل تلویزیون یا کابل به عنوان یک دستگاه تنظیم الکترونیکی استفاده می شود که کانال ها را به سیگنال های RF آنالوگ در یک کانال یا به یک خروجی متفاوت برای تلویزیون های دیجیتال مانند HDMI تبدیل می کند.

آیا جعبه مبدل نیاز به آنتن دارد؟

آره. برای استفاده از جعبه مبدل به آنتن تلویزیون پخش نیاز دارید. آنتن‌های داخلی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، اما ابتدا باید مطمئن شوید که می‌توانید از محل زندگی خود سیگنال دریافت کنید.

با جعبه مبدل دیجیتال چه کانال هایی دریافت می کنید؟

این شامل، اما نه محدود به، کانال های پخش محلی مانند ABC، CBS، Fox و NBC است. احتمالاً کانال‌های دیگری نیز دریافت خواهید کرد، اما این بسیار مختص به جایی است که در آن هستید

من داشتم.

چرا به جعبه مبدل دیجیتال نیاز دارم؟

یک جعبه مبدل دیجیتال به تلویزیون های آنالوگ قدیمی اجازه می دهد تا کانال هایی را دریافت و نمایش دهند که روی سیگنال های آنالوگ نیستند و دسترسی به کانال های اضافی را فراهم می کند.

آیا تلویزیون های هوشمند به جعبه مبدل نیاز دارند؟

بسیاری از تلویزیون های هوشمند مدرن برای دریافت پخش نیازی به جعبه مبدل دیجیتال ندارند. با این حال، بهتر است چاپ ریز مارک و مدل تلویزیون را بخوانید تا متوجه شوید که آیا به آن نیاز دارید یا خیر.

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *