راهنمای جامع نقش هوش مصنوعی در استخدام
استخدام هوش مصنوعی، یک فناوری رو به رشد است که می تواند داده های بزرگ را به سرعت تجزیه و تحلیل کند و گزینه های موجود را تخمین بزند. فناوری های هوش مصنوعی نه تنها در فناوری اطلاعات بلکه در تحقیق و توسعه و بازاریابی نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. جای تعجب نیست که شرکت ها شروع به استفاده از راه حل های استخدام هوش مصنوعی در فرآیندهای منابع انسانی کرده اند. به ویژه استخدام، در تلاش برای خودکارسازی فرآیند استخدام و کشف ابزارهای جدید برای استخدام بهترین استعدادها.
افزایش نیاز به هوش مصنوعی در استخدام
هوش مصنوعی (AI) کلاس نوظهوری از فناوری منابع انسانی است که برای کاهش یا حتی حذف فعالیت‌های اضافی و خسته‌کننده استخدام مانند غربالگری دستی رزومه‌ها توسعه یافته است. رزومه سازی هوشمندانه و کارآمد هنوز یکی از بزرگترین چالش ها در زمینه استعدادیابی است. همانطور که در تحقیق انجام شده توسط ایده آل نشان داده شده است. از طرفداران فناوری و راه حل های منابع انسانی، ۵۲ درصد از رهبران جذب استعداد، شناسایی نامزدهای مناسب را از یک مجموعه عظیم متقاضی، به عنوان سخت ترین بخش فرآیند گزارش کردند.
از آنجایی که استخدام عملکردی است که دائماً برای کاهش هزینه، ارائه ارزش و کسب بهترین استعدادها تحت فشار است، هوش مصنوعی (AI) می‌تواند به عنوان یک موهبت برای مقابله با این چالش‌ها و تمرکز بر کسب استعدادهای مناسب از نظر زمان کارآمد باشد.
نقش هوش مصنوعی در استخدام چیست؟
هوش مصنوعی (AI) علم توسعه ماشین های هوشمند، به ویژه برنامه ها و ابزارهای نرم افزاری است. این فناوری این ماشین ها را قادر می سازد تا از توانایی های انسان تقلید کنند و مانند انسان فکر کنند. هوش مصنوعی (AI) توانایی یادگیری، تفکر و تصمیم گیری را در سیستم ها و ماشین های نرم افزاری یکپارچه می کند تا در موقعیت های مختلف هوشمندانه کار کنند.
فرآیند استخدام سنتی مبتنی بر شناسایی نامزدهای مناسب از میان صدها یا حتی هزاران درخواست است. این ممکن است چند هفته طول بکشد و تیم های منابع انسانی و نامزدها را ناامید و نامطمئن کند. اینجاست که فناوری هوش مصنوعی در قالب نرم‌افزار یا ابزار استخدام هوش مصنوعی به استخدام‌کنندگان کمک می‌کند تا بار را کاهش دهند.
نرم افزار استخدام هوش مصنوعی با حجم عظیمی از داده ها، ادغام تجزیه و تحلیل و دستیاران مجازی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و ردیابی آزمایشی تمام مراحل تعاملی که یک نامزد بالقوه با شرکت تجربه کرده است، رشد می کند. نرم افزار هوش مصنوعی رزومه ها را پردازش می کند و آنها را بر اساس پارامترهای مختلف تجزیه و تحلیل می کند تا تصمیم بگیرد که آیا متقاضی برای موقعیت و شرکت مناسب است یا خیر. این نرم‌افزار همچنین در ارائه الگوریتم‌هایی که می‌تواند توانایی متقاضیان را از نظر ثبات عاطفی، اخلاق کاری و بسیاری از عوامل نامشهود دیگر با ارائه وظایف واقعی که ممکن است پس از استخدام از آنها خواسته شود، آزمایش کند.
از نظر آگهی‌های شغلی، هوش مصنوعی (AI) آگهی‌های شغلی را کیفی‌تر می‌کند، به این معنی که نیازی به تلاش دستی برای به‌روزرسانی مداوم آگهی‌های شغلی نیست، زیرا هوش مصنوعی می‌تواند همین کار را انجام دهد. این ویژگی‌ها همچنین تضمین می‌کنند که فقط نامزدهای مناسب بخشی از مجموعه استعدادها می‌شوند. علاوه بر این، نامزدهای منفعل که ممکن است برای شرکت مناسب باشند، می توانند پیام ارسال کنند و در نتیجه آنها را تشویق به درخواست برای یک شغل خاص کنند.
نقش هوش مصنوعی در استخدام
اتوماسیون وظایف با حجم بالا
استخدام با کیفیت
افزایش تجربه کارکنان
بهبود غربالگری نامزدها
ارائه کمک در هنگام مصاحبه
شبانه روزی
ادغام تجزیه و تحلیل
تبلیغات هدفمند
ربات های چت
۱. اتوماسیون وظایف با حجم بالا
بهترین راه حل یا نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی نه تنها بخشی از گردش کار استخدام را خودکار می کند، بلکه به آرامی در سیستم های استخدام موجود ادغام می شود، بنابراین بر جریان کار فعلی تأثیر نمی گذارد. علاوه بر این، سرعت بخشیدن به این حوزه‌های استخدام از طریق اتوماسیون نیز زمان استخدام را کاهش می‌دهد، به این معنی که استخدام‌کنندگان کمتر احتمال دارد که تناسب مناسب را برای رقبا از دست بدهند.
همانطور که در نظرسنجی Korn Ferry Global نشان داده شد، با در نظر گرفتن پاسخ‌های تقریباً ۸۰۰ متخصص منابع انسانی، ۶۳ درصد از استخدام‌کنندگان، هوش مصنوعی را به‌عنوان فناوری‌ای می‌دانند که امروزه شیوه‌ی استخدام را به‌طور اساسی تغییر می‌دهد.
۲. استخدام با کیفیت
کیفیت استخدام به دلیل ناتوانی در بستن حلقه داده، یعنی از دست دادن تعامل با متقاضی پس از استخدام، جعبه سیاه KPI استخدام بوده است. از آنجایی که اکنون جمع‌آوری، دسترسی و تجزیه و تحلیل داده‌های منابع انسانی آسان‌تر شده است، کیفیت استخدام مهمترین KPI استخدام است.
هوش مصنوعی راهی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا از داده‌ها برای تصمیم‌گیری استراتژیک در مورد فرآیند استخدام خود استفاده کنند. این فقط در مورد استفاده از الگوریتم ها برای تجزیه و تحلیل رزومه نیست، بلکه در مورد شما است
سازمان ها می توانند از ربات های چت به روش های زیر استفاده کنند:
خرید آنلاین.
در این محیط‌ها، تیم‌های فروش می‌توانند از ربات‌های چت برای پاسخ به سؤالات غیرپیچیده محصول یا ارائه اطلاعات مفیدی که مصرف‌کنندگان می‌توانند بعداً برای آن جستجو کنند، از جمله قیمت حمل و نقل و در دسترس بودن، استفاده کنند. خدمات مشتری. بخش‌های خدمات همچنین می‌توانند از ربات‌های چت برای کمک به نمایندگان خدمات در پاسخگویی به درخواست‌های تکراری استفاده کنند. به عنوان مثال، یک نماینده خدمات ممکن است یک شماره سفارش به چت بات بدهد و بپرسد چه زمانی سفارش ارسال شده است. به طور کلی، یک ربات چت زمانی که مکالمه بیش از حد پیچیده شود، تماس یا پیامک را به یک نماینده خدمات انسانی منتقل می کند. دستیاران مجازی چت بات ها همچنین می توانند به عنوان دستیار مجازی عمل کنند. اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت همگی اشکالی از دستیاران مجازی دارند. برنامه‌هایی مانند سیری اپل و کورتانای مایکروسافت یا محصولاتی مانند اکو آمازون با الکسا یا گوگل هوم، همگی نقش یک ربات چت شخصی را ایفا می‌کنند. چت بات ها چگونه کسب و کار و CX را تغییر می دهند؟ دنیای دیجیتال که به سرعت در حال تحول است در حال تغییر و افزایش انتظارات مشتریان است. بسیاری از مصرف کنندگان انتظار دارند که سازمان ها ۲۴/۷ در دسترس باشند و معتقدند که CX یک سازمان به اندازه کیفیت محصول یا خدمات آن مهم است. علاوه بر این، خریداران در مورد انواع محصولات و خدمات در دسترس اطلاعات بیشتری دارند و کمتر احتمال دارد به یک برند خاص وفادار بمانند.
چت بات ها به عنوان پاسخی به این نیازهای در حال تغییر و افزایش انتظارات عمل می کنند. آنها می توانند جایگزین چت زنده و سایر اشکال تماس مانند ایمیل و تماس های تلفنی شوند.
چت بات ها می توانند CX را به روش های زیر تقویت کنند:
کاهش زمان انتظار مشتری و ارائه پاسخ های فوری؛ ارائه پشتیبانی ۲۴/۷ به مشتریان؛ از بین بردن پتانسیل تعاملات ناخوشایند انسان با انسان که خلق و خوی و احساسات هم نمایندگی خدمات یا فروش و هم مشتری دیکته می کند. کاهش زمان انتظار و ساده کردن مکالمات برای به حداقل رساندن پتانسیل استرس و آزار مشتریان؛ بهبود هدایت مجدد درخواست های مشتری؛ اضافه کردن عناصر سفارشی به چت بات برای ارتقای شخصیت برند. و CX را با چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی شخصی کنید. علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، اپل و فیس‌بوک، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خود را در پلتفرم‌های ربات‌های چت برای رسیدگی به خدماتی مانند سفارش‌ها، پرداخت‌ها و رزروها توسعه داده‌اند. ربات‌های چت وقتی با برنامه‌های پیام‌رسانی استفاده می‌شوند، کاربران را قادر می‌سازند بدون توجه به مکان یا دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند، پاسخ‌ها را بیابند. تعامل همچنین آسان تر است زیرا مشتریان مجبور نیستند فرم ها را پر کنند یا وقت خود را برای جستجوی پاسخ در محتوا تلف کنند.
مزایای استفاده از چت بات ها چیست؟ علاوه بر مزایای چت بات ها برای CX، سازمان ها نیز مزایای مختلفی کسب می کنند. به عنوان مثال، CX بهبود یافته و مشتریان راضی تر به دلیل چت بات ها، احتمال سود یک سازمان از مشتریان وفادار را افزایش می دهد.
از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
می تواند چندین مکالمه را همزمان انجام دهد. چت بات ها می توانند به طور همزمان با هزاران خریدار گفتگو کنند. این باعث افزایش بهره وری کسب و کار و حذف زمان انتظار می شود. مقرون به صرفه. یک ربات چت نسبت به ایجاد یک برنامه اختصاصی و چند پلتفرمی یا استخدام کارمندان اضافی، سرمایه گذاری یکباره سریعتر و ارزانتر است. علاوه بر این، چت بات ها می توانند مشکلات پرهزینه ناشی از خطای انسانی را کاهش دهند. هزینه های جذب کاربر نیز با توانایی ربات چت برای پاسخ در عرض چند ثانیه کاهش می یابد. باعث صرفه جویی در زمان می شود. ربات‌های چت می‌توانند وظایفی را که به طور مکرر و در زمان‌های خاص انجام می‌شوند، خودکار کنند. این به کارمندان زمان می‌دهد تا روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنند و از انتظار مشتریان برای دریافت پاسخ جلوگیری می‌کند. تعامل فعال با مشتری در گذشته، سازمان‌ها بر تعامل منفعل با مشتری تکیه می‌کردند و منتظر می‌ماندند تا خریداران ابتدا با آنها تماس بگیرند. با چت بات‌ها، سازمان‌ها می‌توانند فعالانه تعامل داشته باشند، زیرا ربات‌ها می‌توانند مکالمات را آغاز کنند و نحوه استفاده مشتریان از وب‌سایت را نظارت کنند.
es و صفحات فرود. سپس سازمان‌ها می‌توانند از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از نظارت برای ارائه مشوق‌های خاص به خریداران، کمک به کاربران در جهت‌یابی سایت و پاسخ به سؤالات آینده استفاده کنند.
داده های مصرف کننده را پایش و تجزیه و تحلیل می کند. چت بات ها از هر تعامل بازخورد جمع آوری می کنند تا به مشاغل کمک کنند خدمات و محصولات خود را بهبود بخشند یا وب سایت خود را بهینه کنند. ربات ها همچنین می توانند داده های کاربر را برای ردیابی رفتارها و الگوهای خرید ضبط کنند. این اطلاعات می‌تواند بینش سازمان‌ها را در مورد نحوه بازاریابی بهتر محصولات و خدمات خود و همچنین موانع رایجی که مشتریان در طول فرآیند خرید با آن مواجه می‌شوند، ارائه دهد.
تعامل با مشتری را بهبود می بخشد. اکثر شرکت ها در حال حاضر مشتریان خود را از طریق رسانه های اجتماعی جذب می کنند. چت بات ها می توانند این تعامل را تعاملی تر کنند. خریداران به ندرت با افراد درون کسب و کار صحبت می کنند، بنابراین چت ربات ها یک کانال ارتباطی را باز می کنند که در آن مشتریان می توانند بدون استرس تعامل با شخص دیگری درگیر شوند.
مقیاس پذیری را برای بازارهای جهانی آسان می کند. چت بات‌ها می‌توانند نگرانی‌ها و پرسش‌های مشتری را به چندین زبان حل کنند. دسترسی ۲۴/۷ آنها به مشتریان امکان می دهد بدون توجه به زمان یا منطقه زمانی از آنها استفاده کنند.
پایگاه مشتری را گسترش می دهد. چت بات ها می توانند تولید سرنخ، صلاحیت و پرورش را بهبود بخشند. ربات‌های چت می‌توانند در طول سفر خریدار سؤال بپرسند و اطلاعاتی را ارائه دهند که ممکن است کاربر را متقاعد کند و سرنخ ایجاد کند. سپس چت بات ها می توانند اطلاعات مشتریان بالقوه را در اختیار تیم فروش قرار دهند، تیمی که می تواند با سرنخ ها درگیر شود. ربات‌ها می‌توانند نرخ تبدیل را بهبود بخشند و اطمینان حاصل کنند که سفر سرنخ در جهت درست – به سمت خرید جریان دارد.
صلاحیت های سرب را می سنجد. چت‌بات‌ها می‌توانند به تیم‌های فروش کمک کنند تا با استفاده از شاخص‌های عملکرد کلیدی شناسایی‌شده، مانند بودجه، جدول زمانی و منابع، صلاحیت یک سرنخ را تعیین کنند. این می تواند از اتلاف وقت شرکت ها بر روی سرنخ های بی صلاحیت و مشتریان وقت گیر جلوگیری کند.