تکنولوژی جدید، موانع جدید. فن آوری چت بات هنوز جدید است و با موانعی روبرو است که سازمان ها ممکن است ندانند چگونه با آنها برخورد کنند. در حالی که رباتهای مجهز به هوش مصنوعی میتوانند از هر تعامل یاد بگیرند و رفتارهای خود را بهبود بخشند، این فرآیند میتواند هزینههای زیادی را برای سازمانها تحمیل کند اگر تعاملات اولیه باعث شود مشتریان از تعامل خارج شوند و از آنها دور شوند.
امنیت. کاربران باید به اندازه کافی به چت بات اعتماد کنند تا اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند. بنابراین، سازمانها باید اطمینان حاصل کنند که چتباتهای خود را طوری طراحی میکنند که فقط دادههای مربوطه را درخواست کنند و به طور ایمن آن دادهها را از طریق اینترنت منتقل کنند. چت بات ها باید طراحی ایمن داشته باشند و بتوانند از دسترسی هکرها به رابط های چت جلوگیری کنند.
تفاوت در نحوه تایپ پیام های افراد. این می تواند به نیت های نادرست منجر شود. چت بات ها باید جملات طولانی و کوتاه و همچنین حباب های چت با محتوای طولانی در مقابل چندین ارسال کوتاه را مدیریت کنند.
روش های مختلف صحبت کردن انسان ها چت بات ها برای درک این تغییرات مشکل دارند. به عنوان مثال، کاربر ممکن است از عامیانه استفاده کند، کلمات را غلط املایی کند یا از کلمات اختصاری استفاده کند. متأسفانه NLP محدود است و نمی تواند این چالش را به طور کامل حل کند.
رفتار، خلق و خوی و عواطف غیر قابل پیش بینی انسان. انسان ها تصادفی هستند و احساسات و خلق و خوی اغلب رفتار کاربر را کنترل می کنند، بنابراین کاربران ممکن است به سرعت نظر خود را تغییر دهند. پس از درخواست اولیه پیشنهاد، ممکن است بخواهند به جای آن دستوری بدهند. چت بات ها باید با این تصادفی و خودانگیختگی سازگار شوند و آن را درک کنند.
رضایت کاربر. کاربران همیشه خواهان بهترین تجربیات هستند اما به ندرت راضی می شوند. آنها همیشه می خواهند ربات چت بهتر از آنچه در حال حاضر است باشد. این بدان معناست که سازمانهایی که از چتباتها استفاده میکنند باید بهطور مداوم آنها را بهروزرسانی و بهبود بخشند تا اطمینان حاصل شود که کاربران احساس میکنند با یک منبع قابل اعتماد و هوشمند صحبت میکنند.
آینده چت بات ها
بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که چت بات ها همچنان به محبوبیت خود ادامه دهند. در آینده، هوش مصنوعی و ML به تکامل خود ادامه میدهند، قابلیتهای جدیدی را به چتباتها ارائه میکنند و سطوح جدیدی از متن و تجربیات کاربر با قابلیت صوتی را معرفی میکنند که CX را متحول میکند. این پیشرفتها همچنین ممکن است بر جمعآوری دادهها تأثیر بگذارد و بینش عمیقتری برای مشتری ارائه دهد که منجر به رفتارهای پیشبینیکننده خریدار شود.
خدمات صوتی نیز به بخش های رایج و ضروری اکوسیستم فناوری اطلاعات تبدیل شده اند. بسیاری از توسعه دهندگان تمرکز بیشتری بر توسعه ربات های گفتگوی مبتنی بر صدا دارند که می توانند به عنوان عامل مکالمه عمل کنند، زبان های متعددی را بفهمند و به همان زبان ها پاسخ دهند.
برای تجزیه و تحلیل افرادی که برای شغل درخواست می کنند، آهنگ یادگیری ماشینی بخوانید، پیش بینی کنید که در نقش بعدی خود به دنبال چه چیزی هستند، و آنها را با فرصت هایی که مناسب هستند مطابقت دهید.
طبق یکی از مطالعات منتشر شده در یک وبلاگ، سازمانهایی که از هوش مصنوعی در استخدام استفاده میکردند، هزینه غربالگری آنها ۷۵ درصد کاهش یافت، درآمد هر کارمند ۴ درصد و گردش مالی ۳۵ درصد کاهش یافت.
۳. افزایش تجربه کارکنان
یک برنامه هوش مصنوعی قوی میتواند بسیاری از منابع و تماسهای نامزدها را مدیریت کند و اطمینان حاصل کند که نامزدها فرآیندی روان را تجربه میکنند.
رباتهای گفتگوی استخدامکننده میتوانند فوراً به سؤالات نامزد پاسخ دهند، بازخورد و پیشنهادات خود را در مورد طیف گستردهای از موضوعات ارائه دهند و مصاحبههایی را برنامهریزی کنند که تجربه و رضایت کارکنان را افزایش میدهد.
۴. بهبود غربالگری کاندیدا
هوش مصنوعی یک تغییر دهنده بازی برای استخدام است. این فقط در مورد خودکار کردن فرآیند غربالگری نیست، بلکه در مورد غربالگری بهتر از همیشه است.
هوش مصنوعی می تواند کاندیداهایی را پیدا کند که ممکن است از بین رفته باشند و آنها را بهتر از هر زمان دیگری با شرح شغل شما مطابقت دهد.
سیستمهای ردیابی متقاضیان مبتنی بر هوش مصنوعی اطمینان میدهند که نامزدهای با کیفیت بالا فوراً شناسایی میشوند، بنابراین فقط افراد واجد شرایط برای مصاحبه آورده میشوند. و این بدان معناست که زمان کمتری برای کاندیداهایی تلف می شود که به هر حال نمی خواهند کار کنند.
۵. ارائه کمک در هنگام مصاحبه
فرآیند استخدام پیچیده و استرس زا است. برخی از مهمترین لحظات در این فرآیند شامل مصاحبه با نامزدها است. برخی از ابزارهای هوش مصنوعی به شما این امکان را می دهند که قبل از دعوت از یک نامزد برای حضور در یک جلسه حضوری، یک مصاحبه خودکار انجام دهید.
با استفاده از یک مصاحبه ویدیویی با سوالات از پیش تعیین شده، میتوانید یک نرمافزار هوش مصنوعی را اجرا کنید که حالات چهره، لحن و انتخاب کلمات نامزدها را بررسی میکند تا مناسب بودن آنها برای یک موقعیت را تعیین کند. این فناوری احتمال استخدام کارمندانی را افزایش می دهد که با فرهنگ شرکت شما سازگاری دارند.
۶. سوار شدن
Onboarding فرآیند ادغام کارکنان جدید در سازمان شما است. این شامل آموزش، مربیگری، و نرم افزار نصب است. یک ابزار هوش مصنوعی خوب به شما کمک می کند تا با ارائه ماژول های آموزشی خودکار که موضوعاتی مانند تناسب فرهنگ و ارزش های شرکت را پوشش می دهد، این فرآیند را ساده کنید. شما می توانید با استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای تهیه این منابع به جای توسعه آنها یا استخدام یک ارائه دهنده شخص ثالث در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.
۷. یکپارچه سازی تجزیه و تحلیل
با ایجاد بینش ارزشمند نامزدها، نرمافزار هوش مصنوعی به استخدامکنندگان و تیمهای منابع انسانی کمک میکند تا استخدامهای جدید را بر اساس مهارتهای خود تعیین کنند و آنها را در موقعیت مناسب قرار دهند تا از استعدادهای خود نهایت استفاده را ببرند. این رویکرد نه تنها بهره وری را افزایش می دهد، بلکه مهارت های نامزد را نیز افزایش می دهد. نرم افزار هوش مصنوعی از طریق تجزیه و تحلیل داده های بزرگ نتایج دقیق تری می دهد و به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.
۸. تبلیغات هدفمند
نرم افزار هوش مصنوعی می تواند تبلیغات هدفمندی را که تنها توسط افراد مناسب در زمان مناسب دیده می شود، بر اساس سابقه فعالیت آنلاین آنها ارسال کند. نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین می تواند تاریخچه مرور متقاضیان را تجزیه و تحلیل کند تا از آن برای تصمیم گیری استفاده کند. سیستمهای پردازش مدیریت دادهها به شما امکان میدهند یک هدف را تعریف کنید و به دنبال متقاضیانی باشید که با اهداف شما مطابقت دارند.
۹. ربات های چت
ربات های چت در واقع یکی از امیدوارکننده ترین ویژگی های فناوری هوش مصنوعی هستند. رباتهای چت اطلاعات بیشتری را به این فرآیند میآورند و با نامزدها در تعامل هستند و به سؤالات اساسی پاسخ میدهند. رباتهای چت پیشرفته نه تنها با نامزدها تعامل دارند، بلکه پاسخهای آنها را با استفاده از پردازش زبان طبیعی بررسی میکنند، که به آنها اجازه میدهد ارزیابی کنند که آیا نامزد مجموعهای از مهارتهای مورد نیاز را نشان میدهد یا خیر.
مشتاقانه منتظر است:
اگرچه فناوری هوش مصنوعی تقریباً تمام حوزه های تجاری را کشف می کند، استخدام کنندگان هنوز مطمئن نیستند که آیا ماشین ها برای این کار عالی هستند یا خیر. برخی دیگر نگران این هستند که هوش مصنوعی جایگزین شغل آنها شود. به نوعی، مورد دوم تا حدودی درست است، زیرا ماشین ها نسبت به انسان ها توانایی های بهتری برای انجام کارهای تکراری نشان می دهند.
از سوی دیگر، دلیل اصلی پذیرش هوش مصنوعی در استخدام و انتخاب است. با این وجود، مهم است که بدانیم نقش هوش مصنوعی در استخدام در آینده نزدیک بیشتر دیده خواهد شد. این یکی از پیشرفتهترین گرایشهای فناوری در HR است که استخدام را در سال ۲۰۱۸ کاملاً دوباره تعریف کرد. مدیران منابع انسانی و استخدامکنندگان باید فرصتهای جدید هوش مصنوعی را بیاموزند و به سرعت با موقعیتهای جدید بازار سازگار شوند.
سوالات متداول
مزایای هوش مصنوعی در استخدام چیست؟
هوش مصنوعی میتواند در فیلتر کردن پروفایلهای نامزدها و یافتن افرادی که به بهترین وجه با فرهنگ شرکت شما مطابقت دارند مفید باشد. همچنین میتوان از آن برای مدیریت ارسال شرح شغل و دریافت درخواستها استفاده کرد و در زمان هم برای استخدامکنندگان و هم برای متقاضیان صرفهجویی میکند.
هوش مصنوعی چگونه بر استخدام افراد تأثیر می گذارد؟
هوش مصنوعی را می توان در فرآیند استخدام به کار برد – نه تنها برای ساده کردن، سرعت بخشیدن و خنثی کردن آن، بلکه برای کاهش هزینه آن.
آینده هوش مصنوعی در استخدام چیست؟
هوش مصنوعی به رشد و توسعه ادامه خواهد داد و بیشتر در فرآیند استخدام ادغام خواهد شد. به احتمال زیاد، هوش مصنوعی در نهایت جایگزین یک کار انسان خواهد شد.
برای افزودن به لیست علاقه مندی ها ابتدا لاگین کنید