زمان بازی برای چت بات ها به پایان رسیده است، تجارت جدی در حال ورود است.
با هر فناوری، همیشه یک دوره ای وجود دارد که توسعه دهندگان بازیگوش با آن آشنا می شوند. ما طراحان را می بینیم که موارد استفاده عجیب و غریب و سرگرمی های ساده را از هکرها و پذیرندگان اولیه ارائه می دهند. برای رباتهای چت، زمانی که روباتهای جدید کار میکنند، این زمان به سرعت در حال پایان است.
این ممکن است برای افزایش امتیاز خدمات مشتری، کمک به افزایش درآمد یا ارائه اطلاعات و کاهش هزینه های کسب و کار باشد. حتی اگر رباتهای جدیدتر هنوز هم آن زاویه استقبال بازیگوش را داشته باشند، این بیشتر راهی است برای اطمینان از اینکه مشتریان از آنها نترسند، تعامل بالا باقی میماند و غیره.
خبر خوب این است که شرکتهای بزرگ نمیتوانند بیشتر رباتهای چت را بیتفاوت یا خوشبین کنند، آنها باید سرگرمکننده باشند.
آیا با آن ایموجی می خواهید؟
داستان جذاب چت ربات جدید سرآشپز مشهور جیمی الیور را ببینید که بر روی شکلکها متمرکز شده است که موج میزند. تمرکز روی آشپز جوانتری که از استفاده از شکلکها بسیار خوشحال است، میتواند بسیاری از موانع زبانی را که آشپزی با آن روبرو میشود غلبه کند.
دنیایی از اصطلاحات و دسته بندی های مختلفی از مواد تشکیل دهنده دستور غذا وجود دارد که ممکن است افراد داشته باشند، بنابراین آسان کردن کار با برخی از شکلک ها ممکن است یکی از راه های کمک به افراد برای برقراری ارتباط و تصمیم گیری در مورد ایده غذا باشد. این عامل سرگرم کننده را حفظ می کند، و اگرچه ممکن است برای همه نباشد،
اگر هیچ چیز دیگری نباشد، حجم عظیمی از مطبوعات و قدردانی از برند Jamie Oliver ایجاد کرد، چیزی که سایر شرکتهای مطرح به دنبال تکرار آن هستند.
رباتهای چت نیز دنیای سفر را طوفانی میکنند. یکی از برندگان جایزه اخیر در هکاتون استارتاپ ویکند سنگاپور یک ربات چت بود که به ارائه دانش محلی به مسافران کمک می کرد، که می تواند یکی از ویژگی های کلیدی برنامه های سفر آینده باشد.
نکته کلیدی در اینجا این است که برنامه های سفر با سرعت در حال همگرایی هستند تا بلیط ها، هتل ها، تجربیات و وعده های غذایی را ارائه دهند تا به آن مشاور سفر همه در یک تبدیل شوند. اما دانستن اینکه مردم در چند دسته چه می خواهند، مجموعه دانش گسترده ای را می طلبد. با استفاده از ربات چت در نقاط کوتاهی در طول برنامه ریزی سفر، یا در طول سفر، این برنامه ها می توانند به مشتری کمک کنند تا تصمیم بگیرد که می خواهد چه کاری انجام دهد یا غذا بخورد.
اسب های چت بات برای دوره ها
تنها بر اساس این دو مثال، ما در حال حاضر شاهد رباتهای متمرکز عمیق برای یک بازار خاص هستیم. اما، تکنیکهای اساسی را میتوان در هر جایگاهی به کار برد، یا برای برنامههای عمومی استفاده کرد. برنامههای متمرکز بینالمللی میتوانند با استفاده از مجموعههای رایج نمادها، از مانع ترجمه یا خطرات ترجمه خودکار بگذرند.
وقتی صحبت از رباتهای هوش مصنوعی به میان میآید، میتوانند دانشی از مشتری ایجاد کنند که میتواند به تطبیق پیشنهادات با آنهایی که ربات چت میداند که دوست دارند کمک کند و در طول زمان رابطه ایجاد کند. این به ایجاد اعتماد و جلوگیری از اشتباهاتی مانند توصیه یک رستوران چینی به افرادی که این نوع غذا را دوست ندارند کمک می کند.
همانطور که رابطه عمیق تر می شود، دانش و اعتماد رشد می کند، بنابراین در نهایت افراد نسبت به پیشنهادات “فیلم چپ” از ربات های چت خود بازتر می شوند و اینجاست که همه چیز واقعاً جالب می شود.
هنوز در دروازه شروع؟
بسیاری از کسب و کارها هنوز در مفهوم چت بات جدید هستند و شاید از هزینه آن می ترسند، اما آزمایش با طیف وسیعی از ربات ها برای مسنجر فیس بوک، ادغام وب و غیره در دسترس است.
بسیاری از توصیههای خوب در دسترس و سازندههای چت بات با استفاده رایگان مانند Snatchbot وجود دارد که میتوانند در رسانههای اجتماعی، برنامهها و سایر نقاط لمسی به کار گرفته شوند تا به شما کمک کنند تا بفهمید چگونه این فناوری میتواند به ایجاد کسبوکار شما کمک کند.
اما، از آنجایی که دیگران در استفاده از برنامههایشان مهارت بیشتری پیدا میکنند، درک میکنند که کاربران چه میخواهند، و کسبوکارشان چگونه میتواند سودمند باشد، پنجرهای به روی عصر سرگرمی و فانتزی بسته میشود.
اکنون شروع کنید به کشف اطلاعاتی که یک چت بات باید به دنبال چه اطلاعاتی باشد و چگونه می تواند به مشتریان یا مشتریان شما کمک کند تا به کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند، در غیر این صورت هر ربات چتی که ایجاد می کنید ممکن است در نهایت مانند یک کنجکاو در وب سایت با ارزش یا استفاده کمی ظاهر شود.
تلاشها یا برنامههای فعلی شما هرچه که باشد، عصر رباتهای گفتگو از قبل فرا رسیده است و شرکتهایی که میتوانند بهترین استفاده را از جعبه گفتگوی دیجیتالی خود ببرند، شرکتهایی خواهند بود که وفاداری ایجاد میکنند، از پشتیبانی مشتری ارزش کسب میکنند یا زمانی که رباتها به فروشگاهها مرتبط میشوند، فروش را افزایش میدهند. زندگی روزمره.
چت بات چیست؟
چت بات یک نرم افزار یا برنامه کامپیوتری است که مکالمه یا «چت» انسان را از طریق تعاملات متنی یا صوتی شبیه سازی می کند.
کاربران در هر دو محیط کسب و کار به مصرف کننده (B2C) و کسب و کار به تجارت (B2B) به طور فزاینده ای از دستیاران مجازی چت بات برای انجام کارهای ساده استفاده می کنند. افزودن دستیارهای چت بات هزینه های سربار را کاهش می دهد، از زمان کارکنان پشتیبانی بهتر استفاده می کند و سازمان ها را قادر می سازد در ساعاتی که نمایندگان زنده در دسترس نیستند خدمات مشتری را ارائه دهند.
چت بات ها چگونه کار می کنند؟
چت بات ها سطوح مختلفی از پیچیدگی دارند، یا بدون تابعیت یا حالت دار هستند. چت رباتهای بدون تابعیت به هر مکالمهای طوری برخورد میکنند که گویی با یک کاربر جدید تعامل دارند. در مقابل، چت ربات های حالت دار می توانند تعاملات گذشته را بررسی کرده و پاسخ های جدید را در زمینه چارچوب بندی کنند.
افزودن ربات چت به بخش خدمات یا فروش نیاز به کدنویسی کم یا بدون کدنویسی دارد. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات چت بات به توسعه دهندگان اجازه می دهند تا رابط کاربری مکالمه ای را برای برنامه های تجاری شخص ثالث بسازند.
یکی از جنبه های حیاتی اجرای ربات چت، انتخاب موتور پردازش زبان طبیعی (NLP) مناسب است. برای مثال، اگر کاربر از طریق صدا با ربات تعامل داشته باشد، چت بات به یک موتور تشخیص گفتار نیاز دارد.
این مقاله بخشی از
صاحبان کسب و کار همچنین باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند مکالمات ساختاری یا بدون ساختار داشته باشند. چت ربات های ساخته شده برای مکالمات ساختاریافته دارای اسکریپت بالایی هستند که برنامه نویسی را ساده می کند اما آنچه را که کاربران می توانند بپرسند محدود می کند. در محیطهای B2B، رباتهای گفتگو معمولاً برای پاسخ دادن به سؤالات متداول یا انجام کارهای ساده و تکراری برنامهنویسی میشوند. به عنوان مثال، چت ربات ها می توانند نمایندگان فروش را قادر به دریافت سریع شماره تلفن کنند.
چرا چت بات ها مهم هستند؟
سازمان هایی که به دنبال افزایش فروش یا بهره وری خدمات هستند ممکن است برای صرفه جویی در زمان و کارایی ربات های چت را بکار گیرند، زیرا چت ربات های هوش مصنوعی (AI) می توانند با کاربران گفتگو کنند و به سوالات تکراری پاسخ دهند.
صاحبان کسب و کار همچنین باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند مکالمات ساختاری یا بدون ساختار داشته باشند. چت ربات های ساخته شده برای مکالمات ساختاریافته دارای اسکریپت بالایی هستند که برنامه نویسی را ساده می کند اما آنچه را که کاربران می توانند بپرسند محدود می کند. در محیطهای B2B، رباتهای گفتگو معمولاً برای پاسخ دادن به سؤالات متداول یا انجام کارهای ساده و تکراری برنامهنویسی میشوند. به عنوان مثال، چت ربات ها می توانند نمایندگان فروش را قادر به دریافت سریع شماره تلفن کنند.
چرا چت بات ها مهم هستند؟
سازمان هایی که به دنبال افزایش فروش یا بهره وری خدمات هستند ممکن است برای صرفه جویی در زمان و کارایی ربات های چت را بکار گیرند، زیرا چت ربات های هوش مصنوعی (AI) می توانند با کاربران گفتگو کنند و به سوالات تکراری پاسخ دهند.
نموداری که ربات چت در مقابل عامل مکالمه در مقابل دستیار مجازی را نشان می دهد.
نموداری که تفاوتهای بین ربات چت، عامل مکالمه و دستیار مجازی را نشان میدهد.
همانطور که مصرف کنندگان از اشکال سنتی ارتباطات دور می شوند، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند روش های ارتباطی مبتنی بر چت افزایش یابد. سازمان ها به طور فزاینده ای از دستیاران مجازی مبتنی بر چت بات برای انجام کارهای ساده استفاده می کنند و به عوامل انسانی اجازه می دهند بر مسئولیت های دیگر تمرکز کنند.
چت بات ها چگونه تکامل یافته اند؟
چت رباتهایی مانند ELIZA و PARRY اولین تلاشها برای ایجاد برنامههایی بودند که حداقل بهطور موقت میتوانستند یک شخص واقعی فکر کند که با شخص دیگری صحبت میکند. اثربخشی PARRY در اوایل دهه ۱۹۷۰ با استفاده از نسخهای از آزمون تورینگ ارزیابی شد. آزمایشکنندگان فقط یک انسان در مقابل یک چت بات را در سطحی که با حدسهای تصادفی سازگار بود، شناسایی کردند.
چت بات ها از آن زمان به بعد راه زیادی را پیموده اند. توسعهدهندگان چتباتهای مدرن را بر اساس فناوریهای هوش مصنوعی، از جمله الگوریتمهای یادگیری عمیق، NLP و یادگیری ماشین (ML) میسازند. این چت بات ها به حجم عظیمی از داده ها نیاز دارند. هر چه کاربر نهایی بیشتر با ربات تعامل داشته باشد، تشخیص صدای آن بهتر پاسخ های مناسب را پیش بینی می کند.
استفاده از چت بات در بازارهای تجاری و مصرف کننده در حال افزایش است. با بهبود رباتهای چت، مصرفکنندگان در هنگام تعامل با آنها کمتر در مورد آن دعوا میکنند. بین فناوری پیشرفته و انتقال اجتماعی به ارتباطات غیرفعالتر و مبتنی بر متن، چتباتها به پر کردن فضایی کمک میکنند که تماسهای تلفنی پر میشد.
انواع چت بات ها
از آنجایی که چت بات ها هنوز یک فناوری تجاری نسبتاً جدید هستند، بحث در مورد تعداد انواع مختلف چت بات وجود دارد و صنعت باید آنها را چه نامی بگذارد.
برخی از انواع رایج چت بات ها عبارتند از:
رباتهای گفتگوی اسکریپتدار یا پاسخدهی سریع. به عنوان اساسی ترین ربات های گفتگو، آنها به عنوان درخت تصمیم گیری سلسله مراتبی عمل می کنند. این ربات ها از طریق سوالات از پیش تعریف شده با کاربران تعامل دارند که تا زمانی که ربات چت به سوال کاربر پاسخ دهد پیشرفت می کند.
مشابه این ربات، چت ربات مبتنی بر منو است که کاربران را ملزم می کند تا از یک لیست یا منوی از پیش تعریف شده انتخاب کنند تا درک عمیق تری از نیازهای مشتری به ربات ارائه دهند.
چت ربات های مبتنی بر شناسایی کلمات کلیدی. این چت بات ها کمی پیچیده تر هستند. آنها سعی می کنند به آنچه کاربر تایپ می کند گوش دهند و با استفاده از کلمات کلیدی از پاسخ های مشتری پاسخ دهند. این ربات کلمات کلیدی قابل تنظیم و هوش مصنوعی را برای پاسخگویی مناسب ترکیب می کند. متأسفانه، این چت ربات ها با کلمات کلیدی تکراری ما دست و پنجه نرم می کنند.
e یا سوالات اضافی
چت ربات های ترکیبی این رباتهای گفتگو عناصر رباتهای مبتنی بر منو و رباتهای مبتنی بر شناسایی کلمات کلیدی را ترکیب میکنند. کاربران می توانند انتخاب کنند که مستقیماً به سؤالات آنها پاسخ داده شود یا در صورت بی اثر بودن تشخیص کلمه کلیدی، از منوی چت بات برای انتخاب استفاده کنند.
چت ربات های متنی این چت بات ها پیچیده تر از سایرین هستند و نیاز به تمرکز داده محور دارند. آنها از هوش مصنوعی و ML برای یادآوری مکالمات و تعاملات کاربران استفاده می کنند و از این خاطرات برای رشد و بهبود در طول زمان استفاده می کنند. این ربات ها به جای تکیه بر کلمات کلیدی، از آنچه مشتریان می پرسند و نحوه درخواست آنها برای ارائه پاسخ و بهبود خود استفاده می کنند.
رباتهای چت با قابلیت صوتی. این نوع چت بات آینده این فناوری است. چت رباتهای دارای قابلیت صوتی از گفتگوی گفتاری کاربران به عنوان ورودی استفاده میکنند که پاسخها یا کارهای خلاقانه را درخواست میکند. توسعه دهندگان می توانند این چت بات ها را با استفاده از API های تبدیل متن به گفتار و تشخیص صدا ایجاد کنند. به عنوان مثال می توان به آمازون الکسا و سیری اپل اشاره کرد.
نموداری که جزئیات مربوط به مشکلات پردازش زبان را که چت بات ها با آن مواجه هستند نشان می دهد.
نموداری که موانع زبانی بالقوه ای را که با چت ربات ها روبرو می شود، ترسیم می کند.
چگونه کسب و کارها از چت بات ها استفاده می کنند؟
چتباتها سالهاست که در برنامههای پیامرسانی فوری و بازیهای تعاملی آنلاین استفاده میشوند و اخیراً به فروش و خدمات B2C و B2B تبدیل شدهاند.
برای افزودن به لیست علاقه مندی ها ابتدا لاگین کنید