هاب USB چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

Post Main

به نظر شما هاب USB چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ باید بدانید کامپیوتر یکی از وسایلی است که از پورت یو اس بی آن برای اتصال لوازم جانبی استفاده های فراوانی می‌شود. هاب یو اس بی (HUB USB DENT) یعنی تبدیل یک پورت یو اس بی به چند پورت دیگر، چندی پیش HUB را در شبکه‌های ستاره‌ای می‌شنیدیم؛ یعنی اتصال چند کامپیوتر با کابل‌های یو اس بی به هم اما امروزه برای اضافه نمودن پورت جهت لوازم جانبی استفاده می‌شود.
اگر نوت بوک یا لپ تاپ جدید خریداری نموده باشید چون متوجه کمبود پورت های آن خواهید شد. شاید اوضاع بدتر شود و در برخی موارد این تعداد به دو عدد می‌رسد، یک ماوس و یک هارد اکسترنال و دیگر جایی نیست. تصور کنید فلش، هارد اکسترنال، موس، مودم ، آیفون، آی پد، دستگاه بلوتوث و… را بخواهیم هم زمان به سیستم از طریق USB وصل نماییم. سیستم خانگی شما نهایتاً ۴ پورت دارد. اگر پورت های جلویی را بخواهید جز پورت‌ها نام برد از آنجایی که برق کافی ندارند، کارت تلویزیون یا هارد اکسترنال را نمی‌توان به این نوع پورت متصل کرد.

کانکتور (Universal Serial Bus (USB

کامپیوترهای جدید دارای یک و یا بیش از یک کانکتور (Universal Serial Bus (USB هستند. کانکتورهای فوق امکان اتصال تجهیزات جانبی متفاوتی نظیر: چاپگر، اسکنر، دوربین های وب و… را فراهم می نمایند.
سیستم های عامل پورت های USB را حمایت کرده و بدین ترتیب نصب درایور مربوطه ، به سرعت و به سادگی انجام خواهد یافت. USB چیست؟ همواره اتصال یک دستگاه به کامپیوتر و پیکربندی مناسب آن برای استفاده، یکی از چالشهای اصلی در رابطه با به خدمت گرفتن تجهیزات جانبی در کامپیوتر بوده است: ( چاپگرها به پورت موازی متصل شده و اغلب کامپیوترها دارای یک پورت هستند) مودمها از پورتهای سریال استفاده می نمایند.

اغلب کامپیوترها دارای دو پورت سریال بوده و در اکثر موارد سرعت مناسبی را ندارند. دستگاه هایی که به سرعت بالایی نیاز دارند به همراه کارتهای خود عرضه می گردند. این نوع کارتها می‌بایست در یکی از اسلات های برد اصلی نصب گردند. متاسفانه تعداد اسلات های موجود محدود بوده و در برخی حالات نصب نرم افزار مربوط به کارت دردسرآفرین نیز است.

هدف از USB

هدف USB خاتمه بخشیدن به تمام موارد و مشکلات موجود در زمینه به خدمت گرفتن تجهیزات جانبی در کامپیوتر است. USB یک روش آسان و استاندارد را برای اتصال ۱۲۷ دستگاه به کامپیوتر، فراهم می کند. هر دستگاه می تواند ۶ مگابیت در ثانیه پهنای باند داشته باشد. پهنای باند فوق برای اکثر دستگاه هایی که می خواهیم به کامپیوتر متصل نمائیم، مناسب خواهد بود. اکثر تجهیزات جانبی که جدیدا تولید می‌گردند، دارای یک پورت USB هستند. چاپگر، اسکنر، موس، دوربین های دیجیتال، دوربین های وب، مودم، بلندگو، تلفن، رسانه های ذخیره سازی، اتصالات شبکه و… نمونه هایی از این نوع دستگاه ها هستند. اتصال یک دستگاه USB به کامپیوتر ساده است.

USB استاندارد قادر به حمایت از ۱۲۷ دستگاه است. هاب یو اس بی بخشی از استاندارد فوق محسوب می گردد. یک هاب ممکن است ۴ و یا بیش از ۴ پورت داشته باشد. هاب به کامپیوتر متصل شده و هر یک از دستگاه ها به یکی از پورتهای هاب متصل خواهند شد. هابها می توانند با برق و یا بدون برق باشند. استاندارد USB این امکان را فراهم می سازد که دستگاه ها برق مورد نیاز خود را از طریق اتصال USB مربوطه تامین نمایند. یک دستگاه با مصرف برق بالا نظیر اسکنر دارای منبع تغذیه اختصاصی خود است ولی دستگاه های با مصرف برق پایین نظیر موس و دوربین های دیجیتال، برق مورد نیاز خود را می توانند از گذرگاه مربوطه تامین نمایند.

در صورتی که از دستگاه هایی نظیر چاپگر و یا اسکنر استفاده می گردد که خود دارای منبع تغذیه اختصاصی هستند، نیازی به هاب با برق نخواهد بود. در صورتی که از دستگاه های فاقد منبع تغذیه نظیر ماوس و دوربین استفاده می گردد، به هاب برق دار نیاز خواهد بود.هاب دارای ترانسفورماتور اختصاصی خود بوده و برق مورد نیاز گذرگاه را تامین خواهد کرد.

راهنمای خرید هاب یو اس بی

اگر شما بخواهید چند وسیله مثل ماوس، پرینتر، فلش مموری، مودم، اسپیکر، وب کم و غیره را همزمان به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید، احتمال اینکه به تعداد کافی پورت یو اس بی خالی وجود نداشته باشد، زیاد است. چاره چیست؟

معمولا کامپیوترها و بخصوص لپ تاپ تعداد محدودی پورت یو اس بی دارند. در صورت نیاز به تعداد بیشتر، چاره کار استفاده از هاب یو اس بی است. اما چطور یک هاب یو اس بی مناسب انتخاب کنیم؟

چند تا پورت یو اس بی نیاز دارم؟

پاسخ به این سوال کاملا وابسته به تعداد وسایلی است که شما می خواهید همزمان به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید. معمولا تعداد پورت یک هاب یو اس بی استاندارد ۴ عدد در نظر گرفته می شود. اما در بازار با تعداد کمتر یا بیشتر ، مثل ۳ یا ۷ یا ۸ یا حتی ۱۶ پورت هم قابل خریداری است.

سرعت انتقال داده ها هاب USB چقدر مهم است؟

هاب یو اس بی در بازار در دو نوع اصلی عرضه می شود: USB1.1 و USB2.0.

برای سرعت انتقال بالا فقط باید از USB2.0 استفاده کنیم. سرعت انتقال داده ها در  USB1.1 تنها حدود ۱۲Mbps است در صورتی که در USB2.0 این عدد به ۴۸۰Mbps می‌رسد. پس مراقب نمونه های ارزان قیمت تقلبی که به اسم هاب یو اس بی ۲ هستند، باشید.

آداپتور هاب USB چیست؟

هاب یو اس بی در دو مدل با آداپتور و بدون آداپتور عرضه می شود. اینکه چه مدلی را انتخاب کنیم به این بستگی دارد که چه وسیله ای را می خواهیم با کمک آن به کامپیوتر خود وصل کنیم. بطور مثال یک پرینتر نیازی به استفاده از جریان برق داخل هاب یو اس بی ندارد، چون منبع تغذیه مستقل دارد. در صورتی که یک ماوس در صورت اتصال به هاب یو اس بی از جریان برق آن استفاده خواهد کرد.

پس اگر می خواهیم تعداد زیادی از وسایلی که منبع تغذیه مستقل ندارند را از طریق هاب یو اس بی به کامپیوتر متصل کنیم، بهتر است مدلی را انتخاب کنیم که قابلیت اتصال آداپتور را داشته باشد، تا در صورت نیاز از آن استفاده کنیم.

ویژگی یک هاب USB خوب

ویژگی یک هاب USB خوب چیست؟ تکنولوژی انقدر گسترش پیدا کرده است که راه های فراوانی برای اضافه نمودن تعداد پورت USB وجود دارد. با یک محاسبه ساده و چند هاب یو اس بی می‌توانید زنجیروار و تا حدود ۶۷ میلیون پورت از یک پورت USB بگیرید. پس می‌توان گفت گزینه های توسعه پایان ناپذیرند. البته باید به ایننکته هم توجه داشته باشید که اگر بصورت سریالی این کار را انجام دهید سرعت انتقال داده ها هم افت خواهند کرد.

توان پورت هاب USB

از آنجایی‌که پورت یو اس بی روی کامپیوتر شما توان نسبتاً کمی دارد. اگر شما این توان را توسط هاب USB به چند انشعاب متصل کنید، تمامی توان‌های پورت USB بین پورت‌های اضافه شده توسط هاب یو اس بی تقسیم می‌شود. البته این مورد بسته به این دارد که چه وسیله ای را به هاب متصل می‌کنید. همینطور کیفیت برد هاب شما چگونه است؟ امکان دارد این توان برای کل دستگاه های وصل شده به هاب کم باشد. پس شما برای انتخاب یک هاب USB خوب دقت کنید تا قادر باشید هر پورت هاب را بدون نگرانی از افت جریان و ایجاد مشکل در کارکرد هاب، استفاده کنید. لازم است با توجه به نیاز شما و هم‌چنین دستگاه‌های استفاده شده روی هاب، خرید خود را انجام دهید.

هاب USB لپ تاپ

هاب USB در شکل، اندازه و رنگ های متفاوت تولید می‌شود. این قطعه هاب USB علاوه بر دارا بودن رنگ، شکل ها و ابعاد مختلف، به طور کلی دارای دو مدل USB 2.0 و USB 3.0 است که هاب USB3 نسبت به مدل USB 2.0 سرعت بالاتری دارد. البته به مدل های قدیمی‌تر USB 1.1 می‌توان نگاهی انداخت که به طور کلی منسوخ شده‌اند.

یک هاب USB خوب کدام است؟

برای خرید هر نوع هاب USB باید به نکات زیادی توجه کرد؛ اولین نکته این است که مطمئن شوید که هاب منطبق بر نیازهای شما است. دومین مورد این است که بر اساس نیازهای خود باید یکی از دو مدل کلی هاب USB آداپتور دار یا بدون آداپتور را انتخاب کنید.
به طور کلی می توان گفت بهترین هاب USB ترکیبی از ویژگی‌های پورت زیاد (بسته به نیاز کاربر)، قابل حمل بودن و دارا بودن قیمت مناسب است. هنگام خرید هاب USB باید به نکات زیادی توجه کرد زیرا همیشه در خرید این قاعده کلی را در نظر بگیرید که هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست و البته هیچ گرانی هم نشانه ی کیفیت و برتری نیست.

هاب USB چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در ابتدا با یک مثال ضرورت استفاده از هاب را بیشتر توضیح می‌دهیم؛ حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید به صورت هم زمان دوربین عکاسی، فلش، هارد اکسترنال و سایر تجهیزات خود را به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کرده و از همه آنها به صورت هم زمان استفاده کنید.

خب! مشکل اول! ممکن است لپ تاپ شما تعداد پورت‌های مورد نیاز را نداشته باشد. در نتیجه مجبور هستید به نوبت از دستگاه‌های مورد نیازتان استفاده کنید. این کار خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد و وقت زیادی از شما می‌گیرد. وقت هم که طلاست! بعلاوه ممکن است دسترسی به کیس کامپیوتر سخت باشد و مجبور باشید برای اتصال یک فلش کلی به خود فشار بیاورید.

در صورتی که بتوانید با این مشکلات سر کنید و کارتان را ادامه دهید. قطعا برای کارایی بیش‌تر، تمرکز و داشتن روحیه مناسب، به میزی مرتب و منظم نیاز دارید. اینجاست که به مشکل دوم بر خواهید خورد! وجود کابل‌های زیاد و تو در تو و دستگاه های مختلف، در کنار گره خوردن سیم‌ها، باعث رژه رفتن بر روی اعصاب و همچنین زشتی و بی نظمی محیط کارتان می‌شود.

خب حالا فقط از مشکلات نگوییم! راه حل تمام این موضوعات بسیار سادست؛ هاب USB. با استفاده از این دستگاه، هم می‌توانید تعداد پورت های بیشتری را به سیستم خود وصل کنید، هم از شر مراجعه به پشت کیس راحت شوید و همچنین سر و شکل مناسبی به میزتان بدهید.

هاب USB اشتباه خرید نکنید!

هاب انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها کاربرد و نقش خاص خود را دارند. هاب شبکه یا همان Ethernet Hub، کاربردی شبیه به سوئیچ در شبکه ایفا می‌کند؛ با این تفاوت که هاب شبکه، دستگاهی بسیار ساده تر و البته با قابلیت های کم تری نسبت به سوئیچ است.

Hub Charger هم نوع دیگری از هاب ها است که وظیفه شارژ چندین دستگاه‌ به صورت هم زمان را دارد. می‌توان از آن‌ در مکان‌های عمومی مانند مطب، کافه، رستوران و … استفاده کرد.

پس این دو نوع دستگاه را با هاب USB اشتباه نگیرید و حتما هنگام خرید به این موضوع دقت نمایید.

 
 
هاب usb چیست و چه ویژیگی های دارد؟

هاب USB چیست؟

 

چه هاب USB بخریم؟

همانطور که توضیح دادیم، هاب یو اس بی انواع مختلفی دارد که بر اساس سرعت جا‌به جایی اطلاعات، تعداد و نوع پورت ورودی و خروجی آن، به مدل های مختلفی مانند هاب USB2.0، USB3.0، USB3.1 USB Type-C و … تقسیم می‌شوند. همچنین برخی از هاب ها پورت هایی جز USB هم دارند که مصارف مختلفی داشته و بر اساس نیاز خود می‌توانید از آن استفاده نمایید. در زیر تعدادی از آنها را برای شما به صورت مختصر معرفی می‌نماییم:

  • هاب با یک یا چند پورت LAN: ‌از این دستگاه ها بیشتر به عنوان مبدل استفاده می‌شود. به طور مثال فرض کنید که لپ تاپ شما پورت LAN ندارد و می خواهید آن را به اینترنت و یا یک شبکه کابلی متصل نمایید. برای این کار می‌توانید از هاب های دارای پورت LAN کمک بگیرید.
  • هاب با درگاه کارت خوان: برخی دیگر از هاب ها برای راحتی استفاده یک رم ریدر یا کارت خوان نیز دارند که می‌توانید حافظه میکرو SD یا SD و … را نیز متصل نمایید.

بنابراین قبل از خرید، ابتدا به صورت کامل نیازهای حال و آینده خود را مشخص کنید تا مجبور به هزینه اضافه نشده و از انتخاب خود راضی باشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برخی از هاب USB ها را می‌توانید مستقیما به برق متصل نمایید تا هنگام اتصال دستگاه‌هایی مانند هارد اکسترنال و … که فشار سنگینی به دستگاه وارد می‌کنند، کم نیاورد و انتقال دیتا بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود.

 

پرفروش ترین و بهترین هاب های USB کدام است ؟

برای شما ۵ تا از بهترین محصولات اوریکو معرفی می کنیم.

 

هاب USB 3.0 چهار پورت اوریکو مدل MH4U-U3

 
هاب USB 3.0 چهار پورت اوریکو مدل MH4U-U3

هاب USB چیست؟

هاب «MH4U-U3» محصولی از برند «اوریکو» (Orico) است. این هاب یو اس بی بدنه‌ای شفاف دارد که برای آن از پلی کربنات استفاده شده است. در این هاب USB تعداد ۴ عدد پورت USB 3.0 وجود دارد که می‌توانید با استفاده از دو درگاه ورودی آن برق مورد نیاز برای این درگاه ها را تأمین کنید. با استفاده از هاب MH4U-U3 اوریکو می‌توانید بر محدودیت پورت‌های USB 3.0 غلبه کنید و از یک پورت به ۴ پورت USB 3.0 برسید.

یکی از مزایای این هاب، برخورداری از چیپست VL817 است.

این فناوری امکان شارژ و انتقال اطلاعات هوشمند را فراهم می‌کند. استفاده از این آداپتور، عملکرد بی‌نقص هاب و امنیت دستگاه‌های شما را تضمین می‌کند. برای اتصال هاب به کامپیوتر، یک کابل USB به همراه MH4U-U3 ارائه می‌شود که طول آن ۳۰ سانتی متر است. این کالا، طول بسیار خوبی برای اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ دارد.

این محصول شرکت اوریکو دارای قابلیت شارژ آفلاین است. همچنین برای شارژ کردن دستگاه هایتان لازم نیست که حتماً این دستگاه را به کامپیوتر متصل کنید.

 

مشخصات فیزیکی

  • وزن : ۳۸ گرم

مشخصات فنی

  • تعداد پورت‌ها : چهار عدد
  • سازگار با پورت‌های : USB 3.0
  • رابط‌ها : USB 3.0
  • شیار کارت خوان : ندارد
  • قابلیت اتصال آداپتور : دارد
  • سرعت انتقال داده‌ها : ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • LED : دارد
  • توضیحات LED : به رنگ آبی
  • برق ورودی : ۵ ولت ۰.۹ آمپر
  • سایر امکانات و قابلیت ها : بدنه ساخته شده از مواد شفاف پلی کربنات
  • دارای دو پورت تامین برق
  • چیپست VL817 برای انتقال اطلاعات و شارژ هوشمند
  • بدون نیاز به نصب نرم افزار
  • قابلیت شارژ آفلاین
  • دارای یک کابل داده به طول ۳۰ سانتی‌متر
  • دارای استانداردهای CE, FCC, RoHS

هاب USB3.0 چهار پورت اوریکو مدل M3H4

 
هاب USB3.0 چهار پورت اوریکو مدل M3H4

هاب USB چیست؟

M3H4 یک هاب چهار پورت USB3.0 از شرکت اوریکو است. اگر شما هم از کمبود پورت USB در رایانه شخصی یا لب تاپتان ناراضی هستید این محصول شرکت اوریکو برای شما مفید خواهد بود.
به کمک M3H4 چهار پورت به تعداد پورت های رایانه شما اضافه می شود. به کمک نسخه سوم USB این هاب زیبا وخوش ساخت اطلاعات خود را تا سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهید.
همچنین می توانید پرینتر، ماوس، کیبرد و سایر لوازم دیجیتال دارای پورت USB را به این هاب متصل کنید. برای استفاده از M3H4 نیاز به نصب هیچ نرم افزار خاصی نخواهید داشت و به محض اتصال آن به رایانه شناسایی و قابل استفاده خواهد بود. جنس این هاب از آلومینیوم است و طراحی زیبای آن حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.
اگر شما هم بدنبال خرید یک هاب یو اس بی با طراحی زیبا هستید M3H4 یک انتخاب بسیار عالی است.
 

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد : ۳۵ × ۷۰ × ۹۰ میلی‌متر
  • وزن : ۷۰۰ گرم

مشخصات فنی

  • تعداد پورت‌ها : چهار عدد
  • سازگار با پورت‌های : USB 3.0 , USB 2.0 , USB 1.1
  • رابط‌ها : پورت USB
  • شیار کارت خوان : ندارد
  • قابلیت اتصال آداپتور : ندارد
  • سرعت انتقال داده‌ها : تا ۵ گیگابیت
  • LED : دارد
  • برق ورودی : پورت USB رایانه
  • سازگار با سیستم‌  عامل‌های : Windows 8 / 7 / Vista / XP or Mac OS X 10.2 and above

هاب USB 2.0 چهار پورت اوریکو مدل FL01

هاب USB 2.0 چهار پورت اوریکو مدل FL01

هاب USB چیست؟

اگر شما هم برای کامپیوتر یا دستگاهتان از کمبود پورت رنج می‌برید، راه‌ حلتان استفاده از هاب است. یکی از برندهایی که اقدام به تولید هاب کرده است، اوریکو است.
از محصولات این شرکت میتوان به هاب USB 2.0 چهار پورت اوریکو مدل FL01 اشاره کرد. این محصول از طریق پورت USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپتان متصل شده و برایتان ۴ پورت USB به ارمغان می‌آورد.
طول سیم این هاب ۳۰ سانتی‌متر است. این هاب به صورتی طراحی‌شده تا فضای زیادی را اشغال نکند. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از هاب، محافظت از پورت اصلی دستگاهتان است. استفاده بیش‌ازحد از پورت‌های لپ‌تاپ یا کامپیوترتان می‌تواند به آن آسیب وارد کند.
با استفاده از هاب دیگر نگران این مسئله نباشید. شما فلش، هارد، ماوس و کیبوردتان را می‌توانید به این هاب متصل کنید. این مدل در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این هاب پشتیبانی از سرعت ۴۸۰Mbps است.
 
 
 
 

مشخصات فنی

  • تعداد پورت‌ها : چهار عدد
  • سازگار با پورت‌های : USB 2.0
  • رابط‌ها : پورت USB
  • شیار کارت خوان : ندارد
  • قابلیت اتصال آداپتور: ندارد
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های : ویندوز ۲۰۰۰، ۲۰۰۳، ME، XP، Vista، Win7، ۸، ۱۰
  • سایر امکانات و قابلیت‌ها : طول کابل: ۳۰ سانتی‌متر
  • پشتیبانی از سرعت: ۴۸۰ Mbps
 
 

هاب ۳ پورت USB 3.0 اوریکو مدل HR01-U3 همراه با پورت RJ45 با سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰

هاب 3 پورت USB 3.0 اوریکو مدل HR01-U3 همراه با پورت RJ45

هاب USB چیست؟

راه های مختلفی برای برقراری ارتباط بین چند دستگاه مانند لپ‌تاپ، تبلت و رایانه‌های رومیزی وجود دارد. یکی از مرسوم‌ترین این ارتباط‌ها متصل شدن به شبکه از طریق کابل شبکه است. ما در اینجا پشنهادی راحت‌تر برای شما در نظر گرفته‌ایم. استفاده از یک رابطی که با پورت‌های خود چند دستگاه را بدون کابل‌کشی خاصی به هم متصل کند به مراتب راحت‌تر است.
شرکت اوریکو یک تولید کننده شرق آسیایی است. این شرکت تولیداتی در حوزه محصولات کامپیوتری چند منظوره دارد؛ به دلیل طرز فکر جالب در طراحی تولیدات این شرکت محبوبیت چشم‌گیری در چند سال اخیر داشته است.
هاب مدل HR01-U3 تنها یک هاب ساده نیست. غیر از استفاده متدوالی که برای هاب‌های یو اس بی در ذهنمان است این مدل از هاب‌های تولید شده اوریکو از یک عدد پورت شبکه بهره ‌می‌گیرد. قصد شرکت سازنده در تولید این محصول برقراری ارتباط راحت‌تر چند سیستم به صورت شبکه و Local است.
 
این محصول از ۳ پورت USB نسخه ۳.۰ استفاده می‌کند. نرخ انتقال در تبادل داده با بهره‌گیری از این پورت تا ۵ گیگابیت بر ثانیه را به ما نشان داده. پورت شبکه استفاده شده در HR01-U3 از نوع گیگابیت اترنت است. جالب است بدانید که نرخ انتقال زمانی که از این پورت استفاده می‌کنید از نرخ انتقال در حالت استفاده از USB3.0 بیشتر بوده. HR01-U3 قابلیت پشتیبانی از انواع سیستم‌عامل را دارد. با استفاده از این محصول زیبا و کوچک شما به راحتی با یک اتصال ساده به تبادل داده بپردازید.
 

مشخصات فنی

  • تعداد پورت‌ها ک سه عدد
  • سازگار با پورت‌های : USB 3.0 , USB 2.0 , USB 1.1
  • رابط‌ها : USB3.0 / RJ-45 Gigabit Ethernet
  • شیار کارت خوان : ندارد
  • قابلیت اتصال آداپتور : ندارد
  • سرعت انتقال داده‌ها : ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • LED : ندارد
  • توضیحات LED : LED برای نمایش برقراری ارتباط پورت ها روی هاب قرار گرفته شده
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های : Windows 8 / 7 / Vista / XP or Mac OS X 10.2 and above
  • سایر امکانات و قابلیت‌ها : حاوی کابل ۱ FT

هاب ۷ پورت USB 3.0 اوریکو مدل F7U-U3

 هاب 7 پورت USB 3.0 اوریکو مدل F7U-U3

هاب USB چیست؟

هر روز دستگاه جدیدی به بازار عرضه می‌شود که احتیاج به اتصال به کامپیوتر دارد. اگر شما هم برای کامپیوتر یا دستگاهتان از کمبود پورت رنج می‌برید، راه حلتان استفاده از هاب است. یکی از برندهایی که اقدام به تولید هاب کرده است، اوریکو است. از محصولات این شرکت می‌توان به هاب ۷ پورت USB3.0 اوریکو مدل F7U-U3 اشاره کرد.
طراحی این مدل به صورت شفاف بوده و این شفافیت جدا از زیبایی کارایی هم دارد. در قسمت زیرین  هاب نور آبی تعبیه شده تا در صورت اتصال این هاب نور آبی هاب را فرا می‌گیرد. این مدل به ۱ پورت تامین برق ، ۱ پورت اتصال به سیستم و ۷ پورت USB 3.0 مجهز شده است.
سرعت انتقال این هاب بصورت علمی تا ۵Gbps است. این کالا امکان اتصال لوازم جانبی مختلفی مانند موس ، صفحه کلید ، هارد اکسترنال و … را برای شما فرا می‌کند. این محصول از سیستم عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس نیز پشتیبانی می‌کند. این مدل به تراشه هوشمند VL817 مجهز شده است.
 
 
 

مشخصات فنی

  • تعداد پورت‌ها : هفت عدد
  • سازگار با پورت‌های : USB 3.0
  • رابط‌ها : دو پورت تامین برق
  • ۷ پورت USB 3.0
  • شیار کارت خوان : ندارد
  • قابلیت اتصال آداپتور : دارد
  • سرعت انتقال داده‌ها : ۵Gbps
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های : پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوز / مک . لینوکس
  • سایر امکانات و قابلیت‌ها : دارای نشانگر آبی رنگ هنگام اتصال
 

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استاندارد های بین المللی کسب شده CE , FCC , RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازار های جهانی به واحد فروش ارسال می نماید .

نماینده ی انحصاری محصولات شرکت اوریکو با گارانتی چهارفصل در ایران عرضه می کنند.

 
 

مقاله های مرتبط با هاب USB چیست و چه ویژگی های دارد؟ :

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *