قاب هارد SSD ارزان

Post Main

قاب هارد یا باکس در واقع یک مبدل است که می‌تواند هارد اینترنال لپ تاپ و یا درایو SSD را به یک ابزار ذخیره‌سازی اکسترنال (خارجی) تبدیل کند. اگر یک درایو SSD و یا یک هارد اینترنال ۲.۵ اینچ داخلی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید به‌ راحتی می‌توانید از طریق یک قاب آن را به یک محصول اکسترنال تبدیل کنید و همیشه آن را با خود همراه داشته باشید. امروزه قاب‌ها و باکس‌های زیادی تولید شده‌اند که به ‌عنوان یک مبدل عملکرد مناسبی دارند. ما برای شما لیستی از قاب هارد SSD ارزان تهیه کردیم.

 
 
 
 

قاب SSD و هارد ۲.۵ اینچی اوریکو مدل ۲۵۷۷U3

 
قاب SSD و هارد 2.5 اینچی اوریکو مدل 2577U3قاب هارد مدل «۲۵۷۷U3» محصولی از شرکت «اوریکو» (Orico) است. بدنه این محصول از ABS ساخته شده است که از استحکام خوبی برخوردار است. همچنین بر روی بدنه طرح هایی وجود دارد که باعث می شود تا این قاب لیز نخورد. این قاب به صورت کشویی باز می شود به این ترتیب برای قرار دادن هارد یا درایو SSD در آن نیازی به استفاده از پیچ نیست. قاب ۲۵۷۷U3 شرکت اوریکو علاوه‌ بر هارد دیسک‌ها از حافظه های SSD هم پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این قاب حافظه کافی است که هارد دیسک ۲.۵ اینچی با ضخامت حداکثر ۹.۵ میلی متری خود را در محل تعبیه شده قرار دهید و به کمک درگاه USB آن را به رایانه خود متصل کنید. با استفاده از این محصول می‌توانید حافظه های با ظرفیت بالا را خریداری کرده و از این طریق آن‌ها را به هارد اکسترنال تبدیل کنید. گفتنی است این محصول در برابر جریان، ولتاژ و حرارت بیش از حد محافظت شده است.
 

 

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد : ۱۲۶.۵x80x14.5 میلی‌متر
  • وزن : ۱۰۰ گرم

سایر مشخصات

  • مشخصات کلی: تهیه شده از ABS
  • پشتیبانی از USB3.0 Mrico B و SATA3.0
  • بدون نیاز به نصب درایور (Plug And Play)
  • دارای کابل مسی بدون اکسیژن برای انتقال سریع اطلاعات
  • بدنه دارای طرح های برجسته مقاوم در برابر اثر انگشت و لیز خوردن
  • پشتیبانی از هارد SATA 2.5 اینچی و هارد SSD
  • پشتیبانی از هارد با ظرفیت ۲ ترابایت
  • دارای محفظه کشویی
  • محافظت در برابر جریان بیش از حد
  • محافظت در برابر ولتاژ بیش از حد
  • محافظت در برابر حرارت بیش از حد
  • محافظت در برابر اتصال کوتاه
  • محافظت در برابر تخلیه الکتریکی
  • نصب آسان و بدون نیاز به پیچ گوشتی
  • پشتیبانی از Windows/Mac 9.1/10.2
 
 
 
 

قاب SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل ۲۱۵۹U3

 

قاب SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل 2159U3شاید برایتان پیش آمده باشد که کامپیوتر یا لپ تاپتان را بخواهید عوض کنید با این حال هارد آن را نیاز داشته باشید. برای استفاده از هارد یا SSD اینترنال باید قاب تهیه کنید. یکی از برندهایی که در زمینه تولید قاب هارد فعالیت دارید اوریکو است. قاب SSD و هارد USB3.0 مدل ۲۱۵۹U3 یکی از محصولات این برند معتبر است. به این محصولات باکس تبدیل هم گفته می‌شود. شما با قرار دادن هارد یا SSD درون قاب علاوه بر محافظت فیزیکی، می‌توانید یک هارد اکسترنال داشته باشید. این مدل به صورت شفاف طراحی شده است. یکی از ویژگی های این باکس، تعبیه استند برای آن است. برای افرادی که قصد دارند هاردشان را روی میز در کنار کامپیوترشان قرار دهید این ویژگی کارایی دارد. این مدل به تراشه JMS578 مجهز شده است. استفاده از این تراشه باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات در این قاب هارد شده است. این مدل به نشانگر LED آبی رنگ مجهز شده تا از طریق آن بتوانید از وضعیت باکس تبدیلتان مطلع باشید.

نقد و بررسی تخصصی قاب SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل ۲۱۵۹U3

شاید برایتان پیش آمده که کامپیوتر یا لپ‌تاپی داشته باشید که به هر دلیلی نتوانید از آن استفاده کنید اما اطلاعات ذخیره شده روی هارد آن برایتان اهمیت دارد. هاردهای درون کامپیوتر یا همان هاردهای اینترنال برای استفاده باید داخل دستگاه قرار بگیرند. برای اینکه بتوانید از این هاردها استفاده کنید یا آن ها را به هاردهای اکسترنال و قابل حمل تبدیل کنید باید قاب یا همان باکس تیدیل تهیه کنید. امروزه شرکت ها و برند های مختلف، قاب‌ها و باکس‌های متنوعی را روانه بازار کرده‌اند. قاب مدل «۲۱۵۹U3»  محصولی از شرکت خوش‌نام اوریکوست که امکان تبدیل هارد و حافظه اس‌اس‌دی ۲.۵ اینچی را به ابزار ذخیره‌ سازی خارجی فراهم کرده است. در این مطلب این قاب را بهذ اختصار مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طراحی قاب SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل ۲۱۵۹U3

اوریکو این قاب را به صورتی طراحی کرده تا با قرار دادن هاردتان در آن، باز هم قادر به جابه جایی هارد را داشته باشید. از این رو ابعاد  قاب SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل ۲۱۵۹U3 بسیار جمع ‌و جور است. این قاب اوریکو داری پوشش شفاف است. این ویژگی در عمل بسیار کاربردی است. همین ویژگی باعث می‌شود که حافظه درون قاب را به سرعت شناسایی کنید تا اگر می‌خواهید از چند حافظه مجزا با این محصول استفاده کنید با مشکلی روبرو نباشید. یکی از ویژگی‌های این قاب استند آن است. تعبیه استند باعث شده تا زمانی که قصد دارید هارد را به کامپیوتر یا دستگاه برای مدت‌زمان زیادی متصل کنید، هاردتان ثابت باشد و در نتیجه با قطع و وصلی مواجه نشوید. علاوه بر این مزیت، استفاده از استند ظاهر زیباتری به این قاب بخشیده است.

Play And Plug

قاب SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل 2159U3برخی از قاب های موجود در بازار برای اتصال نیاز به برنامه دارند و این کار می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد. باکس تبدیل اوریکو به ویژگی Plug And Play مجهز شده است. این ویژگی بدین معناست که برای استفاده از این قاب تنها باید هارد را به آن متصل کنید. این قاب به هیچ نرم‌افزاری نیاز ندارد. این ویژگی باعث شده تا سرعت عملتان افزایش یابد و کار کردن با این باکس تبدیل آسان باشد.

سرعت و ویژگی‌ها

این مدل برای افزایش انتقال سرعت از صفحات طلا در قسمت پورت استفاده کرده است. این قاب SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل ۲۱۵۹U3 دارای درگاه Micro-B است. این درگاه با فناوری USB 3.0 سازگار است. بنابراین، با استفاده از این محصول و کامپیوتری که به پورت USB 3.0  مجهز است می‌توانید اطلاعات را با سرعت فوق العاده رضایت بخشی انتقال دهید. همان طور که می‌دانید سرعت انتقال اطلاعات در ۵ گیگابیت بر ثانیه است. با استفاده از این قاب اوریکو قادر خواهد بود حافظه SSD یا هارددیسک ۲.۵ اینچی را به تلویزیون متصل کنید و از دیدن سریال‌ یا فیلم لذت ببرید. اگر پلی استیشنی دارید که حافظه ای به اندازه کافی برای تمام بازی هایتان ندارد، با خیال راحت می‌توانید با استفاده از این محصول هارد دیسک یا SSD را به حافظه‌ی پلی استیشن تان اضافه کنید. این مدل از دو پرتوکل UASP و TRIM پشتیبانی می‌کند. این دو در کنار هم باعث شده تا استفاده از CPU دستگاه هوشمند تر شده و در نتیجه سرعت انتقال اطلاعات کاهش پیدا کند.

 

 

جمع بندی

اگر قصد دارید هارد اینترنال و یا درایو SSD را به اکسترنال و قابل حمل تبدیل کنید بهترین راه تهیه قاب است. اگر یک هارد HDD یا درایور SSD داخلی دارید که از آن استفاده نمی کنید به راحتی می‌توانید از طریق یک قاب آن را به یک ابزار ذخیره سازی اکسترنال تبدیل کنید و همیشه آن را با خود همراه داشته باشید. قاب SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل ۲۱۵۹U3 علاوه بر ظاهر زیبا کیفیت بسیار بالایی دارد. سرعت بالا و نصب آسان باعث شده تا ارزش خرید این مدل افزایش یابد.

 

سایر مشخصات

  • مشخصات کلی
    پشتیبانی از SSD و هارد HDD 2.5 اینچی با ضخامت ۷ تا ۹.۵ میلی‌متر
  • دارای درگاه Micro B
  • سرعت: ۵Gbps
  • مدار PCB
  • دارای پورت با صفحه‌ای از جنس طلا
  • منبع تغذیه: پورت USB
  • به‌همراه استند
  • تراشه: JMS578
  • قابلیت انتقال ۱G فایل در ۱۰ ثانیه
  • پشتیبانی از ظرفیت ۴ ترابایت
  • دارای نشانگر LED آبی
 
 
 
 

قاب SSD و هارد ۲.۵ اینچی اوریکو مدل ۲۱۳۹C3-G2-CR

قاب SSD و هارد 2.5 اینچی اوریکو مدل 2139C3-G2-CRاگر قصد دارید هارد یا SSD لپ تاپ یا کامپیوترتان را به صورت اکسترتال و قابل حمل استفاده کنید، باید برای آن قاب یا باکس تبدیل تهیه کنید. یکی از برندهایی که در زمینه تولید قاب هارد فعالیت دارید اوریکو است. قاب SSD و هارد ۲.۵ اینچی مدل ۲۱۳۹C3-G2  یکی از محصولات این برند معتبر است. این مدل به نشانگر LED آبی رنگ مجهز شده تا از طریق آن بتوانید از وضعیت باکس تبدیل تان مطلع باشید. طراحی این قاب به صورتی بوده تا به آسانی بتوانید آن را با خود حمل کنید. این قاب می‌تواند تا ظرفیت ۴ ترابایت را پشتیبانی کند که این میزان برای محصولی به این اندازه استاندارد و مطلوب است. نصب این قاب بسیار آسان است و هیچگونه تخصص یا وسیله خاصی ندارد. این مدل از از هارد ۲.۵ اینچی با ضخامت ۹.۵ میلی‌متر و کم‌تر پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های این باکس خواب هوشمندانه است. اگر از دستگاه تا ۱۰ دقیقه استفاده نکنید به صورت خودکار دستگاه به حالت استندبای می‌رود. این ویژگی باعث افزایش عمر هاردتان می‌شود.

نقاط قوت

  • بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات
  • سرعت انقال اطلاعات تا سقف ۱۰Gbps

نقد و بررسی تخصصی

قاب یا باکس هارد دیسک، در واقع یک مبدل است که می‌تواند هارد اینترنال (داخلی) را به یک ابزار ذخیره سازی اکسترنال (خارجی) تبدیل کند. اگر یک هارد HDD یا SSD داخلی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید به راحتی می‌توانید از طریق یک قاب آن را به یک ابزار ذخیره‌ سازی اکسترنال تبدیل کنید و همیشه آن را با خود همراه داشته باشید. امروزه شرکت‌ها و برندهای مختلف، قاب‌ها و باکس‌های متنوعی را روانه بازار کرده‌اند. قاب مدل «۲۱۳۹C3-G2-CR»  محصولی از شرکت خوش نام اوریکوست که امکان تبدیل هارد و حافظه اس‌اس‌دی ۲.۵ اینچی را به ابزار ذخیره سازی خارجی فراهم کرده است. در این مطلب این قاب را به اختصار مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قاب SSD و هارد 2.5 اینچی اوریکو مدل 2139C3-G2-CRاگر با دنیای فناوری اطلاعات آشنایی کلی داشته باشید حتماً نام اوریکو را شنیده‌اید. این برند، شرکتی پیشرو در زمینه طراحی و تولید لوازم جانبی است. شعار اوریکو آسان سازی استفاده از کامپیوتر (Easy Your PC) است و در واقع هم با تولیدات خود محصولاتی کاملاً کارآمد را روانه بازار کرده است. مهم نیست که برای حافظه، شارژر یا باتری به لوازم جانبی احتیاج داشته باشید، قطعاً اوریکو را باید به عنوان یکی از انتخاب هایتان در نظر داشته باشید. نصب قاب ۲۱۳۹C3-G2-CR به راحتی انجام می‌شود. برخلاف سایر محصولات مشابه، برای قرار دادن هارد و اس‌اس‌دی درون قاب ۲۱۳۹C3-G2-CR به هیچ ابزاری نیاز ندارید. این قاب به شکلی ساخته شده است که درب آن به صورت کشویی باز می‌شود تا حافظه را درون آن قرار دهید؛ سپس می‌توانید درب کشویی را ببندید و به راحتی از هارد دیسک اکسترنال تان استفاده کنید.

باید دقت داشته باشید که برای استفاده از این محصول باید حافظه تان دارای پورت SATA باشد. این قاب دارای ۲ نشانگر LED است که نشانگر آّبی رنگ در زمان اتصال حافظه به دستگاه دیجیتالی روشن و نشانگر قرمز رنگ هم در زمان انتقال اطلاعات روشن و خاموش می شود. نکته‌ دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که این قاب، هارد یا اس اس دی های دارای ظرفیت ۴ گیگابایت و کم‌تر را پشتیبانی می‌کند.

طراحی

این محصول شرکت اوریکو بسیار کوچک، سبک و جمع , جور است. این ویژگی باعث می‌شود که ۲۱۳۹C3-G2-CR به ابزاری مناسب برای حمل تبدیل شود. این قاب اوریکو داری پوشش شفاف است. این ویژگی در عمل بسیار کاربردی است. همین ویژگی باعث می‌‍شود که حافظه دورن قاب را به سرعت شناسایی کنید تا اگر می‌خواهید از چند حافظه مجزا با این محصول استفاده کنید با مشکلی رو برو نباشید. از سوی دیگر، این قاب دارای امکان الاستیسیته ی بسیار مطلوبی است که باعث می‌شود قاب در برابر ضربه و شوک مقاوم باشد. این قاب از پلی کربنات ساخته شده است. وجود پلی‌کربنات باعث می شود که با قاب سبکی رو برو باشیم که مقاومت بسیار بهتری نسبت به پلاستیک دارد. همانطور که گفته شد، پلی‌کربنات در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بالایی دارد و آتش و اشعه‌ ماوراء بنفش هم نمی‌تواند آسیب چندانی به این ماده وارد کند. علاوه بر این، پلی کربنات در دراز مدت تغییر رنگ نمی‌دهد و به همین دلیل است که امروزه به ماده‌ای بسیار محبوب تبدیل شده است. روی لبه این دستگاه یک پورت USB-C قرار داده شده است که با استفاده از آن کابل USB-C می‌توانید حافظه خود را به کامپیوتر متصل کنید.

قاب SSD و هارد 2.5 اینچی اوریکو مدل 2139C3-G2-CRپلی کربنات در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بالایی دارد و آتش و اشعه‌ ماوراء بنفش هم نمی‌تواند آسیب چندانی به این ماده وارد کند. علاوه‌براین، پلی‌کربنات در دراز مدت تغییر رنگ نمی‌دهد و به همین دلیل است که امروزه به ماده‌ای بسیار محبوب تبدیل شده است

سرعت و ویژگی‌ها

همان گونه که در بالا ذکر شد قاب اس اس اس دی ۲۱۳۹C3-G2-CR دارای درگاه USB-C است. این درگاه با فناوری USB 3.1 سازگار است. بنابراین، با استفاده از این محصول و کامپیوتری که به پورت USB 3.1 مجهز است می توانید اطلاعات را با سرعت فوق العاده رضایت بخشی انتقال دهید. همانطور که می‌دانید سرعت انتقال اطلاعات در SATA3.0 بالغ بر ۶ گیگابیت بر ثانیه است. شرکت سازنده آزماشی ترتیب دارد و با استفاده از حافظه اس اس دی ۸۵۰EVO سامسونگ و مک بوک پرو ۱۳ اینچی سرعت انتقال اطلاعات را با استفاده از قاب ۲۱۳۹C3-G2-CR مورد بررسی قرار داد. در این آزمایش سرعت خواندن اطلاعات ۴۶۹ و سرعت نوشتن ۴۹۷ مگابایت بر ثانیه به دست آمد که این میزان کاملاً مطلوب است.

 

با استفاده از این قاب اوریکو قادر خواهد بود حافظه SSD یا هارددیسک ۲.۵ اینچی را به تلویزیون متصل کنید و از دیدن سریال‌ یا فیلم لذت ببرید. اگر پلی استیشنی دارید که حافظه‌ای به اندازه کافی برای تمام بازی‌ها یتان ندارد، با خیال راحت می‌توانید با استفاده از این محصول هارد دیسک یا SSD را به حافظه ‌ی پلی ‌استیشن تان اضافه کنید. حتی می‌توانید با اتصال حافظه تان به روتر، فیلم یا فایل‌ مورد نظرتان را به ‌سرعت دانلود و ذخیره کنید. این قاب هارد دیسک دارای ویژگی به نام Smart Stay است. این ویژگی زمانی فعال می‌شود که هارد دیسک یا حافظه SSD به مدت ۱۰ دقیقه بدون استفاده باقی مانده باشد. این ویژگی باعث می‌شود که طول عمر حافظه هم بیشتر شود و در مصرف انرژی هم صرفه جویی شود. این محصول همراه با یک کابل USB-C روانه بازار شده است که ارزش خرید بالایی دارد. این کابل با داشتن سیمی مسی و بدون اکسیژن، سرعت انتقال بالایی را فراهم می‌کند و می‌توانید از آن برای انتقال اطلاعات در سایر دستگاه هایتان هم استفاده کنید.

نگاه کلی

قاب اس اس دی ۲۱۳۹C3-G2-CR تقریباً هر آنچه از یک قاب اکسترنال انتظار دارید را برایتان به همراه دارد. این محصول شرکت اوریکو سرعت انتقال اطلاعات بالا را در کنار بدنه شفاف و البته مقاوم از جنس پلی کربنات قرار داده است و برای نصب آن به هیچ ابزاری نیاز ندارید. اگر یک حافظه داخلی ۲.۵ اینچی دارید و از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با استفاده از این محصول این حافظه را به یک هارد دیسک اکسترنال کاربردی و البته سریع تبدیل کنید تا لازم نباشد هزینه زیادی را صرف خرید یک هارد اکسترنال کنید.

 
 
 
 
  • مشخصات کلی
    پشتیبانی از هارد ۲.۵ اینچی با ضخامت ۹.۵ میلی‌متر و کم‌تر
  • خروجی: USB3.1 Gen2 Type-C
  • نصب بدون نیاز به وسیله
  • پشتیبانی از ظرفیت ۴ ترابایت
  • دارای نشانگر LED آبی
  • پشتیبانی از سیستم: ویندوز ۱۰، ۸، ۷، XP، ۲۰۰ و لینوکس، مک ۹.۱ به بالا
  • پشتیبانی از سرعت ۱۰Gbps
  • خواب هوشمندانه پس از ۱۰ دقیقه
  • دارای کابل Tyoe-C
 
 
 
 
 
 

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استاندارد های بین المللی کسب شده CE , FCC , RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازار های جهانی به واحد فروش ارسال می نماید .

نماینده ی انحصاری محصولات شرکت اوریکو با گارانتی چهارفصل در ایران عرضه می کنند.

 
 
 
 

مقاله های مرتبط با قاب هارد ssd ارزان :

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *