راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث

Post Main

این روزها استفاده از اسپیکرهای بلوتوث بسیار فراگیر شده است و نیاز به راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث دارند در واقع از آنجا که کاربران زیادی ترجیح می‌دهند. در حین انجام فعالیت‌های مختلف، به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهند، سبب شده که افراد زیادی به خرید و استفاده از این نوع اسپیکر روی آورند؛ اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا واقعا خرید اسپیکر بلوتوث ضرورت دارد.

همانطور که از نام اسپیکر بلوتوث پیداست ، بلندگوهای بلوتوث از اتصال بلوتوث برای ایجاد ارتباط بین منبع موسیقی و بلندگوی بلوتوث استفاده می کنند.

ابتدا بدانیم بلوتوث چیست ؟

بلوتوث یک استاندارد اتصال بی سیم برای ارتباطات برد کوتاه است. با استفاده از باند ۲.۴۸ گیگاهرتز  ISM  و تکنیک‌هایی مانند پرش فرکانس ، این استاندارد به استانداردی تبدیل شده است که می تواند نه تنها برای اتصالات صوتی بلکه بسیاری از اشکال دیگر اتصال بی سیم از جمله اینترنت اشیا که در آن فاصله کم است، مورد استفاده قرار گیرد.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث

بلندگوی بلوتوث شامل اتصال بلوتوث ، یک تقویت کننده و بلندگوها است. یک باتری همچنین باعث می شود که بلندگو خود محدود و قابل حمل باشد.

اغلب ممکن است یک ورودی کمکی نیز فراهم شود که در صورت لزوم امکان اتصال به سیم را فراهم می کند.

کنترل های موجود در بلندگوی بلوتوث معمولاً از کلید روشن / خاموش ، کنترل میزان صدا ، یک دکمه جفت شدن و نشانگر تشکیل شده است و در برخی موارد ممکن است NFC برای سهولت جفت شدن در دسترس باشد.

مشخصات یک اسپیکر بلوتوث خوب چیست؟

اگر قصد خرید بهترین اسپیکر بلوتوث دارید، آماده شوید تا تنوع بالا بلندگوهای موجود در بازار شما را خسته کنند. برای اینکه سرعت انتخاب خود را بالا ببرید و خریدی داشته باشید که شما را پشیمانی نکند، لیست ویژگی های اسپیکر بلوتوث خوب را بخوانید و نیازهای خود را در اولویت قرار دهید.

در کل اگر به بلندگوی بزرگی احتیاج ندارید که نیاز به یک کیف بزرگ داشته باشد، روی فاکتور اندازه کوچک متمرکز شوید. اگر به بلندگویی نیاز دارید که بتواند سر و صدای اطراف را کاهش دهد و تمام روز آهنگ پخش کند، روی قدرت باتری متمرکز شوید.

اسپیکر بلوتوث ضد اب
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث

اگر به چیزی احتیاج دارید که بتواند همراه خوبی در طبیعت گردی باشد و از طوفان و باران جان سالم به در ببرد روی مقاومت و ضد آب و ضد ضربه بودن آن تمرکز داشته باشید.

تنوع اسپیکرهای بلوتوث آنقدر زیاد است که بالاخره شما یک مدل بلندگوی بلوتوثی پیدا می کنید که توانایی رفع نیازهایتان را داشته باشد. قبل از انتخاب اسپیکر بلوتوث مورد نظر، به ویژگی هایی که برایتان اولیت دارد توجه کنید و آن ها را بشناسید.

سپس می توانید با مراجعه به صفحه خرید  اسپیکر بلوتوث، تنوع محصولات را مشاهده کنید و بهترین اسپیکر بلوتوث متناسب با بودجه تان را خریداری کنید.

ظرفیت باتری اسپیکر، مهم ترین ویژگی قابل توجه

بلندگوهای بلوتوث، قابل حمل هستند و مانند بقیه وسایل الکترونیکی قابل حمل، به برق احتیاج دارند و باتری آن ها پاسخگوی نیاز به برق است. به همین دلیل باید به کیفیت باتری بلوتوث توجه کنید.

مقایسه باتری انواع اسپیکر بلوتوث با یکدیگر درست نیست!  ممکن است یک اسپیکر بلوتوث باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر داشته باشد و ظرفیت باتری یک اسپیکر بلوتوث دیگر تنها ۱۴۰۰ باشد.

اما اسپیکری که دارای باتری ۱۴۰۰ میلی آمپری است مدت زمان ۱۲ ساعت کار کند در صورتی که اسپیکری که باتری ۴۴۰۰ میلی آمپری دارد تنها ۹ ساعت کار می کند! جالب است که تفاوت قابل توجهی میان این دو باتری وجود دارد اما بلندگویی که ظرفیت باتری کمی دارد، توان بیشتری دارد!

دلیل این اتفاق این است که برخی از اسپیکرهای بلوتوثی به لطف طراحی کوچکتر و بلندگوهای کم تقاضا، به انرژی کمتری نیاز دارند. در کل مقایسه ظرفیت باتری دو بلندگو بلوتوثی عملکرد صحیحی نیست.

راهنمای خرید اسپیکر
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث

اگر داخل بسته بندی اسپیکر شما کابل شارژ وجود نداشت و مجبور بودید به صورت مجزا شارژر تهیه کنید، حتما کابل شارژ اندروید اصلی بخرید. خرید کابل شارژ تقلبی برای اسپیکر، اولین قدم در نابودی باتری آن می باشد. با مراجعه به صفحه خرید  کابل شارژر اندروید  می توانید انواع کابل های مناسب برای اسپیکر خودتان را پیدا کنید.

صفحه نمایش اسپیکر بلوتوث، دفترچه راهنمای بلندگو شماست

برخی از اسپیکرهای بلوتوث دارای صفحه نمایش هستند و ویژگی های فوق العاده و منحصر به فردی را فراهم کرده اند. صفحه نمایش بلندگوها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند. بعضی از آن ها تنها در حد نشان دادن میزان شارژ باقی مانده باتری کاربرد دارند و بعضی از اسپیکر های دیگر حتی مجهز به دوربین هستند و امکان برقراری تماس تصویری را فراهم می سازند.

البته یک سری از LCD های بلندگو بلوتوث جنبه زیبایی دارند و نور آن ها در شب تاحدودی روشنایی کمی فراهم می کند. با توجه به نیازتان می توانید تصمیم بگیرید که به این ویژگی توجه کنید یانه. چون اسپیکرهایی که دارای صفحه نمایش هستند، قیمت بالاتری دارند.

دارا بودن ورودی کارت حافظه، از مشخصات مهم اسپیکر خوب  

اسپیکر بلوتوث به عنوان یک وسیله مجهز شناخته می شود که در مواقع ضروری رفع نیاز می کند. اگر اسپیکر شما پورت کارت حافظه نداشته باشد و در شرایطی باشید که نتوانید گوشی موبایل خود را به اسپیکر متصل کنید، ظاهرا انگار اسپیکر ندارید!

حتی اگر بهترین اسپیکر بلوتوثی را هم تهیه کرده باشید که ورودی کارت حافظه ندارد، باید به لقب بهترین آن شک کنید! یک اسپیکر خوب باید شیار کارت حافظه داشته باشد.

معمولا اکثر اسپیکر های بلوتوث خوب از  کارت حافظه و رم  پشتیبانی می کنند اما تعدادی از آن ها  فقط دارای ورودی جک صدا هستند. پس اگر به جز گوش دادن به رادیو تمایل دارید که موسیقی هم گوشی کنید حتما به این گزینه توجه داشته باشید.

سیستم عامل های قابل پشتیبانی توسط اسپیکر بلوتوث

برخی از اسپیکرهای بلوتوثی هستند که امکان اتصال آن ها با همه ی سیستم عامل ها فراهم نیست. معمولا زمانی با چنین مسئله ای مواجه می شوید که قصد خرید اسپیکر بلوتوث خوب اما ارزان را دارید. اسپیکرهای خیلی قدیمی و ارزان قیمت معمولا تمامی سیستم عامل ها را ساپورت نمی کنند.

با توجه به اینکه ممکن است دیوایس هوشمند خود را عوض کنید یا در جمع دوستان نیاز بخواهید با یک گوشی دیگر (آیفون یا اندروید) به اسپیکر متصل شوید، بهتر است به این گزینه توجه کنید و بلندگویی بخرید که تمامی سیستم عامل ها را پشتیبانی کند.

همچنین به نوع اتصال اسپیکر نیز توجه کنید. برخی از اسپیکر ها تنها امکان اتصال بی سیم را فراهم میکند در صورتی که بیشتر اسپیکرهای بلوتوث دارای درگاه ورودی برای جک صدا نیز هستند.

حداقل محدوده عملکرد یک اسپیکر خوب

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید حداقل برد قابل پشتیبانی توسط بلندگو بلوتوث است. منظور از برد بلندگو، فاصله ای است که می توانید بین اسپیکر و گوشی برقرار کنید (بدون اینکه در قطعی در صدا ایجاد شود). ایده آل ترین حالت ممکن از ۸ متر تا ۱۵ متر است.

معمولا ضعف اسپیکر ها در طول برد به آزار دهنده ترین موضوع ممکن تبدیل می شود. با توجه به نیاز خود و استفاده ای که از اسپیکر بلوتوث دارید، به میزان برد اسپیکر توجه داشته باشید.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث

البته که زمان خرید باید به ویژگی های خاص دیگری مانند دارا بودن میکروفون، مقاومت در برابر گرد و غبار، کنترل ها و کلید ها، وزن، ابعاد و انواع پورت توجه کرد اما بررسی ۵ مورد ذکر شده باعث می شود تا ساده تر اسپیکر خوب و مناسب خود را پیدا کنید سپس می توانید به بررسی ویژگی های جزئی تر بپردازید.

چگونه بهترین بلندگوی بلوتوث را انتخاب کنیم؟

اولین مرحله در انتخاب بهترین بلندگوی بلوتوث برای خرید این است که دقیقاً تصمیم بگیرید برای چه کاری می خواهید از آن استفاده کنید. بعضی از بلندگوها ممکن است برای استفاده در خانه باشد – برخی دیگر ممکن است برای محل کارتان باشد و برخی دیگر ممکن است یک بلندگوی قابل حمل برای مسافرت شما باشد.

قبل از اینکه بتوانید در مورد بهترین بلندگو برای خود تصمیم بگیرید ، لازم است تعیین کنید که برای چه کاری مورد نظر است. بهترین خرید بلندگوی بلوتوث برای خانه ، ممکن است بهترین راه برای مسافرت نباشد ، زیرا شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود.

سوال اصلی این است که هنگام خرید بلندگو ، شماره نسخه بلوتوث به چه معناست. پیشرفت اصلی صوتی با بلوتوث ۲.۱ همراه بود که نمایه ای به نام EDR یا Enhanced Data Rate داشت. این امر باعث می شود با اتصال به بی سیم اتصال داده برای انتقال داده های بیشتر ، کیفیت صوتی قابل دستیابی باشد که به نوبه خود آن را قادر می سازد نمایش صادقانه تری از صدا را ارائه دهد.

بنابراین اگر بلندگو دارای بلوتوث ۲.۱ یا بالاتر باشد ، خوب خواهد بود – نسخه های بالاتر اساساً قابلیت های اضافی را برای مواردی مانند جمع آوری اطلاعات از مواردی مانند ردیاب های تناسب اندام یا حسگرهای دیگر فراهم می کنند. بنابراین ، مگر اینکه بلندگو شما انواع عملکردهای اضافی را داشته باشد (بعید است) مهم نیست ، اگرچه به هیچ وجه ضرری ندارد.

  • اتصال چند بلندگو:   برخی بلندگوها توانایی اتصال به بلندگوی دوم را برای صدای استریو دارند. اگر صدای استریو مهم است ، این یک ویژگی است که ارزش بررسی و قرار دادن در لیست “خواسته ها” را دارد زیرا اکنون تعداد زیادی بلندگو این کار را انجام می دهند.
  • NFC:   اتصال یک منبع موسیقی مانند تلفن یا iPod به بلندگوهای بلوتوث به طور معمول بسیار آسان است. با این وجود امکان استفاده از NFC ، ارتباطات نزدیک به زمینه در بلندگوهای NFC برای دور زدن تنظیمات و شروع پخش موسیقی وجود دارد. NFC به دستگاه های سازگار اجازه می دهد تا از طریق بلوتوث به سادگی با ضربه زدن روی هر دو به بلندگو متصل شوند.
  • نکته منفی این است که حتی اگر آیفون ها دارای قابلیت NFC هستند ، برای Apple Pay استفاده می شود و در نتیجه NFC فقط به همین دلیل اختصاص داده شده است به دلایل امنیتی. این بدان معناست که این قابلیت فقط در گوشی های اندرویدی مفید است.
  • ورودی های سیمی:   بسیاری از دستگاه های قدیمی مانند iPod classic فاقد بلوتوث هستند. یا می توانید یک فرستنده کوچک بلوتوث بخرید ، یا حتی می توانید یک کابل صوتی سیمی قدیمی را در نظر بگیرید! تقریباً تمام بلندگوها دارای ورودی ۳.۵ میلی متری هستند بنابراین هنوز می توان از طریق کابل مناسب به دستگاه های فقط سیم متصل شد. قبل از اینکه فرض کنید اسپیکر خاصی ورودی جک دارد ، بهتر است همیشه قبل خرید بررسی شود.
  • قابلیت بلندگو:   ممکن است به این دلیل باشد که با استفاده از تلفن به عنوان منبع موسیقی ، باید تماس بگیرید. این کار را می توان با استفاده از بلندگوهایی که دارای میکروفون همراه با قابلیت بلندگو هستند ، انجام داد. این مورد می تواند در صورت استفاده از بلندگو توسط یک میز مفید باشد – اگر در کنار استخر شنا استفاده شود ، برای دیگران کاملاً آزار دهنده است ، زیرا همه مکالمه را می شنوند.

بلندگوی بلوتوث بسیار متنوعی است که برای خرید از بسیاری از مراکز خرید موجود است. بعضی از آنها بسیار ارزان هستند ، در حالی که برخی دیگر بسیار گران هستند. وابسته به آنچه می خواهید ، به دنبال بهترین کیفیت خود باشید زیرا کیفیت و عملکرد بهتر خواهد بود – اگر برای چیزی مثل مسافرت است ، دنبال یکی از ارزان ترین قیمت ها بروید و آن را پشت سر می گذارید و نگران آن نیستید.

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استاندارد های بین المللی کسب شده CE , FCC , RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازار های جهانی به واحد فروش ارسال می نماید .

نماینده ی انحصاری محصولات شرکت اوریکو با گارانتی چهارفصل در ایران عرضه می کنند.

مقاله های مرتبط با راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث :

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *