ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)

Post Main

ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) به انگلیسی: Network-attached storage مخفف انگلیسی: NAS دستگاهی است که به صورت اشتراکی در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه، با استفاده از NFS (سیستم فایل شبکه‌ای مختص محیط‌های یونیکسی)، CIFS (سیستم فایل شبکه‌ای مختص محیط‌های ویندوزی)،FTP ،HTTP و سایر پروتکل‌ها با اجزای شبکه ارتباط برقرار می‌کند. NAS برخلاف SAN از سطح File-Level در عملیات استفاده می کند.وجود NAS در یک شبکه برای کاربران آن شبکه افزایش کارایی و استقلال را به ارمغان می‌آورد، گویی که این دستگاه مستقیماً به کامپیوتر خودشان متصل است.

خود دستگاه NAS یک وسیله پرسرعت، کارآمد، تک‌منظوره و اختصاصی است که در قالب یک ماشین یا جعبه عرضه می‌شود. این دستگاه طوری طراحی شده که به تنهایی کار کند و نیازهای خاص ذخیره‌سازی سازمان را با استفاده از سیستم عامل و سخت‌افزار و نرم‌افزار خود در بهترین حالت برآورده سازد. NAS را می‌توان مثل یک دستگاه plug-and-play در نظر گرفت که وظیفه آن تأمین نیازمندی‌های ذخیره‌سازی است.

 

بهترین ذخیره ساز تحت شبکه کدام است ؟

این سیستم‌ها با هدف پاسخگویی به نیازهای خاص در کوتاه‌ترین زمان ممکن (به صورت آنلاین) طراحی شده‌اند. ماشین NAS برای به کارگیری در شبکه‌هایی مناسب‌تر است که انواع مختلف سرور و کلاینت در آنها وجود دارند و وظایفی مختلفی چون پراکسی، فایروال و از این قبیل را انجام می‌دهند. یک واحد NAS در حقیقت سیستمی خاص برای به اشتراک گذاری فایلها در شبکه است. مانیتور و کیبورد معمولا به NAS وصل نمیشوند و تمام امکانات کنترلی از طریق پورت شبکه متصل به سرور داخلی انجام میشود.

 

ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)

ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)  ذخیره‌ساز فایل محوری است که به شبکه متصل می‌شود و امکان دسترسی به اطلاعات را به کاربران آن شبکه می‌دهد. این شبکه نه تنها اطلاعات را ذخیره و به عنوان یک سرور فایل عمل می‌کند، بلکه امکان ویرایش و مدیریت فایل‌ها را هم دارد. این سیستم در سال ۲۰۱۰ به جهت دستیابی سریعتر و قیمت ارزانتر و مدیریت ساده‌تر (نسبت به شبکه ذخیره سازی) محبوبیت فراوانی یافت.

دستگاه‌های ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) موسوم به فایلر تمام توان پردازشی خود را صرفاً روی خدمات فایلی و ذخیره‌سازی فایل متمرکز می‌کنند. در واقع فایلر به عنوان یک وسیله ذخیره‌سازی، نقش یک فایل سرور اختصاصی را ایفا می‌کند. فایلر مستقیماً به شبکه LAN متصل می‌شود تا دسترسی به داده‌ها را در سطح فایل فراهم سازد. نصب، راه‌اندازی و مدیریت آسان فایلر باعث شده تا هزینه‌های مدیریتی کاهش چشمگیری پیدا کنند. فایلرهای NAS می‌توانند در هر جایی از شبکه مستقر شوند، بنابراین مدیر شبکه آزادی کامل دارد که آنها را در نزدیکی محلی قرار دهد که نیاز به خدمات ذخیره‌سازی دارد. یکی از فواید اصلی استفاده از فایلر آزاد شدن سرورهای همه منظوره و گران قیمت سازمان از انجام عملیات مدیریت فایل است.

سرورهای همه منظوره غالباً درگیر عملیاتی می‌شوند که ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پردازنده را زیاد به کار می‌کشند و بنابراین نمی‌توانند به خوبیِ فایلر از عهده عملیات مدیریت فایل برآیند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند نیازِ به ظرفیت ذخیره‌سازی طی سال آینده ده برابر نسبت به گذشته افزایش پیدا کند و به همین دلیل به مدیران IT استفاده از NAS را توصیه می‌کنند. برای هر سازمانی که در حال استفاده از فایل سرور‌های همه منظوره هستند (یا قصد استفاده از آنها را دارند) بهترین راه‌حل این است که سیستم‌های NAS را جایگزین سرورهای خود بکنند.

 

ذخیره ساز اتصال مستقیم (DAS)

Direct Attached Storage یا DAS به سیستمی گفته میشود که در آن ذخیره ساز مستقیما به سرور طریق کابل متصل میشود. با این تعریف یک هارد که به تنهایی از طریق یکی از اینترفیس های مشهور همانند SATA ,IDE,SCSI به سیستم متصل شده است، میتواند یک DASتشکیل دهد . همچنین مجموعه ای از هاردها که توسط یک کنترلر داخلی یا خارجی به کامپیوتر وصل میشوند شکل مشخص تری از یک DAS هستند. نکته قابل توجه این است که ذخیره ساز فقط در اختیار یک سیستم است و منابع را با دیگر سرورها تقسیم نمی کند. با استفاده از DAS می توان اکثر کارهای معمول از قبیل فایل سرور، وب سرور ، ایمیل سرور و دیتابیس سرور را انجام داد. چنانچه موارد استفاده از حد معمول فراتر رود و حجم اطلاعات افزایش یابد می بایست سراغ روشهای دیگر همانند SAN و NAS رفت. در سیستم های فعلی سازمانی از DAS بیشتر برای موارد فایل سروری استفاده می شود.

بهترین ذخیره ساز تحت شبکه کدام است ؟

شبکه ذخیره ساز (SAN)

Storage Area Network یا SAN شبکه‌ای است که برای ذخیره‌سازی داده‌ها اختصاص داده شده است. SAN برای اتصال دیوایس های مختلف ذخیره‌سازی به سیستم عامل و سرور استفاده می شود به طوری که انگار تمامی آنها به طور مستقیم به سیستم متصل هستند. عموما SAN ها از شبکه داخلی برای دیوایس های ذخیره سازی خود بهره می برند به طوری که این شبکه از طریق LAN قابل دسترسی نیست. SAN می‌تواند از ایجاد ترافیک‌ در شبکه، به عنوان یک عامل بازدارنده سرعت، جلوگیری کند. SANهای مبتنی بر فیبر، سرعت را بیشتر و تأخیر را کمتر می‌کنند. SAN با استفاده از روتر، سوییچ و Gateway، انتقال داده‌ها را بین محیط‌های مختلف ذخیره‌سازی و سروری سهولت می‌بخشد. به همین جهت، ایجاد یک شبکه ذخیره‌سازی نسبتاً دور (در حد ۱۰ کیلومتر) با SAN امکان‌پذیر است. SAN غالباً بهترین انتخاب برای بررسی مسائل پهنای باند، دسترسی به داده‌ها، و یکپارچه‌سازی است. با توجه به تفاوت‌های بنیادینی که بین تکنولوژی و اهداف SAN و NAS وجود دارد، برای انتخاب هر یک باید تصمیم اساسی گرفته شود. هر یک از این دو را می‌توان برای رفع نیازهای ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار داد. البته در آینده ممکن است مرز بین دو تکنولوژی آن چنان روشن نباشد و در یک مجموعه از هر دو روش استفاده شود.

انتخاب دیسک برای درایو NAS

ظرفیت یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی است که هنگام خرید درایو NAS باید به آن دقت کرد. میزان فضای ذخیره‌سازی که سه یا چهار سال آینده به آن نیاز دارید را بررسی کنید. خیلی از درایوهای NAS بدون دیسک به فروش می‌رسند که یک ویژگی مثبت دارند.
شما می‌توانید هارد درایوهای مورد نیاز را انتخاب کنید و با گذشت زمان آن‌ها را ارتقا دهید. هارددیسک‌های مخصوص NAS ساختار ایمن‌تری دارند و مقاومت بیشتری در برابر لرزش دارند که باعث می‌شود برای مصارف طولانی مدت بهتر عمل کنند. یک مثال معروف از این نوع درایوها هارد دیسک‌های سری قرمز وسترن دیجیتال هستند.

اپلیکیشن‌ها

بعد از فضای ذخیره‌سازی، گزینه مهم بعدی در انتخاب یک درایو NAS نرم‌افزار و قابلیت‌های آن است. یک NAS ایده‌ال باید امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های معروف مثل Plex را فراهم کند تا کاربر مجبور نباشد به نرم‌افزار رسانه اختصاصی تولیدکننده محدود شود. همچنین بعضی از درایوهای NAS اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و iOS ارائه می‌کنند که کار با محتوا از طریق گوشی موبایل یا تبلت را خیلی ساده‌تر می‌کند.

دسترسی از راه دور

برخی موارد مجبور هستید زمانی که در خانه حضور ندارید از راه دور به فایل‌های موجود در NAS دسترسی داشته باشید. در گذشته انجام چنین کاری مستلزم وارد شدن به یک حساب کاربری در یک سرویس سامانه نام دامنه ثالث بود، اما این روزها اغلب درایوهای NAS امکان ایجاد یک حساب کاربری مستقل و ورود به آن‌را فراهم می‌کنند. کافی است به حساب خود وارد شوید و با استفاده از خدمات اختصاصی تولیدکننده به دستگاه متصل شوید.

اتصالات و کنترل‌ها

اغلب درایوهای NAS به یک یا دو درگاه USB مجهز هستند که می‌‌توان از این درگاه‌ها برای اتصال یک چاپگر یا درایو ذخیره‌ساز خارجی استفاده کرد و آن‌ها را از طریق NAS به شبکه اضافه کرد. برخی از دستگاه‌های NAS یک دکمه copy دارند که در قسمت جلوی دستگاه قرار دارد و برای کپی گرفتن سریع محتوای یک درایو خارجی مثل فلش‌درایو روی NAS استفاده می‌‌شود.
درایوهای NAS به یک یا دو درگاه (برای افزایش سرعت اتصال) اترنت مجهز هستند که سرعت انتقال داده در مدل‌های جدید و پیشرفته تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه هم می‌‌رسد. برخی از مدل‌ها به یک اسلات PCI مجهز شده‌اند که اجازه می‌‌دهند یک کارت شبکه پیشرفته را نصب کنید. برخی دیگر از مدل‌ها مجهز به یک درگاه HDMI هستند که اجازه می‌دهند NAS به یک مدیاسرور تبدیل شود.

بهترین ذخیره ساز تحت شبکه کدام است ؟

ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) نوعی از حافظه اختصاصی نگه‌داری فایل‌ها هستند که برای تأمین و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه‌ها کاربرد دارند. دستگاه‌های NAS معمولاً مانیتور و کیبورد ندارند، بیشتر به کمک نرم‌افزار‌های تحت مرورگر مدیریت می‌شوند‌ و شبکه اختصاصی و IP خود را دارند. مهمترین آنها، استفاده چندین کاربر از هارد در یک زمان به کمک شبکه است. به طور مثال کاربران خانگی در یک منزل یا کارمندان یک شرکت می توانند به تمام اطلاعات موجود در ذخیره‌ساز دسترسی داشته یا از یک فایل‌ استفاده کنند. امروزه با توجه به نیاز کاربران به ظرفیت بیشتر حافظه‌‌ ‌ها، دستگاههای NAS دارای قابلیت اضافه‌سازی هارد هستند. بسیاری از شرکت های سازنده ذخیره ساز با عرضه‌کنندگان فضای ذخیره ابری همکاری می‌کنند تا مشتریان به ظرفیت‌های بیشتری برای ذخیره سازی دسترسی داشته باشند .

امروزه در کشورهای پیشرفته در مصارف خانگی جهت نگهداری فایل‌های شخصی، ضبط و پخش فیلم یا عکس و پشتیبان‌گیری اطلاعات از NAS استفاده می‌شود. همچنین در بسیاری از خانه‌های هوشمند از ذخیره‌ساز‌های تحت شبکه برای متمرکز کردن اطلاعات، جهت پخش در تلویزیون های هوشمند، استفاده به عنوان هارد دوربین های امنیتی و مصارف اینترنت اشیا استفاده می‌کنند. همچنین جهت مصارف سازمانی و کسب‌وکارهای کوچک در راستای منظم کردن حافظه‌ها، پشتیبان‌گیری، آرشیو کردن اطلاعات و بازیابی اطلاعات از دست رفته از آن استفاده می شود. اگر دستگاه‌های ذخیره ساز امکانات سرور را داشته باشند از آنها می‌توان به عنوان ابزار پخش مالتی مدیا، محل نگهداری دیتابیس، ایمیل و اتصال به دستگاه‌های ایمیل استفاده کرد. از مدل های پیشرفته NAS می توانند تعداد زیادی هارد را در کنار هم نگهداری کنند و از مزیت RAID بهره ببرند‌، این مزیت سبب تبدیل چندین هارددیسک به یک هارد واحد شده و در نتیجه دستیابی به ‌سرعت بالاتر و دسترسی بهتر می شود.

 
 

دسته بندی ذخیره سازهای تحت شبکه

ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) بسته به میزان قرارگیری، نوع و ظرفیت هارد دیسک پشتیبانی شده، معمولا در سه گروه کلی طبقه بندی می شوند.

سری سازمانی‌، NAS ها بسته به میزان قرارگیری ، نوع و ظرفیت هارد دیسک پشتیبانی شده، معمولا در سه گروه کلی طبقه بندی می شوند. سری سازمانی سری گرانقیمت موجود در بازار که بیشتر جهت نگهداری حجم بالایی از اطلاعات توسط شرکت ها خریداری می شوند. این ظرفیت شامل ذخیره سریع بیش از ۱۰۰۰ ترابایت اطلاعات و یا استفاده به عنوان ماشین مجازی است.

 

سری کسب و کار های اداری، همانند سری سازمانی از سیستم های پیشرفته امنیتی Snapshot بهره می برد .تفاوت این سری با مدل های سازمانی به پشتیبانی از ظرفیت ، تعداد هارد دیسک کمتر و سخت افزار ضعیفتر ذخیره ساز بر میگردد .

 

سری کسب و کار های کوچک یا خانگی، بیشتر برای مصارفی مانند اشتراک گذاری فایل و گرفتن نسخه پشتیبان استفاده می شود . تکنولوژی این دسته در حال تغییر به سمت ذخیره سازی ابری است .

 

۷ دلیل برای خرید ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) به جای هارد اکسترنال

در این قسمت می‌خواهیم ۷ دلیل برای استفاده از ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) را ارزیابی کنیم. در دهه قبل استفاده از هارد اکسترنال رواج داشت، هاردهای قابل حمل وسیله‌ای آسان برای نگهداری و انتقال اطلاعات بودند و تا زمانی که پر نمی شدند و‌ یا آسیب نمی دیدند بهترین انتخاب هستند ولی در حال حاضر دیگر با پیشرفت تکنولوژی به کنار رفته NAS جای آنها را گرفته است. از دلایل اصلی میتوان به این جا گیر بودن هارد، دردسر حمل، دردسر یادآوری محل ذخیره اطلاعات، دردسر فرستادن فایل ها برای دوستان و مصرف حجم زیادی اینترنت یا فضای ایمیل، همه و همه دست به دست هم دادند که از سال ۲۰۰۶ ذخیره ساز تحت شبکه به بازار بیاید:

۱- همه اطلاعات را در یکجا نگهداری می‌کنید.

متمرکزسازی همه فایل ها در یک هارد و پیدا کردن هر آنچه نیاز دارید در کسری از ثانیه از طریق شبکه وایرلس یا اینترنت با NAS امکان‌پذیر هست. شما به کمک ذخیره ساز تحت شبکه با استفاده از کامپیوتر، موبایل، تلویزیون هوشمند تمام اطلاعات موجود را مثل یک مموری ببینید.

۲- پشتیبان‌گیری آسان و بی دغدغه از اطلاعات داشته باشید. 

نیازی نیست نگران پشتیبان گرفتن از اطلاعات باشید. سیستم‌عامل موجود در NAS راهکار ساده‌ای برای بکاپ گیری در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، ذخیره‌ساز تحت شبکه از اطلاعات به‌راحتی بکاپ گرفته و حتی در صورت پاک شدن اطلاعات به‌سرعت می‌تواند آن‌ها را بازیابی کند.

 

۳- اشتراک گذاری اطلاعات از هر جا امکان پذیر است.

دیگر لازم نیست هارد اکسترنال یا فلش با خودتان حمل کنید. شما می توانید در هر زمان و در هر شرایطی با امنیت کامل به اطلاعات دسترسی پیدا کنید، سختی و زحمت اینکه برای تک تک دوستان و آشنایان روی هارد عکس و فیلم بریزید را نداشته و تنها کافیست یکی از راههای اشتراک گذاری مثل پیوست کردن فایل به ایمیل، ساخت لینک دانلود یا اشتراک گذاری با اشتراک در شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید.

 

۴- ذخیره ساز های شبکه راههای چندگانه برای حفاظت از فایل ها دارند

ایمن کردن اطلاعات و فایل‌ها در NAS به سادگی امکان‌پذیر شده است و خطر‌هایی نظیر گرفتن ویروس و یا خراب شدن هارد را نخواهید داشت. در مواقع خاص اگر اتفاقی برای هارد و اطلاعات شما رخ دهد به راحتی میتوان آن را بازیابی کرد. ذخیره ساز‌های تحت شبکه معمولا از تکنولوژی چندگانه RAID برای حافظت اطلاعات استفاده می‌کنند. از دیگر قابلیت های امنیتی NAS می توان احراز هویت ۲ مرحله‌ای، رمزگذاری فولدر‌ها و هشدار سریع بر روی موبایل اشاره کرد . پس با خیال راحت اطلاعات را به ذخیره ساز تحت شبکه بسپارید.

 

۵- یک سیستم جدید چند رسانه ای خانگی با ذخیره ساز تحت شبکه داشته باشید

لذت یک سیستم چند رسانه ای خانگی با NAS داشته باشید و فراتر از متمرکز کردن و ایمن کردن اطلاعات بروید‌، با ذخیره ساز تحت شبکه شما یک سرور خانگی دارید که میتواند تمام فیلم و آهنگ موجود را از طریق پورت HDMI، کروم کست گوگل، AirPlay اپل، DLNA و بلوتوث به تمام دستگاههای خانه متصل کند. به کمک روش های فوق می‌توان دستگاه صوتی و تصویری را با NAS متصل کرد و به کلیه اطلاعات در اتاق های مختلف دسترسی داشت .

 

۶- به راحتی  فایل ها را بیابید

راههای قدیمی و خسته کننده جستجوی دستی اطلاعات را باید کنار بگذارید و با موتور جدید و هوشمند موجود در NAS تمام محتوای مورد نیاز را در کسری از ثانیه بیابید . این موتور قابلیت پیش بینی دقیق چیزی که شما تایپ می کنید را دارد و نتایج را با توجه به کلمات کلیدی جستجوی شما برجسته میکند تا شما سریع به چیزی که میخواهید برسید در آخر تمام رفتار جستجوی شما را یاد میگیرد تا در جستجو های بعدی نتایج سریعتر و دقیق تری به شما فرا دهد .

 

۷-اشتراک گذاری اطلاعات بین چند سیستم عامل به سادگی امکان پذیر است.

اشتراک گذاری اطلاعات بین چند سیستم عامل هارد‌های اکسترنال همیشه محدود در فرمت سازگار با سیستم عامل هستند، بیشتر زمانی باعث اتلاف وقت می شوند که باید به صورت تیمی بر روی یک پروژه کار کنید. ذخیره ساز تحت شبکه با پشتیبانی از سیستم های SMB،CIFS، NFSو AFP امکان استفاده از کلیه سیستم عامل ها مانند مک، ویندوز، لینوکس/یونیکس، اندروید یا IOS را فراهم کرده است تا کارایی در محیط های مختلف را افزایش دهد.

 
 

معرفی چند محصول شاخص ذخیره‌ساز متصل به شبکه موجود در بازار ایران

مدیران آی تی در زمان انتخاب ذخیره ساز مناسب برای شبکه خود معمولا بین انتخاب SAN و NAS دچار مشکل می شوند که معمولا انتخاب گیج کننده ای است. بنا براین باید با شناخت صحیح از NAS و SAN در هنگام انتخاب دستگاه به درستی تصمیم گیری شود

 

ذخیره ساز تحت شبکه اوریکو مدل OS400 بدون دیسک

تجهیزات ذخیره‌سازی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین محصولاتی‌ است که چه در شبکه و چه در مصارف خانگی حرفه‌ای استفاده می‌شود. ذخیره‌سازها همان‌طور که از اسمشان پیداست برای بایگانی و نگهداری داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ذخیره ساز را می‌توان نوعی حافظه اختصاصی برای نگهداری اطلاعات دانست. کاربرهای شبکه می‌توانند این اطلاعات را تامین یا از آن برداشت کنند. این دستگاه‌ها معمولا با توجه به نیاز افراد، گنجایش حافظه متنوعی دارند. به این وسایل NAS هم گفته می‌شود. این تجهیزات به دودسته کلی تقسیم می‌شوند که یکی خود ذخیره‌سازها و یکی هم ابزار ارتباطی با این محصولات است. ابزار جانبی ذخیره‌سازها، برای برقراری ارتباط راحت‌تر با این محصولات ساخته و عرضه ‌شده‌اند؛ از مهم‌ترین این ابزار، ریموت‌های کنترلی است که برای ارتباط راحت‌تر از راه دور همراه خوبی برای این محصولات هستند. یکی از برندهایی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت داشته اوریکو است.

 

 

طراحی و امکانات

ذخیره‌ساز تحت شبکه OS400 به شکل یک محفظه مکعب مستطیل با رنگ مشکی طراحی و تولید شده است. این محفظه از استحکام بالایی برخوردار است.  این NAS شرکت اوریکو  دارای ۴ سینی برای نصب هارد و SSD است که در قسمت جلوی آن قرار گرفته است. هر کدام از این سینی‌ها قابلیت پشتیبانی از هاردهایی با ظرفیت ۱۲ ترابایت را دارند. علاوه بر این نشانگرهای LED، دکمه‌های پاور و ری استارت و یک درگاه USB 2.0 در قسمت جلو قرار گرفته است. زمانی که انتقال اطلاعات به‌صورت نرمال در حال انجام باشد LED ها آبی‌رنگ می‌شوند. معمولاً به دلیل سنگین بودن حجم اطلاعات، این محصولات به‌سرعت داغ می‌شوند و این داغ شدن ممکن است به هاردهایتان آسیب جبران‌ناپذیری وارد کند.  برای همین در قسمت‌های کناری این دستگاه منافذی تعبیه‌شده است تا حرارت ایجاد شده در داخل دستگاه به‌راحتی خارج شود. علاوه بر این در داخل این محفظه یک فن با قدرت بالا هم تعبیه شده است که با توجه به ۴ سینی برای قرار دادن هارد، استاندارد است.

بهترین ذخیره ساز تحت شبکه کدام است ؟

شما قرار است تمامی اطلاعات مهمتان را در ۴ سینی این محصول قرار دهید. همین باعث شده تا مستحکم بودن بدنه این دستگاه اهمیت بسیاری داشته باشد. جنس بدنه این دستگاه ورقه‌های استیل گالوانیزه است. استفاده از این جنس باعث شده تا خیالتان بابت هاردهایتان آسوده باشد.

 

در قسمت پشت ذخیره‌ساز تحت شبکه OS400 هم انواع درگاه‌های مختلف قرار گرفته است؛ این درگاه‌ها به ترتیب از بالا تا پایین درگاه‌های هدفون و میکروفون، ۲ درگاه برای اتصال کابل LAN، یک درگاه HDMI ، دو درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0و یک درگاه PS2 برای اتصال ماوس و کیبورد هستند. ذخیره‌ساز تحت شبکه اوریکو مدل OS400 از طریق پورت HDMI قابلیت اتصال به تلویزیون و صفحه‌نمایش بزرگ را به شما می‌دهد. با استفاده از این پورت می‌توانید تصاویر و ویدیوهای HD را تماشا کنید. شما این تصاویر را می‌توانید از طریق کامپیوتر، گوشی با وارد کردن آدرس وب تماشا کنید. برای این کار باید توجه داشته باشید که دستگاه‌هایتان به یک اینترنت مشترک متصل باشند.

 

شرکت اوریکو از پردازنده‌ی قدرتمند دو هسته‌ای بهره می‌برد. فرکانس این پردازنده برابر با ۱.۸ گیگاهرتز است. همچنین ۸ گیگابایت رم DDR4L برای این محصول در نظر گرفته شده تا به‌واسطه‌ی آن بتوان با سرعت زیاد به انجام پردازش‌ها پرداخت. رم‌های سری DDR4L نسبت به مدل‌های پیشین بهبود بسیاری پیدا کرده است. رم‌های DDR4 با افزایش تراکم و پشتیبانی از ظرفیت‌های بیشتر، یکی از مهم‌ترین ضعف‌های رم DDR3 را پوشش داده است. سرعت باس در حالت استاندارد ۱۳۳۳ یا ۱۶۰۰ مگاهرتز است که رم‌های DDR3 از محدوده‌ی ۸۰۰ الی ۲۱۳۳ مگاهرتز برای سرعت تبادل داده خود استفاده می‌کنند. سرعت رم‌های DDR4 در پردازنده‌های نسل ششمی در حالت استاندارند نیز بسیار بیشتر از نسل قبلی خود است. این مدل سرعتی برابر با ۲۱۳۳ مگاهرتز دارد. این سرعت و این میزان رم باعث شده تا این دستگاه برای انجام چندین عملیات هم‌زمان مناسب باشد.

بهره‌گیری از یک حافظه SSD با ظرفیت ۳۲ گیگابایت، سرعت شروع به کار ذخیره ساز و بارگذاری آن را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

 

ذخیره ساز تحت شبکه اوریکو مدل OS800 بدون دیسک

ذخیره‌ساز تحت شبکه مدل OS800محصولی از شرکت «اوریکو» است که از هشت سینی برای میزبانی هارددیسک‌های ۳.۵ و ۲.۵ اینچی با رابط SATA بهره می‌برد. ذخیره‌ساز تحت شبکه‌ی OS800 دارای دو عدد پورت Rj45 برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در شبکه است؛ همچنین دو عدد پورت USB 3.0 و سه پورت USB 2.0 هم برای بکاپ‌گیری در پنل پشتی محصول تعبیه شده‌ است. استفاده از درگاه USB این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به سرعت از محتویات حافظه‌ی همراهتان فلش مموری، هارددیسک اکسترنال و غیره روی NAS، نسخه‌ی پشتیبان بگیرید. پردازنده‌ی گرافیکی استفاده‌ شده روی این محصول، HD Graphics 510 شرکت اینتل است. میزان حافظه‌ی رم ارائه‌شده روی این محصول برابر با ۸ گیگابایت از نوع DDR4L است. این مدل از دو فن مدل ۱۲۰۲۵S بهره‌مند شد. استفاده از این دو فن باعث شده تا این دستگاه اصطلاحا داغ نکند. این محصول در کل قابلیت پشتیبانی از ظرفیت ۹۶ ترابایت را دارد.
 
 
 
 

 

معرفی اولیه

افرادی که از شبکه استفاده می‌کنند معمولا اطلاعات بسیاری را به اشتراک می‌گذارند. این ویژگی باعث شده تا دستگاهی برای ذخیره این اطلاعات طراحی شود. اسم این محصولات ذخیره ساز تحت شبکه است. ذخیره سار زا می‌توان نوعی حافظه اختصاصی برای نگهداری اطلاعات دانست. کاربرهای شبکه می‌توانند این اطلاعات را تامین یا از آن برداشت کنند. این دستگاه‌ها معمولا با توجه به نیاز افراد، گنجایش حافظه متنوعی دارند. به این وسایل NAS هم گفته می‌شود. یکی از برندهایی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت داشته اوریکو است. ذخیره ساز تحت شبکه اوریکو مدل OS800 بدون دیسک یکی از محصولات این برند معتبر است. این مدل ۸ سینی برای قرار دادن هارد داشته و برای افرادی که قصد ذخیره اطلاعات زیادی را دارند کارایی دارد. در ادامه بیشتر با این مدل آشنا می‌شویم.

NAS Storage

 

طراحی و امکانات

ذخیره ساز تحت شبکه با توجه به ظاهر هم دسته بندی می‌شوند. ذخیره ساز تحت شبکه اوریکو مدل OS800 از نوع دستکتاپ بوده و فضای کمی را اشغال می‌کند. در قسمت جلوی این دستگاه ۸ سینی برای قرار دادن هارد تعبیه شده است. هر کدام از این سینی قابلیت پشتیبانی از ظرفیت ۱۲ ترابایت را دارد. این ویژگی باعث شده تا این دستگاه به طور کلی ظرفیتی برابر ۹۶ ترابایت داشته باشد. این میزان ظرفیت باعث شده تا قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات بسیاری را داشته باشد. توجه داشته باشید این مدل هارد نداشته و تنها سینی برای قرار دادن هارد برای آن تعبیه شده و ظرفیت هر سینی حداکثر ۱۲ ترابایت است. برای این مدل از گرافیک شرکت اینتل استفاده شده است.

 

معمولا به دلیل سنگین بودن حجم اطلاعات، این محصولات به سرعت داغ می‌شوند و این داغ شدن ممکن است به هاردهایتان آسیب جبران ناپذیری وارد کند. برای رفع این مشکل اوریکو برای این ذخیره‌ساز از دو فن استفاده کرده است. این میزان فن با توجه به ۸ سینی برای قرار دادن هارد استاندارد است. شما قرار است تمامی اطلاعات مهم‌تان را در ۸ سینی این محصول قرار دهید. همین باعث شده تا مستحم بودن بدنه این دستگاه اهمیت بسیاری داشته باشد. جنس بدنه این دستگاه استیل گالوانیزه است. استفاده از این جنس باعث شده تا خیالتان بابت هاردهایتان آسوده باشد.

 

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استاندارد های بین المللی کسب شده CE , FCC , RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازار های جهانی به واحد فروش ارسال می نماید .

نماینده ی انحصاری محصولات شرکت اوریکو با گارانتی چهارفصل در ایران عرضه می کنند.

 

مقاله هات مرتبط:

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *