بهترین هاب تایپ سی کدام است؟

Post Main

به نظر شما بهترین هاب تایپ سی کدام است؟

بگذارید حدس بزنم، شما یک نوت‌بوک باریک خریداری کرده‌اید که مطابق با سلیقه شما (قدرتمند، سبک و حمل آسان) طراحی شده است. اما متأسفانه امکانات جانبی کمی دارد، چون تولیدکننده تصمیم گرفته تا با کاهش تعداد درگاه‌های ورودی، بدنه‌ای طراحی کند که تا حد ممکن باریک و سبک باشد.

اگر شما این مشکل را دارید، ناامید نشوید؛ زیرا ما برای آن راه‌حل داریم. پیشنهاد ما به شما خرید هاب تایپ سی (هاب USB-C) هست. در این مقاله به معرفی بهترین هاب تایپ سی USB3 می‌پردازیم.

بهترین هاب تایپ سی
هاب تایپ سی با برند اوریکو

معرفی هاب تایپ سی

با استفاده از هاب USB-C در کنار نوت‌بوک و یا سورفیس شما، سبب افزایش درگاه‌های ورودی می‌شود. هاب USB-C موارد استفاده فراوانی دارد. از جمله: با همه دستگاه‌های دارای درگاه USB-C از جمله تبلت‌ها و نوت بوک سازگاری دارد. غالباً شامل پورت‌های دیگری نیز مانند: اسلات‌های HDMI و کارت حافظه می‌شود.

به زبان ساده‌‌تر، این هاب چندین port دارد که از همه آنها می‌توان به طور همزمان استفاده کرد. با استفاده از این کالا، تنها یک port دستگاه شما را اشغال می‌کند. مدلهای ساده‌تر دیگری نیز دربازار هستند که می‌توانند همین کار را انجام دهند.

خلاصه مطلب اینکه، اگر به چنین دستگاهی احتیاج دارید، با ما همراه باشید. در این مقاله می‌توانید با گزیده‌ای از  بهترین برند تایپ سی بازار که برای سیستم‌های خانگی و MacBooks به کار برده می‌شوند، آشنا می‌شوید.

در واقع رایانه‌های شخصی و نوت‌ بوک، قابل توجه‌ترین سیستمهایی هستند که تولیدکنندگان این محصولات، برای پایین آوردن وزن محصول، این پورت‌ها را حذف کرده‌اند. اما نگران نباشید، در ادامه این مقاله راه حل مشکلات خود را پیدا خواهید کرد!

بهترین هاب تایپ سی
هاب USB 3.0 و شارژر بی سیم ORICO HCP-5US

پورت یو اس بی بیش از یک دهه است که به یک درگاه استاندارد برای تجهیزات الکترونیکی تبدیل شده‌اند. این port، به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن کیفیت محتوای دیجیتال، استاندارد‌ی جدید برای انتقال اطلاعات لازم هست. این استاندارد بایستی مدت زمان انتقال اطلاعات را کاهش دهد و شما بتوانید محتوا را با کیفیت بهتری منتقل کنید.

هر ساله تجهیزات الکترونیکی ظریف‌تر و سبک‌تر می‌شوند. از طرفی، قرار دادن پورت‌های قدیمی با اندازه‌ی بزرگ، بر روی بدنه دستگاه باعث از بین رفتن زیبایی محصول می‌شود. به همین دلیل پورت USB Type-C بوجود آمده است. یو اس بی Type C جایگزینی برای پورت Micro USB در گوشی‌ها و پورت یو اس بی معمولی در لپ‌تاپ‌ها هست. این port از استانداردهای USB 2.0 یا ۳٫۱ USB در کنار استاندارد Thuderbolt 3 پشتیبانی می‌کند.

دستگاه‌های مجهز به پورت USB Type-C چه مزایایی دارند؟

  • باریک‌تر شدن دستگاه‌‌ها: این درگاه با فضای کمتری که بر روی برد دستگاه اشغال می‌کند، دست شرکت‌های تولید‌کننده را برای توسعه دستگاه‌هایی باریک‌تر باز می‌گذارد.
  • اتصال دو طرفه: این رابط پورت قابلیت اتصال از هر دو طرف را دارد.
  • توان انتقالی بالا برای شارژ دستگاه‌های مختلف: قبل از گسترش درگاه USB Type-C، از کابل‌های USB برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شد و فقط برای شارژ گوشی‌های موبایل کافی کارایی داشتند. ولی با ارائه پورت USB Type-C امکان شارژ لپ‌ تاپ‌ها هم از طریق این پورت فراهم شد. دیگر نیازی به اختصاص درگاه شارژ جداگانه نبود.
بهترین هاب تایپ سی
بهترین هاب تایپ سی

موارد ذکر شده تنها بخشی از مزایای این port هستند. شما با این درگاه می‌توانید همزمان تصاویر لپتاپ با کیفیت ۴K را به مانیتور منتقل کنید. در کنار آن به صورت همزمان لپتاپ را شارژ کنید.

این درگاه، امروزه در اکثر دستگاه‌های جدید استفاده می‌شود و به زودی به استانداری برای همه‌ی دستگاهها تبدیل خواهد شد. البته تا فراگیر شدن آن مجبور خواهید بود از تبدیل‌ها برای اتصال دستگاه‌های دیگر به لپ‌تاپ‌تان استفاده کنید. پس اگر قصد خرید یکی از بهترین هاب تایپ سی برای لپ‌ تاپ خود هستید؛ با ما همراه باشید تا یکی از پر طرفدارترین برندهای بازار را به شما معرفی کنیم.

آیا دستگاه شما تعداد پورت‌های Type-C کمی دارد؟ می‌توانید برای رفع این مشکل از هاب تایپ‌سی اوریکو استفاده کنید. علاوه بر چند پورت Type‌-C، دسترسی به انواع دیگر port مثل USB-A و HDMI را برای شما فراهم می‌کند. هاب وسیله‌ای مناسب برای اتصال دستگاه‌های بیشتر، همینطور برای اتصال به تلویزیون، پروژکتور و انجام شارژ کاربرد دارد. چند درگاه در یک دستگاه متحرک کوچک و کم وزن!

کانکتور USB-C

از آنجایی که کابل‌های USB-C دارای ساختاری هستند که اتصال آن‌ها از هر دو طرف به port یکسان است؛ می‌توانید به راحتی کابل را به گوشی در همان مرتبه اول متصل کنید. دیگر لازم نیست دقت کنید که رابط USB-C را از کدام جهت متصل می‌کنید.

درگاه USB-C قدرتمند

اولترابوک‌ها و لپ‌‌تاپ‌های کوچک و کامپکت معمولا پورت کمی دارند. حال اگر این port از نوع Type-C‌ باشد، دستگاه‌های کمی هستند که قابلیت اتصال به آنها را داشته باشند. توصیه ما به شما استفاده از بهترین هاب تایپ سی یعنی هابهای برند اوریکو است. شما با استفاده از این هاب می‌توانید از یک درگاه Type-C کاربردهای مختلفی را انتظار داشته باشید. همینطور می توانید ورودی از پورت‌های مختلفی را داشته باشید.

در صورتی که لپ‌ تاپ شما از طریق port Type-C شارژ می‌شود، می‌توانید از port شارژ خود نیز برای استفاده‌های بیشتر بهره ببرید. چونکه هاب تایپ‌سی توان انتقال جریان الکتریکی زیادی را دارد.

چند نمونه از بهترین هاب‌های تایپ‌سی اوریکو

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *