بهترین دانگل بلوتوث کدام است؟

Post Main

اگر برای شما هم سوال هست بهترین دانگل بلوتوث کدام است؟ و اصلا دانگل بلوتوث چیست؟ در این مقاله کامل توضیح می‌دهیم . کاربران دانگل بلوتوث را به زبان ساده در دو حالت گیرنده و فرستنده در نظر می‌گیرند. این دستگاه در حالت معمول و پُر کاربرد صدای استریو ۲ کانال را به صورت بی‌سیم وایرلس دریافت و به صورت یک فیش AUX جک ۳.۵ میلی‌متری یا پورت USB در اختیار کاربر جهت اتصال به ورودی صدای ضبط، اسپیکر، سینمای خانگی، آمپلی فایر و .. قرار می‌دهد.

بهترین دانگل بلوتوث کدام است؟
بهترین دانگل بلوتوث کدام است ؟

به زبان ساده‌تر کاربر با خرید دانگل بلوتوث اوریکو می‌تواند با گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ به صورت بیسیم و از طریق بلوتوث صدا شامل موسیقی و آهنگ یا.. را به دانگل گیرنده بلوتوث ارسال کرده و روی پخش خودرو، ضبط خانگی، اسپیکر یا سیستم صوتی خود پخش کند. البته این ابزارها در انواع گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند. مدل قابل شاژر، مدل بدون قابلیت شارژ و مدل میکروفن دار با توانایی پاسخدهی به تماس‌های تلفنی و بدون میکروفن. این نوع دانگل دو مدل کلی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

با وجود همه‌ی این مزایا بعضی دستگاه‌ها قابلیت اتصال بلوتوث را ندارند و از این فناوری بی‌بهره‌اند. این مشکل در برخی لپتاپ‌های قدیمی و برخی پلیرها مانند ضبط‌ ماشین‌ها بسیار رایج است. اینجا است که وسیله‌ای به نام دانگل بلوتوث خود را نشان می‌دهد. کلمه دانگل اصطلاحی است که به قطعات سخت‌افزاری کوچکی که به دستگاهی وصل می‌شوند و از آن آویزان می‌مانند اطلاق می‌شود. دانگل بلوتوث هم قطعه‌ای است که به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شود و امکان اتصال بلوتوث با آن دستگاه را ایجاد می‌کند.

البته بعضی دانگل‌های بلوتوث (bluetooth dongle) به صورت اختصاصی برای برخی محصولات مانند ماوس‌های بی‌سیم ساخته می‌شوند تا اتصال آنها با کامپیوتر راحت‌تر انجام بگیرد. دانگل‌هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد برای اتصال گوشی به پخش‌کننده موسیقی اتومبیل جهت پخش موسیقی و یا اتصال برخی گجت‌ها به کامپیوتر استفاده می‌شوند. سعی می‌کنیم که دانگل‌های معرفی شده انواع مختلفی داشته باشند تا پاسخ‌گوی نیازهای افراد گوناگون باشند.

استانداردهای انتخاب بهترین دانگل بلوتوث

سازگاری، نخستین معیاری است که به هنگام انتخاب بهترین دانگل بلوتوث مطرح می گردد، پر واضح است که دانگل بلوتوث بایستی از کامپیوتر شخصی شما و کلیه دستگاه ها و وسایل الکترونیکی که قصد اتصال آن را دارید پشتیبانی نماید. می توان گفت تقریباً همه دانگل های بلوتوث با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارند، اما لینوکس توسط همه آن ها پشتیبانی نمی شود.

بهترین دانگل بلوتوث کدام است؟
بهترین دانگل بلوتوث کدام است؟

بهترین کار در چنین شرایطی خرید یک آداپتور کاملاً سازگار می باشد که حتی در صورتی که قصد خرید کامپیوتر جدید با سیستم عامل دیگری را نیز داشته باشید، قادر به پشتیبانی از آن باشد. نکته مهم دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشید نسخه بلوتوث است. توصیه می کنیم آداپتوری با نسخه بلوتوث پایین تر از ۴٫۰ خریداری نفرمایید، چرا که کیفیت پایین آن قطعاً شما را اذیت خواهد کرد.

سیستم صوتی با ورودی جک ۳.۵mm AUX

این مدل صدا را به صورت بیسیم وایرلس از طریق بلوتوث از گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ دریافت و سپس به یک جک نری AUX تبدیل می‌کند. سپس کاربر این جک ۳.۵ میلی‌متری AUX را به ورودی صدای AUX مادگی ضبط، اسپیکر یا سیستم صوتی خود وارد می‌کند و پس از اتصال موسیقی بیسیم با کیفیت مناسب پخش خواهد شد. برخی از این مدل‌ها دارای فیش خروجی دو سر نری AUX هستند و برخی دیگر فیش خروجی صدای AUX آن‌ها متصل به کابل صدا است.

سیستم صوتی با ورودی پورت USB فلش مموری

روی ضبط ماشین برخی ورودی صدای AUX وجود ندارد. خودروهای مختلف مانند تیبا یا پراید یا سمند و پژو ممکن است دارای پخش‌هایی باشند که تنها دارای ورودی فلش مموری هستند. در این‌گونه از ضبط ها دیگر دانگل بلوتوث AUX کارایی ندارد و باید از دانگل بلوتوث USB بهره برده شود که مانند یک فلش مموری است و به پورت ورودی USB ضبط وارد می‌شود. سپس کاربر به دانگل بلوتوث یو اس بی به صورت بیسیم با گوشی همراه هوشمند یا تبلت و لپ‌تاپ متصل شده و موسیقی مورد نظر خود را پخش می‌کند.

ضبط معمولی کاست و CD خور

حالت سومی نیز در سیستم‌های صوتی خودرو و ماشین و سیستم های صوتی خانگی وجود دارد. انواع ضبط سونی، سامسونگ، آیوا، پاناسونیک، ال جی، پایونیر و .. ممکن است به دلیل قدیمی بودن کاست خور یا سی دی خور و در واقع فاقد ورودی به صورت پورت USB یا AUX یا مموری TF باشند. در این گونه از ضبط ها دیگر دانگل بلوتوث گیرنده صدا کارایی ندارد و برای فلش خور کردن و بلوتوث دار کردن آن‌ها باید از انواع برد فلش خور و به ویژه ماژول فلش خور MP3 پلیر پنلی استفاده کرد.

تفاوت گیرنده بلوتوث و فرستنده بلوتوث صدا چیست؟

نکته بسیار مهم که باید در هنگام خرید دانگل بلوتوث صدا Wireless Bluetooth reception transmitter Audio Receiver در نظر گرفت این است که میان گیرنده صدا بلوتوثی و فرستنده بلوتوثی صدا تفاوت قائل شویم. در واقع گیرنده بلوتوث صدا از طریق ارتباط بیسیم صدا را دریافت و به یک خروجی آنالوگ ( یا AUX یا USB ) تبدیل می‌کند که این خروجی به ورودی صدای ضبط یا پخش یا اسپیکر مورد نظر متصل می‌شود. اما فرستنده‌ی صدای بلوتوثی صدا را به صورت فیزکی از خروجی صدای تلویزیون، کارت صدا کامپیوتر ، موزیک MP3 پلیر و… دریافت و سپس به صورت بیسیم به هدفون، هدست یا اسپیکر دارای گیرنده صدای بلوتوثی ارسال می‌کند.

دانگل بلوتوث نسخه ۴.۰ مدل ORICO BTA-409

نام محصولORICO BTA-409
رنگ بندیمشکی / سفید
جنس بدنهپلاستیک ABS
کنترلرCSR 8510
رابط USBUSB Type-A
نسخه بلوتوثBluetooth 4.0
سرعت انتقال۳Mbps
فاصله انتقال۲۰ متر ( بهترین فاصله برای انتقال ۱۰ متر می باشد)
گارانتی۱۲ ماهه چهار فصل اوریکو ایران
نکته مهماین بلوتوث برای ماشین استفاده نمی شود

دانگل بلوتوث ۴ مدل ORICO BTA-408

نوع چیپستBCM20702
رابط ورودیUSB
سرعت انتقال۳Mbps
پشتیبانی تا فاصله۲۰متر
سازگار باWindows / Linux
گارانتی۱۲ ماهه چهار فصل اوریکو ایران
نکته مهماین بلوتوث برای ماشین استفاده نمی شود

مقاله های مرتبط با بهترین دانگل بلوتوث کدام است؟:

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می‌کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش‌های مختلف کارخانه (انجام دادن آزمایش های مورد نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استانداردهای بین المللی کسب شده CE ,FCC ,RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازارهای جهانی به واحد فروش ارسال می‌نماید.

نماینده‌ی انحصاری محصولات شرکت اوریکو با گارانتی چهارفصل در ایران عرضه می‌کنند.

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *