بهترین اسپیکر بلوتوث بازار

Post Main

برای خرید بهترین اسپیکر بلوتوث بازار لازم نیست تمام سایت های اینرتنتی را بگردید برای شما در این مقاله این کار و انجام دادیم وبهترین اسپیکر بلوتوث بازار را معرفی کردیم .

فرقی نمی‌کند کجا هستید; در خانه، ماشین یا مسافرت، اگر یک اسپیکر بلوتوث داشته باشید می‌توانید لذت شنیدن موسیقی را تجربه کنید و نگران پیدا کردن پریز برق برای اتصال اسپیکر به آن نباشید.

این اسپیکر کوچک و قابل حمل به شما این امکان را می‌دهد که برای گوش دادن به یک آهنگ، دور اسپیکرهای گوشی که صدای کمی دارند را خط بزنید. با وجود اسپیکرهای بلوتوثی می‌توانید شنیدن موسیقی را برای خود و اطرافیانتان لذت بخش‌تر و راحت‌تر کنید.

امروزه درصد زیادی از کاربران علاقه زیادی دارند که با صدای بلند فیلم تماشا کنند و یا موسیقی گوش دهند که این امر موجب شده تا استفاده از بلندگوهای پیشرفته افزایش پیدا کند؛ اما تنوع مدل‌های این محصول، مشکلی است که در این میان وجود دارد و برای کاربران خرید را مشکل کرده است و آن‌ها را در برابر گستره وسیعی از انتخاب قرار می‌دهد. به همین دلیل بایستی هنگام خرید این وسیله که از نظر افراد بسیاری یک وسیله‌ مهم در سینمای خانگی، کامپیوتر و … به شمار می‌آید، دقت کافی نمود تا بتوان در زمان انجام فعالیت‌های مختلف صوتی، بهترین دقت و کیفیت را به دست آورد.

 نکاتی که باید در هنگام خرید اسپیکر توجه نمود 

۱- وات واقعی بلندگو (اسپیکر):

واحدی به نامRMS ، جهت بیان مقدار توان واقعی بلندگو به کار می‌رود. در واقع RMS واحدی است که توان واقعی تقویت‌کننده و بلندگوها را نشان می‌دهد و می‌توان با توجه به این واحد به آسانی به مقدار توان صوتی‌ای که یک بلندگو می‌تواند آن را ایجاد کند، پی برد. از سوی دیگر بر روی بلندگوها واحدی به نام Pmpo هم می‌نویسند؛ در واقع این واحد، واحدی قراردادی است که از ضرب کردن وات واقعی در مضربی مشخص حاصل می‌شود. می‌توان گفت این واحد بیشتر وابسته به ساختار کلی طراحی بلندگو است که قادر به تأثیرگذاری بیشتری بر روی کاربر می‌باشد.

همیشه هنگام خرید اسپیکر باید به مقدار وات واقعی آن توجه کرد، چرا که مهم‌ترین عاملی که میزان قدرت واقعی اسپیکر را به نمایش می‌گذارد، همه توان واقعی آن می‌باشد.

احتمالاً برای کاربران این موضوع مطرح می‌شود، در دورانی که صداهای محیطی موجب کلافه شدن افراد زیادی می‌شوند، خرید یک بلندگوی چند کاناله تنها موجب می‌شود حجم صدا افزایش پیدا کند. اما باید گفت که اینگونه نیست؛ زیرا به طور کلی در بلندگوهای چند کاناله به دلیل تقسیم صدا در کانال‌های گوناگون، بر اساس نوع موقعیت آن‌ها توان صوتی در صوتر معدل ما بین بلندگوها تقسیم شده و در واقع اگر تعداد بلندگوها بیشتر باشد، حجم صدا افزایش نمی‌یابد، بلکه این عامل موجب می‌شود تا دقت و تفکیک‌پذیری صوتی افزایش پیدا کند.

۲- طراحی بلندگوها :

از جمله عوامل مؤثر در افزایش کیفیت صدا، طراحی مناسب و دقیق بلندگوها می‌باشد؛ به عنوان مثال خرید اسپیکری که بدنه‌ مناسبی دارد، از ایجاد صدای نامناسب هنگام پخش صدای بم جلوگیری می‌کند که این حالت در بسیاری از بلندگوهایی که در بازار موجود هستند، مشاهده می‌شود. همچنین طراحی مناسب بلندگوها، افزایش زاویه پخش (یعنی طیف پوشش‌پذیری صوتی) به وسیله اسپیکر را به همراه دارد که این عامل موجب تأثیرگذاری بیشتری بر روی کاربر می‌شود. از سوی دیگر طراحی مناسب بلندگو باعث می‌شود جذابیت آن برای کاربر افزایش یابد که این عامل هم از جمله دلایل مهمی است که در هنگام خرید اسپیکر مناسب به وسیله بیشتر کاربران ایرانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

۳- میزان فرکانس قابل پشتیبانی:

در سیستم‌های صوتی اصطلاحی وجود دارد به نام میزان فرکانس قابل پردازش که این اصطلاح در سیستم شنوایی انسان نیز صدق می‌کند. به طور کلی گوش طبیعی انسان می‌تواند اصواتی بین ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز را بشنود؛ در صورتی که فرکانس بیشتر از این مقدار باشد، قادر به شنیدن آن نیستیم. پس اگر مایلید که بلندگوی مناسبی انتخاب کنید، باید بلندگویی بخرید که گستره وسیعی از فرکانس‌های قابل شنیدن به وسیله گوش را پشتیبانی نماید؛ این امر موجب می‌شود تا در هنگام فعالیت‌های صوتی، صداهای مختلف بهتر درک شوند.

۴- تعداد کانال‌های خروجی :

امروزه بیشتر بلندگوهای موجود در بازار حداقل ۲ کانال اصلی و یک کانال صدای بم دارند که این عامل موجب می‌شود تا در هنگام شنیدن صداهای مختلف تأثیرگذاری بهتر صورت گیرد، اما به دلیل پیشرفت و قرارگیری کارت‌های صدای چند کاناله بر روی مادربوردهای امروزی، به تدریج بلندگوهای چند کاناله جایگزین این بلندگوها شده‌اند. دلیل اینکه بلندگوهای چند کاناله امروزه طرفداران ویژه‌ای پیدا کرده، تنها به خاطر داشتن کارت‌های چند کاناله نمی‌باشد، بلکه به دلیل این است که بیشتر فیلم‌ها و بازی‌های امروزی از حالت چند کاناله پشتیبانی می‌کنند و این عامل موجب رونق خرید بلندگوهای چند کاناله شده است. در هنگام خرید بلندگو بهتر است مدلی را تهیه کرد که حداقل دارای ۴ کانال اصلی و یک کانال برای صدای بم باشد .

نکات مهم هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی

اندازه و وزن: اولین نکته ای که برای خرید اسپیکر بلوتوثی باید به آن توجه کنید، اندازه و وزن محصول مورد نظرتان است که البته یک امر کاملا شخصی و سلیقه ای می باشد اما بهتر است برای راحتی در حمل و همراهی همیشگی بلندگوی بلوتوثی مورد علاقه خود هم که شده به فکر تهیه اسپیکری باشید که هم از ابعاد کوچکی برخوردار باشد و هم دارای وزن مناسبی (نه سبک و نه سنگین) باشد.

کیفیت صدا: با توجه به اینکه قصد خرید شما دستیابی به یک کالای صوتی است، پس باید حتما به هر میزان بودجه ای که در اختیار دارید به دنبال خرید بهترین کالای ممکنه برای خود باشید تا بتوانید از خروجی صدای باکیفیت آن لذت ببرید. یادتان باشد همه اسپیکرهای بلوتوثی دارای پخش آزمایش نیستند و به همین خاطر بهتر است پیش از اقدام به خرید خود از کیفیت صدا نه صرفا حجم صدای خروجی آن اطمینان حاصل نمایید.

مشخصات باتری: از دیگر نکات مهم در خصوص خرید اسپیکر بلوتوثی توجه به باتری به کار رفته در آن است. برای این منظور حواستان باشد از میزان سرعت شارژ شدن دستگاه و همچنین میزان کارکرد آن با هر بار شارژ کامل شدن محصول مطمئن شوید و حتی المقدور سعی کنید به سراغ خرید اسپیکرهایی بروید که دارای باتری هایی با میزان ظرفیت بالا و امکانات جانبی کمتری باشند!

نسخه بلوتوث: با اینکه امروزه در خرید اسپیکر بلوتوثی خیلی مهم نیست دستگاه مورد نظر شما از چه نسخه بلوتوثی برخوردار باشد؛ زیرا کمپانی های تولید کننده همیشه از آخرین نسخه ها در دستگاه های صوتی خود با قابلیت اتصال بصورت بلوتوثی استفاده می کنند اما باز توصیه می کنیم نسبت به این مورد بی تفاوت نباشید.

سازگاری با انواع سیستم عامل ها: مورد مهم بعدی که حتما باید به هنگام انتخاب و خرید اسپیکر بلوتوثی به آن توجه داشته باشید، سازگاری دستگاه شما با انواع و اقسام سیستم عامل ها می باشد.

مقاومت محصول: با توجه به اینکه اسپیکرهای بلوتوثی عمدتا در فضاهایی خارج از خانه و اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است از مقاومت مطلوبی در برابر گرد و غبار و همچنین نفوذ مایعات به داخل خود برخوردار باشند و در اصطلاح کاملا ضدآب باشند.

درگاه های ورودی: اسپیکرهای بلوتوثی با اینکه همچون نام خود از قابلیت اتصال بصورت بلوتوثی با هر نوع دستگاه هوشمند دیگری که از این قابلیت برخوردار باشد، بهره مند هستند اما از درگاه های متصل کننده دیگری نیز همچون: پورت USB، جک ۳٫۵ میلیمتری صدا و همچنین ورودی کارت حافظه نیز برخوردار می باشند که قطعا بر روی قیمت نهایی فروش این قبیل از محصولات صوتی نیز موثر خواهند بود.

فاصله پشتیبانی کننده: یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام خرید و سپس استفاده از اسپیکرهای بلوتوثی توجه به میزان فاصله یا همان بُرد دستگاه است که معمولا ۱۰ متر را باید پشتیبانی کند ولی با توجه به ورود برندهای مختلف در عرصه طراحی و تولید انواع و اقسام دستگاه های صوتی این میزان نیز می تواند دستخوش تغییرات فراوانی شود.

موارد جانبی: وجود صفحه نمایشگر، قابلیت گرفتن امواج رادیویی، ایجاد مکالمه با برخورداری از یک عدد میکروفون، ریموت کنترل و همچنین پاوربانک بودن اسپیکر جهت شارژ تلفن و دیگر گجت های هوشمند شما از جمله امکانات جانبی است که در یک اسپیکر می تواند وجود داشته باشد و شما را از ان بهره مند سازد.

قیمت اسپیکر بلوتوثی: با کمی جست و جو و مقایسه میان انواع و اقسام بلندگوهای بی سیم و قابل حمل، خود متوجه این موضوع خواهید شد که قیمت اسپیکر بلوتوثی با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی و مهمی که البته ما در این مطلب شما را با تعدادی از برجسته ترین آنان آشنا کردیم، تعیین می شود و این شما هستید که باید به دنبال اسپیکر مورد علاقه خود در این بین باشید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید اسپیکر بلوتوثی مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ اسپیکر بلوتوثی ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این اسپیکرهای بلوتوثی از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

سوالات متداول برای خرید بهترین اسپیکر بلوتوث بازار

بهترین اسپیکر بلوتوثی چیست ؟

مطمئناً می‌خواهید در هرکجا که هستید به آن با صدای بلند گوش دهید. برای این منظور ممکن است بخواهید از هدفون استفاده کنید اما اگر بخواهید با دوستان یا اعضای خانواده خود به صورت هم‌زمان از موسیقی لذت ببرید مطمئناً هدفون گزینه‌ی مناسبی برای شما نخواهد بود، اینجاست که یک اسپیکر بلوتوثی می‌تواند به شما کمک کند.

اسپیکرهای بلوتوثی چه فرقی با اسپیکر وای فای دارند؟

اسپیکرهای بلوتوثی برخلاف اسپیکرهای وای فای نیازی به اتصال به اینترنت ندارند و می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به هیچ دستگاه دیگری مستقیما به تلفن همراه، تبلت یا کامپیوترتان متصل شوند.

آیا باتری اسپیکرهای بلوتوثی قابل تعویض است؟

برخی از مدل‌های اسپیکر بلوتوث دارای باتری قابل تعویض هستند و می‌توان با توجه به ترجیحات شرکت سازنده آن‌ها را تعویض نمود.

مزایای استفاده از اسپیکر بلوتوثی چیست ؟

مزایای اسپیکر بلوتوثی متعدد و متنوع است. آن‌ها به صورت بی‌سیم به تلفن هوشمند، رایانه لوحی یا هر دستگاه دیگری متصل می‌شوند، بنابراین به هیچ سیم اضافی یا هر چیز دیگری نیاز ندارند تا آن‌ها را به کار بی اندازد. اکثر اسپیکرهای بلوتوثی بسیار قابل‌حمل هستند و شما می‌توانید به‌آسانی آن‌ها را به پارک، ساحل یا هر جای دیگری ببرید و در آنجا به صورت گروهی به موسیقی گوش دهید.

انواع مختلف اسپیکر بلوتوثی

انواع مختلفی از اسپیکرهای بلوتوثی وجود دارد که بر اساس نیاز شما انتخاب می‌شوند. این امر به این بستگی دارد که بخواهید از آن‌ها در خانه، اتومبیل، بیرون از منزل یا مسافرت استفاده کنید. انواع اسپیکر بلوتوثی برحسب نوع کاربرد به شرح زیر است:

لیست بهترین اسپیکر بلوتوث بازار

مطالب مرتبط با بهترین اسپیکر بلوتوث بازار:

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استاندارد های بین المللی کسب شده CE , FCC , RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازار های جهانی به واحد فروش ارسال می نماید .

نماینده ی انحصاری محصولات شرکت اوریکو با گارانتی چهارفصل در ایران عرضه می کنند.

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *