بحران فعلی کارت گرافیک در جهان، ممکن است به پایان برسد!

Post Main

انویدیا مطمئن است که گلوگاه کارت گرافیک در سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت.

 انتظار داریم که بحران کارت گرافیک و مشکلات تولید و عرضه به آرامی در نیمه دوم سال میلادی بهبود یابد.

Nvidia

به گفته WCCFTech، بیانیه‌ای توسط Colette Kress، مدیر مالی انویدیا، در بیست و چهارمین کنفرانس رشد سالانه Needham بیان شد. همچنین وی اضافه کرد که تقاضا برای کارت‌های گرافیک GeForce در سال ۲۰۲۱ بسیار بیشتر از عرضه آن بوده است و به خصوص برای لپ تاپ‌ها در تعطیلات زمستانی زیاد بوده است. با این حال، این شرکت چشم‌انداز خوبی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ دارد.

دیگر اخبار فناوری

این بیانیه همزمان با عرضه نسل بعدی کارت‌های گرافیک GeForce، سری RTX 4000 صادر شده است. متأسفانه تاکنون چیزی در مورد نامگذاری آنها مشخص نشده است، اینکه آیا کارت‌های جدید از نامگذاری قبلی پیروی می‌کنند یا نه!؟ با این حال، تا کنون هر دو سال یک بار یک نسل جدید کارت گرافیک معرفی شده است (آخرین سری RTX 3000 مبتنی بر آمپر در سپتامبر ۲۰۲۰ است).

با این حال، مثل همیشه اخبار خوبی به گوش می‌رسد، ولی ما بسیار خوشبین هستیم. انویدیا تنها شرکتی نیست که انتظار دارد تنگناها (بحران کارت گرافیک) در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به آرامی کاهش یابد. اینتل و AMD نیز اظهارات مشابهی در مورد کمبود تراشه داشته‌اند که دلیل اصلی گلوگاه‌های تولید است. با این حال، تاکنون هیچ یک از سازندگان به طور مشخص بیان نکرده‌اند که راه حل این مشکل چگونه است.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ بالاخره در کانون توجه قرار گرفتند!

بحران کارت گرافیک
لپ‌تاپ‌های گیمینگ

بحران کارت گرافیک و چیپست چیز جدیدی نیست. ما چندین ماه است که در این بحران به سر می‌بریم که ناشی از مشکلات مرتبط با بیماری کرونا و تقاضای بالای در صنایع دیگر است. تراشه‌های کامپیوتری این روزها تقریباً در همه وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی بکار برده شده‌اند، از ماشین‌ها گرفته تا یخچال‌ها و کارتریج‌های چاپگر. بنابراین رقابت برای ظرفیت تولید بسیار شدید است.

یکی از راه‌های دستیابی به سخت‌افزار جدید بازی MSRP، استفاده از لپ‌تاپ گیمینگ است. زیرا به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال و اسکالپرها تأثیر کمی روی آنها دارند. در حالی که بسیاری به دلیل قدرت کمتر نسبت به رایانه‌های رومیزی مورد انتقاد بسیاری قرار می‌گیرند، این نگرش لپ تاپ‌های گیمینگ بیشتری را برای بقیه باقی می‌گذارد.

در واقع، اگر می‌خواهید شروع به بازی‌های رایانه‌ای کنید، شدیداً توصیه می‌کنم یک لپ‌تاپ گیمینگ با کارت گرافیک انویدیا تهیه کنید. (به خصوص اگر به یک دستگاه کاملاً جدید نیاز دارید.) به لطف DLSS و حداقل از نسخه لپ تاپ RTX 3080 Ti، آنها برای همه بازی‌های مدرن ایده آل هستند. بزرگترین مشکل آنها می‌تواند بلندی صدای فن‎‌ها باشد.

منبع: TechRadar

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *