لیست بهترین قاب SSD و هارد ۲.۵

Post Main

اگر برای شما مهم هست که لیست بهترین قاب SSD و هارد ۲.۵ داشته باشید تا بهترین انتخاب داشته باشید، باید بدانید جای درست آمدید . این مقاله به صورت تخصصی لیست بهترین قاب SSD و هارد ۲.۵ در خود دارد و بهترین ها و بررسی می کند تا شما بهترن انتخاب برای خرید داشته باشید .

با افزایش کیفیت فایل‌های رسانه‌ای و افزایش حجم این اطلاعات نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره‌سازی بیش ‌از پیش احساس می‌شود. با خرید قاب هارد SSD ارزان استفاده از چندین هارد داخلی و خارجی به صرفه تر است . در این میان هاردهای خارجی، با توجه به قابل‌حمل بودنشان از محبوبیت بیشتری نسبت به هاردهای داخلی برخوردار هستند.

 قاب هارد SSD
قاب هارد SSD

عده‌ای از کاربران صرفاً جهت اختصاص فضایی مجزا برای بکاپ‌گیری و قرار دادن اطلاعات مهم در مکانی امن و اعمال امنیت روی داده‌ها اقدام به خرید قاب هارد SSD ارزان می‌کنند. البته قاب‌هایی هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان هاردهای داخلی را به یک هارد اکسترنال قابل حمل تبدیل کرد. این محصولات با نام باکس هارد هم شناخته می‌شوند.

لیست بهترین قاب SSD و هارد ۲.۵

نقد و بررسی اجمالیقاب هارد اکسترنال ۲.۵ اینچ اوریکو مدل ۲۵۲۱U3 محصولی از شرکت «اوریکو» (Orico) است. بدنه این محصول از پلاستیک ABS ساخته شده است که از استحکام خوبی برخوردار است. همچنین بر روی بدنه طرح هایی وجود دارد که باعث می شود تا این قاب لیز نخورد. این قاب به‌صورت کشویی باز می‌شود، به‌این‌ترتیب برای قرار دادن هارد در آن نیازی به استفاده از پیچ نیست.

قاب هارد اکسترنال ۲.۵ اینچ اوریکو مدل ۲۵۲۱U3 علاوه‌برهارد دیسک‌ها از حافظه‌های SSD هم پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این قاب حافظه کافی است که هارددیسک ۲.۵ اینچی با ضخامت حداکثر ۹.۵ میلی‌متری خود را در محل تعبیه شده قرار دهید وبه کمک درگاه USB آن را به رایانه خود متصل کنید.

با استفاده از این محصول می‌توانید حافظه‌های با ظرفیت بالا را خریداری کرده و از این طریق آن‌ها را به هارد اکسترنال تبدیل کنید. گفتنی است این محصول در برابر جریان، ولتاژ و حرارت بیش از حد محافظت شده است. برای محافظت بیشتر از HDDها و SSDها درون این قاب از کوسن‌های اسفنجی استفاده شده که می‌تواند کاملا موثر و تاثیرگذار باشد.

نقد و بررسی تخصصی با توجه به افزایش نیاز به ذخیره‌سازی اطلاعات، نیاز به حافظه‌های ذخیره‌ساز و حتی نگهداری از حافظه‌های ذخیره‌ساز بیش از پیش احساس می‌شود. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که نیاز به استفاده جداگانه از هارد یا حافظه داخلی رایانه شخصی خود داشته باشید و یا بخواهید از یک هارد دیسک اینترنال به صورت اکسترنال استفاده کنید.

شما برای استفاده از هارد دیسک‌های اینترنال و یا حتی هاردهای SSD اینترنال به صورت قابل حمل نیاز به یک قاب یا باکس هارد دارید. این قاب‌ها علاوه‌بر تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال وظیفه حفاظت از آن‌ها را هم به عهده دارند. از این رو این قاب‌ها به محصولات پرطرفداری در بازار تبدیل شده است. قاب هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی مدل ۲۵۲۱U3 محصولی از شرکت اوریکو است. این قاب می‌تواند یک گزینه ایده‌آل بوای رفع نیازهای ذکر شده باشد.

طراحی و ساخت

شرکت اوریکو برای تولید بدنه این محصول از پلاستیک ABS استفاده کرده است. این پلاستیک با توجه به ضربه پذیری، مقاومت و قدرت عایق بالا در صنعت‌های مختلف از جمله لوازم الکتریکی و الکترونیکی کاربرد فراوان دارد. بدنه این محصول به گونه‌ای طراحی شده که علاوه‌بر زیبایی مانع از لیز خردن قاب از دست شود. این لیز نخوردن به‌دلیل وجود طراحی الگوهایی روی بدنه به صورت برجسته است.

همچنین این محصول با بدنه‌ای باریک طراحی شده که روی بدنه محصول بجز یک پورت شیار و بریدگی دیگری دیده نمی‌شود. قاب هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی اوریکو به صورت کشویی باز و بسته می‌شود و این امر شما از باز و بسته کردن بوسیله پیچ آسوده کرده است که این امر موجب می شود به راحتی حافظه داخلی قاب را بدون نیاز به هیچ‌گونه ابزار تعویض کنید.

گفتنی است شرکت اوریکو برای محافظت بیشتر از هارد دیسک یک بالشتک اسفنجی تعبیه کرده که این اسفنج علاوه براینکه از هارد دیسک شما دربرابر ضربه محافظت می‌کند، باعث ثابت ماندن و تکان نخوردن هارد دیسک در داخل قاب می‌شود.  در این محصول از کنترلر  Norelsys NS1068X استفاده شده است که یک پل کنترل کننده کم‌مصرف ، با کارایی بالا بین USB 3.0 و SATA است. از سوی دیگر این کنترلر با USBهای پرسرعت سازگار است که با هارد دیسک و هارد SSD ارتباط برقرار می‌کند.

قاب SSD و هارد 2.5
لیست بهترین قاب SSD و هارد ۲.۵

سرعت انتقال اطلاعات

سرعت انتقال اطلاعات حافظه‌های ذخیره‌سازی یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های قابل بررسی است. امروزه با توجه به افزایش حجم داده‌ها، جابجایی و انتقال این اطلاعت ممکن است به یک امری زمانبر برای کاربران تبدیل شده باشد. بنابراین کاربران هنگام تهیه لوازم ذخیره سازی علاوه بر ظرفیت، سرعت انتقال اطلاعات را به شکل ویژه بررسی می‌کنند.

قاب هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی اوریکو دارای سرعت انتقالی معادل ۵ گیگابیت در ثانیه است. این سرعت انتقال می‌تواند برای کسانی که انتقال اطلاعات در زمان اندک برایشان اولویت بالایی دارد، گزینه مناسبی باشد.  شرکت اوریکو برای این محصول یه کابل USB Type-A to Micro-B, 0.3m در نظر گرفته است که کمک بسزایی در بالا بردن سرعت انتقال داده‌ها دارد. این مدل قابلیت پشتیبانی از هارد دیسک‌های اینترنال و SSD تا ظرفیت ۴ ترابایت را دارد. برای استفاده از این قاب حافظه کافی است که هارددیسک ۲.۵ اینچی با ضخامت حداکثر ۹.۵ میلی‌متری خود را در محل تعبیه شده قرار دهید. این قاب سازگاری بالایی با سیستم های عامل دارد و این قاب سیستم‌های عامل Windows / Mac / Linux را پشتیبانی می‌کند.

قاب هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی اوریکو دارای سرعت انتقالی معادل ۵ گیگابیت در ثانیه است.

از آنجایی که محافظت از وسایل ذخیره‌سازی اطلاعات به دلیل قیمت و حساسیت بالایی که دارند به امری ضروری تبدیل شده است. بنابراین اگر دنبال یک قاب مناسب برای تبدیل هارد دیسک‌های SSD و HDD اینترنال به یک هارد اکسترنال قابل حمل با سرعت مناسب و بالا هستید. قاب هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی اوریکو مدل ۲۵۲۱U3 می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این قاب با طراحی مناسب، کیفیت بدنه بالا و سرعت انتقال مطلوب می تواند برای مدتی خیال شما را بابت داشتن یک هارد با کیفیت راحت کند.

شاید برایتان پیش‌آمده باشد که کامپیوتر یا لپ‌تاپتان را بخواهید عوض کنید با این حال هارد آن را نیاز داشته باشید. برای استفاده از هارد یا SSD اینترنال باید قاب تهیه کنید. یکی از برندهایی که در زمینه تولید قاب هارد فعالیت دارید اوریکو است.

قاب SSD و هارد USB3.0 مدل ۲۷۳۹U3 یکی از محصولات این برند معتبر است. به این محصولات باکس تبدیل هم گفته می‌شود. شما با قرار دادن هارد یا SSD درون قاب علاوه بر محافظت فیزیکی، می‌توانید یک هارد اکسترنال داشته باشید. این مدل به تراشه JMS578 مجهز شده است.

استفاده از این تراشه باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات در این قاب هارد شده است. این مدل به نشانگر LED آبی‌رنگ مجهز شده تا از طریق آن بتوانید از وضعیت باکس تبدیلتان مطلع باشید. یکی از ویژگی‌های این محصول گواهی استاندارد IP64 است. این گواهی باعث شده تا این مدل نسبت به آب مقاومت داشته باشد. این مدل از USB3.0 پشتیبانی می‌کند که این امکان باعث شده تا سرعت انتقال اطلاعات این قاب افزایش پیدا کند.نقد و بررسی تخصصی

اگر قصد دارید هارد اینترنال‌تان را به هارد اکسترنال و قابل‌حمل تبدیل کنید باید قاب یا باکس تهیه کنید. هاردهای اینترنال به صورتی طراحی شدن که برای استفاده، باید در درون لپ‌تاپ یا کامپیوتر قرار گیرند. بهترین راه‌ برای  تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال استفاده از قاب یا باکس است.

برخی از قاب‌ها علاوه بر هارد ۲.۵ اینچی از SDD هم پشتیبانی می‌کنند. یکی از برندهایی که در زمینه تولید باکس فعالیت دارد اوریکو است. قاب SSD و هارد ۲.۵ اینچی مدل ۲۷۳۹U3 یکی از محصولات این برند معتبر است. این مدل قابلیت پشتیبانی از USB 3.0  را دارد. این ویژگی باعث شده تا این محصول سرعت بالایی داشته باشد. در ادامه بیشتر با این مدل آشنا می‌شویم.

طراحی

لیست بهترین قاب
لیست بهترین قاب SSD و هارد ۲.۵

قاب SSD و هارد ۲.۵ اینچی اوریکو مدل ۲۷۳۹U3 طراحی شبیه به هارد اکسترنال دارد. با قرار دادن هارد اینترنال درون قاب، از نظر ظاهری و عملکردی یک هارد قابل‌حمل با کیفیت خواهید داشت. هاردهای اینترنال بر خلاف اکسترنال مقاومت کمتری دارند.

این ویژگی باعث شده تا هنگام انتخاب قاب، به مستحکم بودن آن باید توجه داشته باشید. این مدل کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته و نسبت به شوک و آب مقاومت دارد. دور تا دور این قاب سیلیکون داشته که باعث شده این مدل یک محافظ ۳۶۰ درجه‌ای داشته باشد. استفاده از این جنس باعث شده تا هارد در اثر افتادن آسیبی نبیند.

لیست بهترین قاب SSD
لیست بهترین قاب SSD و هارد ۲.۵

شیاری در کناره‌ این مدل برای قرار دادن سیم تعبیه‌شده است. این ویژگی برای زمانی که از هارد استفاده نمی‌کنید کارایی بسیاری دارد. شما به‌آسانی می‌توانید کابلتان را در این شیار قرار دهید. این مدل به صورتی طراحی‌شده تا نصب و استفاده از آن آسان باشد. شما با ۳ مرحله ساده می‌توانید از این قاب استفاده کنید. نصب هارد در این قاب نیازی به تخصص ندارد.

قاب SSD و هارد ۲.۵ اینچی اوریکو مدل ۲۷۳۹U3 توانسته گواهی IP64 را کسب کند. این گواهی بدین معناست که این قاب نسبت به قاب مقاوم است. این ویژگی باعث شده تا اگر این قاب در مجاورت با آب قرار بگیرد به هاردتان آسیبی وارد نشود. برای افرادی که در سفر از هارد استفاده می‌کنند این ویژگی کارایی بسیاری دارد.

سرعت و سایر ویژگی‌ها

قاب SSD و هارد ۲.۵ اینچی اوریکو مدل ۲۷۳۹U3 به درگاه USB 3.0  مجهز شده است. بنابراین، با اتصال از این محصول به کامپیوتری که از پورت USB 3.0  پشتیبانی کند می‌توانید، اطلاعات را با سرعت فوق‌العاده رضایت بخشی انتقال دهید.

همان‌طور که می‌دانید سرعت انتقال اطلاعات در ۵ گیگابایت بر ثانیه است. با استفاده از این قاب اوریکو قادر خواهید بود حافظه SSD یا هارددیسک ۲.۵ اینچی را به تلویزیون متصل کنید و از دیدن سریال‌ یا فیلم لذت ببرید. اگر پلی‌استیشنی دارید که حافظه‌ای به اندازه کافی برای تمام بازی‌هایتان ندارد، با خیال راحت می‌توانید با استفاده از این محصول هارددیسک یا SSD را به حافظه‌ی پلی‌استیشن‌تان اضافه کنید.

این مدل از پروتکل UASP پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث شده تا استفاده از CPU دستگاه هوشمندتر شده و درنتیجه سرعت انتقال اطلاعات افزایش پیدا کند. این قاب گنجایش برابر با ۴ ترابایت دارد. این قابل از هاردهایی با ضخامت ۷ تا ۹.۵ پشتیبانی می‌کند.

لیست بهترین قاب SSD و هارد

یکی از ویژگی‌های این قاب تعبیه نشانگر LED آبی رنگ است. با استفاده از این نشانگر می‌توانید از وضعیت عملکرد قابتان مطلع شوید. در صورتی که اتصال به خوبی بر قرار نشود از طریق این نشانگر می‌توانید متوجه شوید. برای بالا رفتن عمر قاب و هارد، این مدل قابلیت خواب هوشمند دارد. این قابلیت بدین معناست که در صورتی از قاب استفاده نکنید پس از ۱۰ دقیقه به صورت هوشمندانه، قاب به خوب می‌رود. این ویژگی تاثیر بسیاری در بالا رفتن عمر هاردتان دارد.

شاید برایتان پیش‌آمده که کامپیوتر یا لپ‌تاپی داشته باشید که به هر دلیلی نتوانید از آن استفاده کنید اما اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد آن برایتان اهمیت دارد. هاردهای درون کامپیوتر یا همان هاردهای اینترنال برای استفاده باید داخل دستگاه قرار بگیرند.

برای اینکه بتوانید از این هاردها استفاده کنید تهیه قاب SSD و هارد ۲.۵ اینچی اوریکو مدل ۲۷۳۹U3 یکی از گزینه‌هایتان است. این مدل سرعت و کیفیت ساخت بالایی دارد. یکی از دلایلی که باعث شده ارزش خرید این مدل افزایش یابد مقاومت بالای بدنه است. این قاب در برابر ضربه به دلیل محافظ سیلیکونی ۳۶۰ درجه‌ای مقاوم است. کیفیت بالای این محصول باعث شده تا این قاب استانداردهای لازم را کسب کند. اگر قصد تهیه قاب هارد دارید این مدل یکی از گزینه‌هایتان است.

 

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استاندارد های بین المللی کسب شده CE , FCC , RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازار های جهانی به واحد فروش ارسال می نماید .

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *