شارژر وایرلس برای چه گوشی هایی است؟

Post Main
2.5 / 5 ( 24 امتیاز )

حتما برای شما سوال پی امده که شارژر وایرلس چی هست ؟ و یا شارژر وایرلس برای چه گوشی هایی است؟ در این مقاله شما را با این فناوری آشنا می کنیم.

حتما برای شما سوال تا حالا پیش امده که شارژر وایرلس چیست؟ و یا شارژر وایرلس برای چه گوشی هایی است؟ در شارژر وایرلس تلفن های همراه از استاندارد های گوناگونی استفاده می‌شود که تاثیری مستقیم در قیمت شارژر می‌گذارد. شارژرهای القایی متداول ترین نوع شارژر های بی سیمی هستند که در بازار به فروش می رسند. این نوع شارژرها از یکی از دو استاندارد Qi و یا PMA پیروی می‌کنند که بین این دو استاندارد Qi رواج بیشتری در تلفن‌های همراه دارد.

تکنولوژی Qi چیست؟

فناوری شارژ وایرلس به شما این امکان را می‌دهد که در زمانی بسیار کوتاه‌تر از حالت معمول و بدون استفاده از کابل، گوشی موبایل و یا هر وسیله دارای این قابلیت را شارژ کنید. از جمله مزایای اصلی شارژر وایرلس، سرعت بالاتر و سادگی شارژ توسط آن است، چرا که نیاز نیست هر بار کابل شارژ را به گوشی خود متصل و پس از انجام شارژ آن را قطع کنید. برای شارژ توسط این فناوری، کافی است دستگاه خود را روی شارژر وایرلس قرار دهید. به همین سادگی!

شارژر وایرلس هوشمند

 

شارژر وایرلس برای چه گوشی هایی است؟

استانداردهای بسیاری برای شارژرهای وایرلس در نظر گرفته شده است. محبوب ترین آنها Qi نام دارد که به صورت “چی” تلفظ می‌شود و توسط بسیاری از شرکت ها پشتیبانی می شود. اپل در آخرین مدل آیفون خود این تکنولوژی را لحاظ کرده و شرکت سامسونگ سال هاست که از این تکنولوژی استفاده می‌کند. شرکت سامسونگ همچنین انواع مختلفی از شارژرهای وایرلس را تولید می‌کند که همگی با تکنولوژی Qi کار می‌کنند. برای همه گوشی‌های دارای این استاندارد، قابل استفاده هستند.

شارژرهای وایرلس چی هستند ؟

پس از آنکه متوجه شدید گوشی شما از قابلیت شارژ وایرلس به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌کند و یا با اتصال ابزار جانبی این قابلیت را در گوشی خود ایجاد کردید، تنها قدم باقی مانده خرید یک شارژر وایرلس است.

شارژر وایرلس

شارژر های وایرلس Qi در ابعاد، اشکال و رنگ‌های مختلفی در دسترس است. همچنین می توانید شارژر Qi برای میز کار و ماشین خود تهیه کنید. تهیه‌ی این اقلام بسته به نیاز شما، به سادگی امکان پذیر است.

شارژر بی‌سیم چگونه کار می‌کند؟

شارژر بی‌سیم بدون اتصال سیمی و از طریق یک روش فوق‌العاده مناسب گوشی شما را شارژ می‌کند؛ برای بهره بردن از این تکنولوژی گوشی شما باید به فناوری شارژ بی‌سیم یا همان شارژ وایرلس مجهز باشد. شارژ بی‌سیم از زمان عرضه گوشی‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون به عنوان یک فناوری جذاب در گوشی‌های اندروید نیز استفاده می‌شود.

در شارژر بی‌سیم از شارژ القایی استفاده می‌شود تا قدرت را به یک کویل جذبی انتقال دهد که در پشت گوشی متصل شده است. فرایند شارژ زمانی آغاز می‌شود که گوشی را روی پد شارژر بی‌سیم قرار می‌دهید. در این شرایط نیاز به تماس و ارتباط پایدار بین کویل گیرنده و پد شارژر وجود دارد تا فرایند شارژ به خوبی و به سرعت انجام شود.

شارژر وایرلس

البته قبل از اینکه عاشق این تکنولوژی شوید و تصمیم بگیرید یک گوشی با قابلیت شارژ بی‌سیم خریداری کنید؛ بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که فرایند شارژ با شارژ بی‌سیم نسبت به سایر فناوری‌های شارژ، آهسته‌تر صورت می‌گیرد. بنابراین اگر قصد دارید به سرعت گوشی‌تان را شارژ کنید، شارژر بی‌سیم انتخاب مناسبی نیست.

چه گوشی‌هایی از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی می کنند؟

قابلیت شارژ بی سیم در گوشی های پرچمدار برند های مختلف تلفن همراه دیده می‌شود. برای این که از پشتیبانی یا عدم پشتیبانی شارژر وایرلس توسط گوشی خود مطمئن شوید، باید به امکانات و قابلیت های گوشی خود رجوع کنید. با این وجود برخی تلفن های همراهی که پرچم دار نیستند نیز می توانند توسط شارژرهای اندروید با قابلیت اتصال بی سیم شارژ شوند.

آداپتورهای برای شارژ بی‌سیم نیز تعبیه شده اند تا مشکل عدم پشتیبانی از این امکان را برای تلفن های همراه قدیمی برطرف کنند. حتی در سال های اخیر برخی از تولید کننده‌های قاب گوشی، با ساختن گاردهای موبایلی که امکان شارژ بی‌سیم را ساپورت می‌کنند، کاربران زیادی را از کابل شارژ های قدیمی بی‌نیاز کرده‌اند.

لیست کامل گوشی‌هایی که از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنند:

  • اپل (Apple): گوشی‌های آیفون اپل مدل‌های XS Max XS, XR, 8 ,8 Plus که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.
  • سامسونگ (Samsung): گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی مدل‌های S10 Plus, S10, S10e, Note 9, S9, S9+, Note 8, S8, S8+, S7, S7 Edge  (Plus more devices) دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند.
  • سونی (Sony): گوشی‌های سونی، مدل‌های (Xperia XZ3, Xperia XZ2 Premium, Xperia XZ2 (Plus more devices با قابلیت شارژ بی‌سیم تولید شده‌اند.
  • الجی (LG): گوشی‌های ال جی مدل‌های G7 ThinQ, V30, G6 (US version only), G4 (optional), G3 (optional) (Plus more devices) دارای شارژ بی‌سیم هستند.
  • نوکیا (Nokia): گوشی‌های نوکیا شامل مدل‌های ۹ PureView, 8 Sirocco که از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنند.
  • هوآوی (Huawei): گوشی‌های هوآوی مدل‌های P30 Pro, Mate 20 Pro از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.
  • مایکروسافت (Microsoft Lumia): شما می‌توانید مدل‌های ۱۵۲۰, ۱۰۲۰, ۹۳۰, ۹۲۹, ۹۲۸, ۹۲۰ مایکروسافت را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.
  • گوگل (Google): مدل‌های Pixel 3 XL, Pixel 3 گوگل با قابلیت شارژ بی‌سیم تولید شده‌اند.
  • نکسوس (Nexus): گوش‌های مدل Nexus 6, Nexus 5 دارای ویژگی شارژ بی‌سیم هستند.
  • بلک بری (BlackBerry): گوشی بلک بری، مدل Priv (Plus more devices) از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.
  • شیائومی (Xiaomi): گوشی مدل Mi 9 نیز قابلیت شارژ وایرلس دارد. 

شارژر وایرلس برای چه گوشی هایی است؟

شارژر وایرلس هوشمند ORICO WOC6

با این مدل از شارژرهای بی‌سیم «اوریکو» (Orico) می‌توانید باتری انواع گوشی‌های موبایل و دیگر دستگاه‌های مجهز به استاندارد شارژ بی‌سیم Qi را فارغ از قید و بند کابل‌ها، به صورت بی‌سیم شارژ کنید. این شارژر بی‌سیم شبیه به یک مربع با گوشه‌های گرد طراحی شده و ضخامت کمی دارد. این شارژر به صورت هوشمند و خودکار حالت مناسب را برای شارژ سریع‌تر دستگاه‌های متصل ایجاد می‌کند.

شما با کمک WOC6 می‌توانید گوشی موبایل خود را به‌صورت بی‌سیم و بدون نیاز به استفاده از کابل شارژ کنید. البته باید توجه داشته باشید که انرژی مورد نیاز در این مدل از شارژرهای بی‌سیم اوریکو با استفاده از یک کابل microB تامین می‌شود.

برای استفاده از آن در مرحله‌ی اول باید شارژر را با استفاده از کابل به شارژر دیواری متصل کنید. سپس می‌توانید گوشی موبایل یا دیگر دستگاه‌های سازگار با تکنولوژی شارژر بی‌سیم Qi را روی سطح شارژر قرار دهید. منتظر بمانید تا باتری آن شارژ شود. توان خروجی ۱۰ وات به این محصول سرعت شارژ بالا و ارزش خرید بالایی بخشیده است.

نام محصول ORICO WOC6
جنس محصول Aluminum alloy+2D glass+leather subface
ورودی برق Micro B
وزن ۷۷ گرم
ولتاژ ورودی DC 5V2A,9V1.5A
قدرت ۱۰W
فرکانس کاری ۱۱۰-۲۰۵Khz
فاصله عمل کردن شارژر ≤۸ میلی متر
کابل Type-A to Micro B 2.0 1M
سایز محصول ۹۰x81x6mm
گارانتی ۱۲ ماهه چهار فصل اوریکو ایران

همین حالا بخر!

شارژر بی‌سیم

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می‌کند و بعد از بررسی‌های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استانداردهای بین المللی کسب شده CE ,FCC ,RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازارهای جهانی به واحد فروش ارسال می‌نماید.

نماینده‌ی انحصاری محصولات شرکت اوریکو با گارانتی چهارفصل در ایران عرضه می‌کنند.

مطالب مرتبط با شارژر وایرلس برای چه گوشی هایی است؟:

شارژر بی‌سیم

سوالات مرتبط مقاله شارژر وایرلس برای چه گوشی هایی است؟ :

تکنولژی Qi چیست؟

فناوری شارژ وایرلس به شما این امکان را می‌دهد که در زمانی بسیار کوتاه تر از حالت معمول و بدون استفاده از کابل، گوشی موبایل و یا هر وسیله دارای این قابلیت را شارژ کنید. از جمله مزایای اصلی شارژ وایرلس، سرعت بالاتر و سادگی شارژ توسط آن است، چرا که نیاز نیست هر بار کابل شارژ را به گوشی خود متصل و پس از انجام شارژ آن را قطع کنید.

شارژرهای وایرلس چی هستند؟

پس از آنکه متوجه شدید گوشی شما از قابلیت شارژ وایرلس به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌کند و یا با اتصال ابزار جانبی این قابلیت را در گوشی خود ایجاد کردید، تنها قدم باقی مانده خرید یک شارژر وایرلس است.

شارژر بی‌سیم چگونه کار می‌کند؟

شارژر بی‌سیم بدون اتصال سیمی و از طریق یک روش فوق‌العاده مناسب گوشی شما را شارژ می‌کند؛ برای بهره بردن از این تکنولوژی گوشی شما باید به فناوری شارژ بی‌سیم یا همان شارژ وایرلس مجهز باشد. شارژ بی‌سیم از زمان عرضه گوشی‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون به عنوان یک فناوری جذاب در گوشی‌های اندروید نیز استفاده می‌شود.

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *