بهترین هاب usb در سال ۲۰۲۱

Post Main

بهترین هاب‌های USB در زمره وسایل جانبی پرکاربردی هستند اوریکو برای شما بهترین هاب usb در سال ۲۰۲۱ در این مقاله معرفی می کند. کاربران پر مصرف که معمولا usb‌های زیادی به دستگاه خود متصل می‌کنند مصرف کننده اصلی هاب‌های USB هستند. چرا که با وجود هاب USB می‌توان حتی در صورت محدود بودن پورت‌های مادربورد، چند وسیله را همزمان به سیستم متصل کرد.

هاب usb چیست ؟

همانطور که اشاره کردیم ، هاب usb یک وسیله‌ی جانبی کاربردی برای کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها است که به ما این امکان را می‌ دهد که بتوانیم چند وسیله را به صورت همزمان به یک پورت وصل نموده و مشکلی بابت کمبود پورت یو اس بی نداشته باشیم. رعایت برخی نکات کاربردی در خرید این وسیله کمی ضروری است، پس تا پایان مقاله بهترین هاب usb3 در سال ۲۰۲۱ با ما همراه باشید.

لیست بهترین هاب usb در سال ۲۰۲۱

استفاده از هاب یو اس بی در کافی نت ها ، آموزشگاه و کلاس های درس کامپیوتر که همزمان چندین نفر می خواهند فایل های خود در سیستم اجرا کنند ، بسیار کاربردی و مهم خواهد بود.

انواع هاب های ۲۰۲۱:

  • هاب آداپتور دار
  • هاب بدون آداپتور
  • هاب با امکان اتصال آداپتور
  • هاب کلید دار
  • هاب چند کاره یا کمبو
  • هاب با درگاه کارت خوان
  • هاب پسیو
  • هاب فعال

این نوع هاب ها انواع مختلفی مانند USB 2.0, USB 3.0، USB-C،مبدل ها دارند.

ویژگی های هاب های ۲۰۲۱

  • قابلیت اتصال آداپتور : دارند –ندارند 
  • LED : دارند- ندارند 
  • شیار کارت خوان : دارند- ندارند
  • تعداد پورت های آنها : ۴ تا ۲۰ عدد
  • رنگ بندی : ۲۴رنگ

هاب آداپتور دار : این نوع هاب ها به صورت مستقیم از درگاه های کامپیوتر یا لبتاب و یا پریز برق، برق خود را دریافت می کنند و زمانی که برق قطع شود آنها نیز قطع خواهند شد. و عملکرد بهتری برای وسایل سنگین کامپیوتری نظیر هارد اکسترنال،… را دارا است.

داک 8 پورت Type-C
بهترین هاب usb در سال ۲۰۲۱

هاب بدون آداپتور : این نوع هاب ها به برق شهری متصل می شود و زمانی که برق قطع باشد روشن میمونه و قابلیت شارژ را دارا نیست.

در خرید هاب یو اس بی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هاب یو اس بی (USB Hub) یکی از ابزارهای جانبی نسبتاً پرکاربرد رایانه‌های شخصی است که به کاربر امکان می‌دهد چند وسیله جانبی مختلف را به یک پورت USB وصل کند.

این ابزار به خصوص برای کسانی که مادربورد رایانه‌شان تعداد پورت کمی دارد و یا از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند، بسیار مفید و شاید هم ضروری است. اگر برای خرید هاب یو اس بی به بازار سر زده یا در فروشگاه‌های اینترنتی جستجو کرده باشید حتماً با انواع و اقسام مدل‌ها که از لحاظ ظاهری هیچ تفاوت خاصی با هم ندارند مواجه شده‌اید.

اما به راستی در خرید هاب یو اس بی به چه ملاک‌هایی باید توجه کنیم؟ مدل‌های گران قیمت و ارزان قیمت این وسیله چه تفاوتی با هم دارند؟ در ادامه سعی خواهیم کرد شما را با ملاک‌های انتخاب یک هاب یو اس بی مناسب آشنا کنیم.

تعداد پورت‌های هاب usb

یکی از اولین نکاتی که در خرید هاب یو اس بی باید به آن دقت کنید، تعداد پورت‌های آن است. فرض کنید در استفاده از صفحه کلید و تاچ‌پد لپ‌تاپ راحت نیستید و قصد دارید از ماوس و کیبورد یو اس بی به صورت جداگانه استفاده کنید.

تبدیل 7 پورت Type-C
بهترین هاب usb در سال ۲۰۲۱

در این شرایط شاید به فکر بیفتید که یک هاب یو اس بی با دو پورت تهیه کنید. اما بهتر است کمی بیشتر فکر کنید! آیا از حافظه‌های فلش در لپ‌تاپ خود استفاده نمی‌کنید؟ مطمئناً پاسخ بسیاری از شما منفی است؛ پس باید فکری برای این وسیله جانبی هم بکنید تا هر بار مجبور نباشید ماوس یا کیبورد خود را قطع کرده و حافظه فلش را وصل کنید.

بنابراین قبل از خرید هاب یو اس بی بهتر است به خوبی فکر کرده و حداکثر تعداد وسایل جانبی را که ممکن است به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهید، مشخص کنید. البته لازم نیست این تعداد را زیاد هم دقیق مشخص کنید و کمی آینده‌نگری در انتخاب هاب بد نیست.

پس سعی کنید در خرید خود مدلی را انتخاب کنید که به طور کامل نیازهای شما را پوشش داده و البته تعداد پورت بیش از حدی نیز نداشته باشد. زیرا هر چه تعداد پورت‌های یک هاب بیشتر باشد معمولاً قیمت آن هم گران‌تر خواهد بود.

۲- توان خروجی هاب usb

یکی دیگر از ملاک‌های بسیار مهم در انتخاب هاب یو اس بی توان خروجی آن است. اگر برای خرید هاب کمی جستجو کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که در حالت کلی دو نوع هاب در بازار وجود دارد. یک نوع که به صورت ساده طراحی شده و تنها یک پورت را به چند پروت تقسیم می‌کند و انواع دیگری که دارای یک آداپتور برای اتصال به برق هستند.

هر یک از پورت‌های یو اس بی رایانه یا لپ‌تاپ توان مشخصی داشته و تا حد معینی قادر به انتقال جریان برق است. حال اگر چند وسیله مختلف را به یک پورت یو اس بی وصل کنید، این جریان بین آن‌ها تقسیم خواهد شد. این توان و جریان خروجی معمولاً بر واحد میلی آمپر بوده و بر روی هاب یو اس بی نیز درج می‌شود.

هاب 6 پورت Type-C
بهترین هاب usb در سال ۲۰۲۱

بنابراین اگر بر روی یک هاب یو اس بی معمولی و بدون آداپتور برق، جریان خروجی برابر ۵۰۰ میلی آمپر ساعت ذکر شده است، نباید مجموع جریانی که وسایل جانبی وصل شده به آن نیاز دارند، بیش از این مقدار باشد.

پس قبل از خرید هاب ابتدا باید وسایل جانبی مورد استفاده خود را مشخص کرده و توان مورد نیاز آن‌ها را نیز به دقت محاسبه کنید. معمولاً بر روی هر وسیله جانبی مانند ماوس یا کیبورد نیز جریان مصرفی بر واحد میلی آمپر درج می‌شود.

به عنوان مثال، اگر کیبوردی دارید که ۴۰۰ میلی آمپر ساعت مصرف داشته و ماوس شما نیز ۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است، در این صورت یک هاب ۵۰۰ میلی آمپری، حتی اگر تعداد پورت‌های زیادی هم داشته باشد، نمی‌تواند بیش از این دو وسیله را تغذیه کند و در صورت اتصال وسایل بیشتر، امکان هنگ کردن و کار نکردن یک یا حتی همه ابزارهای جانبی متصل به هاب وجود دارد.

بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، اگر فکر می‌کنید قرار است لوازم پرمصرفی را به هاب یو اس بی خود وصل کنید، بهتر است به سراغ مدل‌های دارای آداپتور برق رفته و مدل‌هایی را انتخاب کنید که توان بالاتری دارند.

۳- منبع تغذیه هاب usb

اگر هدف‌تان از خرید هاب یو اس بی، شارژ کردن وسایلی مانند گوشی یا تبلت از طریق پورت یو اس بی رایانه یا لپ‌تاپ است در این صورت حتماً می‌خواهید در صورت خاموش بودن سیستم هم امکان شارژ کردن دستگاه‌های خود را داشته باشید.

اغلب رایانه‌ها هنگامی که خاموش می‌شوند، جریان برق پورت‌های یو اس بی را قطع می‌کنند و بنابراین وسایلی که به این پورت‌ها متصل هستند، از کار می‌افتند. اگر رایانه شما هم چنین حالتی دارد، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ هاب‌هایی بروید که دارای آداپتور برق هستند. چرا که این هاب‌ها حتی با خاموش شدن رایانه نیز همچنان قادر به تأمین برق پورت‌ها هستند.

۴- نسخه پورت‌های یو اس بی

حتماً می‌دانید که پورت‌های یو اس بی دارای نسخه‌های مختلفی هستند که نمونه‌های جدیدتر از سرعت انتقال بالاتری پشتیبانی می‌کنند. بر همین اساس، هاب‌های یو اس بی هم دارای مدل‌های مختلفی بوده و هر کدام تا یک نسخه خاصی از پورت‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

به عنوان مثال، یک هاب یو اس بی ۲.۰ که معمولاً قیمت پایین‌تری هم دارد نسبت به هاب یو اس بی ۳.۰ از سرعت انتقال پایین‌تری برخوردار بوده و حتی اگر این هاب را به پورت یو اس بی ۳.۰ نیز متصل کنید، نمی‌توانید سرعتی بیش از یک پورت یو اس بی ۲.۰ دریافت کنید. پس اگر مسئله سرعت برایتان مهم است و به عنوان مثال قصد اتصال هارد اکسترنال یو اس بی ۳.۰ را به هاب خود دارید، در این صورت بهتر است کمی بیشتر خرج کرده و از هاب‌های یو اس بی ۳.۰ استفاده کنید.

اولین گام برای خرید یک هاب

، این است که ببینید از آن چه انتظاری دارید چرا که هستند مبدل‌هایی که چند نوع پورت مختلف را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

USB A: این پورت را که USB 3.0 نیز می‌نامند، بیشتر برای کسانی است که می‌خواهند کابل‌های مشابه فلش‌ها را به رایانه یا لپ‌تاپ خود وصل کنند. اگر هدف شما از خرید هاب همین مورد است، نیازی نیست هزینه زیادی برای این قطعات بپردازید و سراغ نمونه‌های پیشرفته‌تر بروید.

HDMI: مبدل‌های زیادی در بازار یافت می‌شود که USB-C را هم به HDMI تبدیل می‌کنند و هم به کابل‌های مورد نیاز برای پخش کیفیت ۴K.

پاور: برخی لپ‌تاپ‌ها تنها یک پورت USB-C دارند بنابراین یک مبدل باید به آنها اضافه کنید تا همزمانی که با رایانه کار می‌کنید، دستگاه شارژ شود.

بهترین هاب usb در سال 2021
بهترین هاب usb در سال ۲۰۲۱

شارژر: جالب است بدانید برخی هاب‌ها به خاطر مبدل‌هایی که درون خود دارند، به عنوان یک شارژر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Ethernet: حتی با اتصال وای‌فای نیز شما نمی‌توانید از سرعت بالای اینترنت که با سیم به مودم وصل شده‌اید، استفاده کنید. به همین دلیل است که بسیاری از هتل‌ها همچنان از این روش برای اتصال به اینترنت بهره می‌برند. اگر شما هم می‌خواهید با سرعت بیشتری به اینترنت وصل شوید، باید سراغ یک هاب با پورت RY45 Ethernet بروید و اطمینان حاصل کنید که از اتصال گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

مموری کارت: هنوز لپ‌تاپ‌های انگشت‌شماری دارای پورت مموری کارت هستند ولی مطمئناً اپل دیگر چنین چیزی در مک‌بوک‌هایش قرار نداده است. اگر این قضیه هم برای شما اهمیت دارد، به دنبال محل قرار دادن مموری کارت با نام SD-، MicroSD- و TF-card روی هاب‌ها باشید.

دومین گام برای خرید یک هاب

 به حمل‌ونقل آن مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید لپ‌تاپی که فقط دارای پورت USB-C است را به مسافرت ببرید، باید مبدلی انتخاب کنید که نه سنگین است و نه بزرگ. با این تفاسیر، مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید، وزن و سایز یک هاب می‌باشد. در بازار می‌توانید مبدل‌های کوچک و سبکی را پیدا نمایید که به راحتی در کیف لپ‌تاپ یا جیب شلوارتان قرار می‌گیرند.

سومین گام برای خرید یک هاب

قیمت است. مبدل‌های USB-C بسیار ارزان قیمتی در بازار وجود دارند ولی ما در این مقاله سعی کرده‌ایم سراغ بهترین نمونه‌ها برویم بنابراین به نظر نمی‌رسد به خطر انداختن امنیت و سلامت لپ‌تاپ به خاطر خرج کردن کمی پول بیشتر منطقی باشد.

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استاندارد های بین المللی کسب شده CE , FCC , RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازار های جهانی به واحد فروش ارسال می نماید .

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *